Jag kan allt

Direktlänk till inlägg 25 oktober 2021

Stolta miner

Av Isabella - 25 oktober 2021 20:34

God afton mina läsare 


Nu jäklar kan jag berätta för er att jag har i kväll med min kollega Jenny gjort något jag ALDRIG trodde jag skulle göra.

Vi har doppat oss i Falkträsket. Det är minus ute i luften och vi har snö och nej jag är ingen vinter badare. Jag hatar kyla och jag badar ALDRIG om det inte är varmt vatten. Så då kan man ju undra VARFÖR detta dopp kom. 

Jo det är så här att vi har fått lite utmaningar på jobbet denna månad och en av dom var att ta sig ett SVALKANDE dopp i hav eller sjö. 

Så självklart kickade tävlningsmänniskan in i mig och jag tänkta att detta MÅSTE jag göra. Jag tävlar egentligen inte mot någon annan än mig själv. Mitt psyke och min tjurighet. och denna gången gav jag mig fan på att detta ska jag fixa. 

Så nu kan jag klappa mitt ego och självförtronde på axeln och känna mig stolt över mig själv. 

Sedan måste jag säga att det var inte så kallt som jag föreställt mig. Det var fötterna som blev mest drabbade av kylan. 

Men nu har jag kommit hem, duschat varmt, tagit på mig min onepice och tofflor. Fikat en varm kopp choklad och en smörgås. Så bättre kan jag ju inte ha det   

   



I slutet av förra veckan så gnällde jag en del och hade mycke värk. Jag började med mina mediciner och hipps vipps, så får man sova . Det är en befrielse varje gång och jag är såååååå tacksam att min medicin jag äter fungerar. Visst har jag värk på dagarna när jag fäktar på, men det viktiga är att jag kan tygla den på nätterna. 

Så livet känns mycket bättre nu.   

Jag och Micke har ihelgen följt med Cicci och Robban på ett padelpass. Så nu är vi frälsta och har idag inhandlat egna racket och bollar. 

Så nu ska vi försöka komma oss iväg minst 1 g i veckan på denna aktivitet. Jag tycker det är roligt att vi hittat något vi båda tycker är roligt, som man kan göra tillsammans. Så iveckan blir det kanske att spela med både dottern och så ska vi försöka boka in ett pass i helgen bara jag och Micke så vi kan öva upp oss och vinna någon gång   

I helgen har vi även ätit lunch ut med dottern och Oliver. Vi grillade varma mackor och korv. Allså hur kan mat man grillar över öppen eld bli så himmla god??? Jag älskar att vara ute och grill. Mer sådant till folket vill jag slå ett slag för. 


Jag har även i helgen bjudit in mig själv till Rebbe på middag. Rebbe och Oliver har fått så fint hemma och det är så roligt att komma till dom och bli serverad mat. Sedan hade jag ju så tur att hon hade fixat efterärtt. Det var pricken över I för mig som inte har ätit godis på 1 vecka. Att kroppen fick i sig socker gjorde mig gott. 

    

Sedan har jag ihelgen gjort något som inte heller händer ofta. Jag har skjudsat min bror Rolf. Jag och Micke skulle bjuda han på pizza på lördagen. Men då berättade han att han hade inga vinterdäck än och ville inte köra till Micke, så då for jag och hämtade han och bjöd han på mat och hocky och sedan körde jag hem han oxå. Det händer ju typ aldrig att vi får köra han. Men det var roligt att han ville komma och så fick vi umgås en stund. 

 

Micke har även i helgen hjälp mig med min bil. Jag hade ju borta några lampor ,och förra veckan vart jag stoppad av konstapeln, som påpekade detta och beordrade mig att byta fortas möjligt. Så jag var skit rädd och köpte lampor direkt och vi lyckade byta efter mycket om och men. Jävligt trångt utrymme där fram under motorhuven. Men vi lyckade hjälpas åt och hipps vipps så hade jag nya fina lampor och nu lyser alla lampor som dom ska. 

Nu mina läsare ska jag tvär rasta min hund och sedan krypa ner i mina varma säng och snusa   


 
 
Amisa

Amisa

25 oktober 2021 22:21

Vad modig du var som utmanade dig själv med ett dopp i det iskalla vattnet! Hur känns det nu efteråt då?

http://min-inre-vagvisare.bloggagratis.se

Isabella

19 november 2021 09:43

Jo men det var helt okej. Det var som en skön känsla när man fått duscha varmt och satt på sig varma kläder igen. Kroppen blev helt avslappnad. Det värsta var nog fötterna. Vad roligt du läser min blogg och följer med.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - Söndag 28 april 13:07


God dag min läsare  I dag är det söndag och helgen drar  mot sitt slut. Vi har haft en bra helg. I fredags så blev det inte alls så mycket efter jobbet. Vi tvättade och åt en hemma gjord hamburge tallrik. Kan ha varit den godate tallrik jag gjort h...

Av Isabella - Måndag 22 april 21:01


God morgonIgår var det varit dagen D. Igår var det dagen jag har fått börja jobba lite. Jag har fått andra arbetsuppgifter som jag klarar av att göra utan att andvända min arm. Jag ska lära mig samordnar jobbet. Som samordnare samordnar man dagen för...

Av Isabella - Onsdag 17 april 09:33


God morgon     Onsdag har börjat och jag har idag sparkat mig själv i röven och klev upp vid 7 och ställde mig på löpbandet för att göra bort mina 3,5km. Jävligt mottvilligt kan jag lover er det var, men jag gjorde det.  Jag har nu väntat i ca 4,...

Av Isabella - Tisdag 16 april 19:18


Allså man blir ju fundersam och irriterad, när man hör hur människor gnäller och ser problem i saker som inte är problem. Nu går Kommunal ut i strejk! Dom gör det för att vi alla som jobbar inom vården (med äldre) och dom som jobbar med barn ska få v...

Av Isabella - Måndag 8 april 10:10

Förra veckan vaknade jag och kände jag var irriterad över vissa saker som inte har fallti på plats för mig. Lite saker som inte har återkopplat till mig, lite saker som man kan känna sig besviken på. Så jag tänkte att jag skulle göra ett "gnäll inläg...

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards