Jag kan allt

Direktlänk till inlägg 31 maj 2022

Det är suddigt

Av Isabella - 31 maj 2022 15:09

God dag folket
Allså nu finns det massa saker att gnälla och ifrågasätta.
Typ ....
1. Har jag covid ögon? Eller är det åldern?
Jag gissar att typ 89% av mina lösare säger ÅLDER för fan ?
Jag kan visst acceptera det, men för ca 1 och halvt år sedan började jag märka av synen DELUX. Nu sen sist jag hade covid för andra gången så är det banne mig hopplöst. Jag har suddig syn, ljuskänslig och det svider i ögonen. Nu hör det till saken att jag har ju egentligen glasögon och har ju givetvis börjat använda dom. Det är inte allt förlänge sedan var till optiker (allså efter min första covid sväng) och kollade synen. Då sa dom att min syn inte hade ändrats så mycket. Så nu när jag börjat med glasögon OFTA, så är det inte något bättre. Svårt att fokusera på texter och framförallt att skriva. Så vet inte om jag har fått något galet efter coviden eller om det är något annat, men kanske det är dags att göra ett till syn test. Men sjukt irriterande.
2. Sommaren börjar typ knacka på. Sjukt irriterande folk som går med sina hundar lösa och tror dom har 100% pli på dom, fast dom inte har det. Tänker inte orda om detta mer, men det är irriterande.
3. Folk irriterar sig på oss som kör elsparkcyklar. Men jag kan säga att jag irriterar mig på er som går..... I RAD, ni som tycker ni har rätt att gå på fel sida och vägrar flytta er när man kommer. Jag försöker iallafall köra på rätt sida, ha koll både framåt och bakåt och om jag byter sida kollar jag ALLTID bakåt för att se om någon kommet. Gående personer bara byter. Så ta och tänk lite själva på hur ni går i trafiken.
Så ja nu har jag irriterat mig klart!

På Doris fronten går de lite trögt. Hon har åter igen skadat ögat/ har problem med ett öga. Har varit till veterinären och fått droppar. Men det blir inte bättre, så nu blir det veterinären igen i morgon. Tycker verkligen synd om henne, men tror inte hon har så ont iallafall.

Det slog mig idag att det är typ semester snart. Jag väntar med spänning på att luftvärmen ska komma. Man vill ju inte fira midsommar i täckjacka typ.
I helgen har jag varit på hotell i Ö-vik. Allså vilken mysig stad det är. Dom har bevarat så många gamla hus och deras grön områden är ju fantastiskt fina och lummiga. Tycker verkligen Skellefteå har förstört stan med allt nytt som ploppar upp och det ska vara stenplattor och tjafs. Nä jag slår ett slag för bevara det gamla och underhåll.

I veckan ska vi tydligen ställa till med en personalfest. Jag jobbar helg, men hoppas min chef är så snäll och kanske löser min söndag så jag får festa loss med mina kollegor.
Nu ska jag försöka jobba och vara duktig ett tag

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - Söndag 28 april 13:07


God dag min läsare  I dag är det söndag och helgen drar  mot sitt slut. Vi har haft en bra helg. I fredags så blev det inte alls så mycket efter jobbet. Vi tvättade och åt en hemma gjord hamburge tallrik. Kan ha varit den godate tallrik jag gjort h...

Av Isabella - Måndag 22 april 21:01


God morgonIgår var det varit dagen D. Igår var det dagen jag har fått börja jobba lite. Jag har fått andra arbetsuppgifter som jag klarar av att göra utan att andvända min arm. Jag ska lära mig samordnar jobbet. Som samordnare samordnar man dagen för...

Av Isabella - Onsdag 17 april 09:33


God morgon     Onsdag har börjat och jag har idag sparkat mig själv i röven och klev upp vid 7 och ställde mig på löpbandet för att göra bort mina 3,5km. Jävligt mottvilligt kan jag lover er det var, men jag gjorde det.  Jag har nu väntat i ca 4,...

Av Isabella - Tisdag 16 april 19:18


Allså man blir ju fundersam och irriterad, när man hör hur människor gnäller och ser problem i saker som inte är problem. Nu går Kommunal ut i strejk! Dom gör det för att vi alla som jobbar inom vården (med äldre) och dom som jobbar med barn ska få v...

Av Isabella - Måndag 8 april 10:10

Förra veckan vaknade jag och kände jag var irriterad över vissa saker som inte har fallti på plats för mig. Lite saker som inte har återkopplat till mig, lite saker som man kan känna sig besviken på. Så jag tänkte att jag skulle göra ett "gnäll inläg...

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards