Jag kan allt

Alla inlägg den 29 januari 2021

Av Isabella - 29 januari 2021 07:38

Vad är det för fel på SMHI    som typ visar -5 grader fel. Gick ut idag på morgon kissen och Doris panik bajasade och sprang in sedan. Har satt in motorvärmaren och hoppas den värmer upp min pärla tills jag ska åka och jobba. 


I går kväll fick jag veta att jag varit i kontkat med en person som är positiv i covid. Jag svor inombordes, samtidigt som jag känner en viss oro. Inte för att jag ska få det, utan om jag ska vara en av dom som kanske inte får symtom och går runt och kanske hinner smitta någon av mina vårdtagre och dom inte skulle klara det. Jag ska testas mig och jag ska hoppas på det bästa. Det känns som jag är så nära mål linjen nu. Jag tillhör en av dom som ska få vaccinera mig snart och jag har hållit mig från att bli smittad så länge, fast man har vairt utsatt för det. Men än har jag inga symtom så jag håller tummarna för att jag inte hunnit bli smittad. 


 

Den här veckan har jag steppat upp min träning lite och följt mina mål. Känns as bra. Har fått på mig ett par byxor som jag inte kunde ha när jag köpte dom för två månader sedan. Då kunde jag inte knäppa knappen på dom, och igår kunde jag dra på mig som galant, utan att det gjorde ont runt midjan. Så jag är så spännd av vad vågen och måttbandet ska visa på måndag. Jag har valt att inte väga mig varje vecka denna gång och jag tror jag har gjort ett smart drag där. Tidigare har jag vägt mig varje vecka och och detta har kanske inte varit så bra. Då fokuserar man på vågen mer än måndet. Så denna gång har jag gjort tvärtom, jag fokuserar på mina mål och mitt månde och vågen är bara ett sak som ger mig ett riktmärke. Och visst känner jag skillnad på min kropp    Jag har inte ändras så mycket i min vardag. Vi äter samma mat som vi alltid gjort här hemma. Vad vi har gjort är att vi äter inte skräpmat bara för att vi inte orka laga mat, vi har återgått till att äta godis/chip 1 dag i veckan. Prommerna varje dag har jag ju gjort sedan Doris kom in i bilden, men jag har lagt till lite sittupps och jag har under två veckor börjat jogga en kort sträcka. Denna veckan har jag taggat upp och lagt till jogging 4 gånger och jag ska erkänna att dom sista två dagarna har det gått tungt att motivera mig att ta rundan. MEN jag har tagit mig i kragen och gjort det. Nu har jag joggat klart för denna veckan och ska tilllåta mig att vila dom här sista dagarna av veckan. 


Männsikor kommer och männsikor går. Alla har vi personer som har bedtytt väldigt mycket för en under vissa perioder av ens liv. Personer man har klickat med perfekt. Männskor man verkligen har trivt att umgås med. Men ganska ofta förändras livet och man skiljs på grund av olika andledningar. Jag har en sådan vän/kollega Sara. Vi jobbade ihop ca 2 år och umgicks lite gran då och då. Hon var en av dom här männsikorna som jag verkligen älskade att ha som vän. 

Hon flyttade för ganska många år sedan och då tog kontakten slut. Eller man ska väl inte säga slut, men man lever olika liv och när någon flyttar långt bort så är det svårt att hålla kontakten. Men vi har hört några gånger och träffas några gånger. Igår tog jag mig i kragen och ringde henne. Jag är så dålig på att ringa och höra av mig. Men igår gjorde jag det. Och vet ni.... det känns alltid som vi aldrig har varit ifrån varandra. Hon skrattade och jag njöt av mitt samtal. Nackdelen är bara att man börjar längt efter henne ännu mer. 

Jag har sagt så många gånger till henne att jag ska komma och hälsa på henne, men det har som aldrig blivt. Men nu jävlar till sommaren, om vi inte lever i en värld av rese restriktioner, så SKA jag banne mig ner och hälsa på henne och hennes kille. 

Hon är den där männsikan som jag alltid kommer att sakna. 


Nu mina läsare ska jag bädda ner mig i soffan en liten stund med Doris. Lång promenaden uteblir idag pgr av kylan. Så idag ska jag försöka aktiver min lilla hund med lite sök eller något trix här inne. Själv så kanske jag gör ett litet gympa pass istället. 

Ha nu en bra helg och gå fan inte ut om ni inte måste i kylan. 

Själv ska jag springa runt i mina kalla korträrmade jobb skjorta och frysa HELA helgen. 



Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards