Jag kan allt

Direktlänk till inlägg 24 september 2021

Nu blir det en lite förändring

Av Isabella - 24 september 2021 07:38

God morgon på er allihopa


Fredag idag och jag har en "liten" jobbar helg framför mig. I slutet av förra veckan fick jag redda på att jag behövders som "utbildare/hjälpreda" till Skellefteå kommun igen. För er sm följt mig flitigt ,vet att jag jobbade förra vintern/våren som utbildare inom vårat nya datasystem som hela Skellefteå kommun "vård och omsorg" ska börjaa andvända sig av. 

Tyvärr så fick vi något slags virus här i världen så allt las på is, fram tills nu    NU ska vi börja införa detta data system och tanken är då att vi som har utbildat i detta system ska vara en typ hjälp och support till bondena som kommer att gå in i detta nu. 

Detta leder då fram till att jag ska jobba 50% med detta och 50% på jobbet, och detta passar min kropp och värk perfekt. Jag får vila kroppen lite från tunga lyft. 

Detta innebär oxå att jag kommer återigen behöva någon som kan vara med min lilla vovve. Så idag ska Doris prov vara hos en ny hundvakt. Min kvinna jag hade förra gången har nämligen åtagit sig en anna hund. Men hon rekomenderade denna kvinna och jag hoppas verkligen det kommer att gå lika bra som hos Rosie. För Doris trivdes jätte bra med Rosie och jag. 


 

Så en förändrinng blir det framöver några veckor och det känns roligt.  

Mitt vardagliga liv då, hur går det? Jo det går bara bra. Jag och Micke har kommit fram till att vi ska fortsätta följas som par. Jag är inte redo att ge upp vårat liv tillsammans. Vi bor på var sitt håll och träffas då och då och det känns helt rätt. Vi träffas och har bara trevligt ihop och det gör både mig och han gott. Vi har liksom inte det där vardagliga. När jag åker till han så blir jag bortskämd och när han kommer till mig så blir han bortskämd. Jag älskar att bli bortskämd   

Förra veckan så tog jag mig i kragen och tapeserade min vägg inne i sovrummet, som jag dragit på länge nu. Det vart riktigt bra och jag känner mig nöjd. Var ut och hittade en bokhylla som jag nu ska förska hitta saker att fylla den med. 

Men blev riktigt nöjd över resultatet och jag triv verkligen i mitt sovrum. 

 

Ser ni min nya kram gubbe    Gubben på sängen har jag fått av Micke, dom nätter jag inte sover med han. Den är mjuk som bara den och jag älskar den   lite löjligt men en gullig gest är han. 

I veckan har jag oxå tillslut lyckast besiktiga bilen oxå. Det gick jätte bra. Den gick igenom och jag tutar och kör 1 år igen. Så livet rullar på i en underbar lunk och jag trivs som fisken ivattnet med vad som väntar fram över.

Hoppas ni får en bra helg och glöm för fasen inte att vila upp er, käka något gott och njut av ledigheten. 

 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - Lördag 11 maj 16:05


....... Isabella och jag är alkoholist. För 6 månader sedan vaknade jag upp en lördags morgon, bakis och med totalt minnes förlust sedan kl 23 kvällen före. Ångesten var enorm och kroppen skrek. Jag har lyckats igen bli as packad. Stort jävla gratti...

Av Isabella - Söndag 28 april 13:07


God dag min läsare  I dag är det söndag och helgen drar  mot sitt slut. Vi har haft en bra helg. I fredags så blev det inte alls så mycket efter jobbet. Vi tvättade och åt en hemma gjord hamburge tallrik. Kan ha varit den godate tallrik jag gjort h...

Av Isabella - Måndag 22 april 21:01


God morgonIgår var det varit dagen D. Igår var det dagen jag har fått börja jobba lite. Jag har fått andra arbetsuppgifter som jag klarar av att göra utan att andvända min arm. Jag ska lära mig samordnar jobbet. Som samordnare samordnar man dagen för...

Av Isabella - Onsdag 17 april 09:33


God morgon     Onsdag har börjat och jag har idag sparkat mig själv i röven och klev upp vid 7 och ställde mig på löpbandet för att göra bort mina 3,5km. Jävligt mottvilligt kan jag lover er det var, men jag gjorde det.  Jag har nu väntat i ca 4,...

Av Isabella - Tisdag 16 april 19:18


Allså man blir ju fundersam och irriterad, när man hör hur människor gnäller och ser problem i saker som inte är problem. Nu går Kommunal ut i strejk! Dom gör det för att vi alla som jobbar inom vården (med äldre) och dom som jobbar med barn ska få v...

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards