Jag kan allt

Alla inlägg den 5 december 2021

Av Isabella - 5 december 2021 07:43

God morgon. Denna helg vart bajs. Inser på fredagkväll att Doris har ett JÄTTE RÖTT öga och förstår att detta måste jag få hjälp med omg. För det är så att en skada på hornhinnan, kan bli så illa fort att dom måste ta bort ögat om man inte kommer i tid till veterinären. Så redan på fredagskväll tar jag kontakt med jour veterinären. Får då besked att närmaste små djurs vet finns i Vännes ? kl 20.00 Pratar med henne, skickar bilder på ögat och vi beslutar att vi ska komma på lördags morgon, men att jag är tvungen kliva upp varannan timme och droppa ögat med en smörjande droppe. Så det var det jag sysslade med hela natten fram till kl 7.00 ? klev upp packade ihop lite saker och begav mig till Vännes. 16 mil i halka och snörök. MEN det gick bra och Doris skötte sig jätte bra hos veterinären. Besöket tog 50 min och sedan vände jag om hem igen. Jag hade tänkt jul handla och hälsa på en kompis och gå en lång promenad. Nä väl hemma var jag bara trött, sur och less. Så resterande lördag surade jag i soffan.
Idag vaknade jag 6 och har hunnit ge Doris alla droppar, smärtstillande och rasta. Duschat av mig skit helgen och tänker ta nya tag idag och försöka handla lite julklappar. Idag ska jag laga mat oxå. Det är ovanligt nu mera. Nu blir det ingen avancerad mat lagning direkt. Jag ska ställa till med surströmming idag. Har bjudit över min vän Anna-karin, så vi ska gotta oss i salta fisken. Veckorna springer iväg och jag kan knapp bärga mig till 2022 ska börja. Ska knopa ihop en års bok och göra ett försök att tömma min telefon på bilder. Jag vill ju spara dom någonstans, så jag ska köpa mig ett usb minne och tanka över dom. Jag vet ju att det finns något himla osynligt moln dom ska finnas i, men är inte tillräckligt smart för att hitta detta osynliga moln. Så jag tar det säkra före det osäkra och tankar över dom på det gammla viset.
Hoppas ni får en trevlig advent allihopa.

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards