Jag kan allt

Alla inlägg den 2 december 2021

Av Isabella - 2 december 2021 06:54

Men verkligen .......

Vaknade lite små förbannad idag. Detta kan nu ha att göra med att jag återigen glömt snusa från igår kl 19.  Så nikotin behovet har säker en roll i detta. 

Men vad som irriterar mig lite i högra sidan är endå att folket i världen håller på att bli så dumma så det är ju skrämande. 

Nyheterna nu förtiden är ju ett STORT bevis på att männskligheten verkligen inte blir smartare. 

Igår  snubblade jag över nyheterna om detta med våran galna regering. Ingen har missat hur dom leker runt med våra pengar och sitter i deras gigantiska sandlåda och kastar sand på varandra. 

Igår skulle det tydligen presseteras en ny minister av något slag och en av kvinnorna som blev invalda hade en massa betalninginsanmärkningar och hade fått böter. Sedan sa hon i direkt sänd interljuv och att hon ALDRIG har haft det. Sedan konfrontera dom henne och då skyller hon på något om att det var ju hennes man som ALLTID hade tagit hand om pengarna och betalningar. Nu vet jag inte om det är så att hon hade separerat och måste börja ta hand om ekonomin själv eller om hon kasta sin man under bussen och skyllde allt på han. 

MEN vilket som så blir jag jävligt provoserad av att .......

1. Vilken månadslön har du flytt dom sista åren??? 60.000 -80.000 tusen  eller...?  

2. Ska du som inte kan ekonomi verkligen ha koll på sveriges ekonomi och fördela pengar hit och dit? 


Att man får böter är helt okej, vilken än roll man har här i Sverige, men för helvete visst kan man betala dom i tid med den lön du troligen har lyft varje månad?   

Att ta en person som ljuger och skyller på andra när skulden står i hennes namn är oseriöst och oproffsigt. Stå fär din skulld och lärd dig lite om ekonomi innan du ska ta hand om andras perngar. 

Jag lyfter ingen jätte summa varje månad och är drottningen av p-böter och jag har möjlighet att betala dom och i tid dessutom! 


Idag var det om våra stackars busschaförer, som får leva med hot och våld titt som tätt. Hur kan man ens bli arg på en chafför???? 

Dom erbjuder att skjudsa din röv från punkt A till punkt B för en slant. Hur kan en sådan tjänst bli hotfull för cafförer. Hur tänker personer som tar till våld och är otrevliga. Betala blijetten om du vill åka eller gå om du innte har råd att åka buss. 

Man behöver inte ta till våld eller hot för att få åka buss. Bara betala en liten biljett och sätta sig på en plats och åka till den plast man vill åka. JÄTTE ENKELT ! 


Hot och våld är något som vi lever med dagligen samhälle. Folk blir rånade i sina hem, vi har skjutningar på öppna gator mitt bland folk utan att förövarna ens tänker att dom kan skada oskylldiga människor, barn blir misshandlade och dödade.


Jag undrar nu vilka kraft tag våran regering ska ta tag i nu.

Som en av ministra prata om idag på nyheterna. Jag citerar henne ord. 


Vi ska nu börja diskutera och prat OM vad vi ska göra åt skjutningar, vål och hot.????    Prata OM hjälper inte,det är väl det ni har gjort i flera herrans år. Nu måste ni GÖRA något åt detta, AGERA typ. 

 Stäng jätte sandlådan som ni sitter i och börja jobba lite mer i verkligheten. 


 










Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards