Jag kan allt

Direktlänk till inlägg 29 januari 2024

Slut på början

Av Isabella - Måndag 29 jan 08:26

Nu går vi strax in i Februari. Januari har flytit på och vi som bor här uppe i Norrland har verkligen fått känna på kyla och mycke snö. Jag hoppas att februari kommer bli betydligt mindre kallt och att snön börja sjunka ihop. 

Jag har ju börjat detta år med att  göra lite förändringar på mina hälsa. Jag har slutat röka, jag har slutat med alkohol och jag har motion i fokus. 

Allt har gått otroligt bra. 

Jag har nu varit nykter i 12 veckor, rökfri i 10 veckor, jag har bara ätit godis 1 dag i veckan, helt sluta med att köpa en chokladbit varje gång jag går in på en affär (som typ är jämt)   jag har snittat ca 13.000 steg varje dag och jag har gjort 3 löppass i veckan. 

Så nu på torsdag är det dags att väga sig och det kommer bli spännande. Min plötsliga känsla är att det inte har hänt något på vågen. Känner inte att kroppen har förändras något, men jag vet att så kan det kännas. Men jag ska stål sätta mig att om vågen inte visa det jag vill, så är det okej. Allt som jag gör är en positiv förändring på min hälsa ändå och jag är piggare. Men jag ska trava på och fortsätta min resa framåt. 

I helgen har vi stegat på. Att få ihop sina steg på helgen är svårt. Man vill ju gärna bara mysa ner sig i soffan hela dagar och bara njuta av ledigheten som man har tillsammans. Men på lördag blev en ny dejt för mig och Micke från spelet jag gav han. Denna gång skulle vi se solnedgången och ha med oss fika eller mat  ute i naturen. Vi åkte upp till Vitberget vid en grill stuga och tände en eld och grillade korv. Någon sol såg vi inte till, men det var mysigt. Jag är ju så fixierad vid att jag ska ha med mig Doris jämt, men måste nog börja tänka om så här i vintertider. Det var ju inte alls kallt egentligen, men hon är verkligen inte en hund som njuter av snö. Hon hade kläder på sig och jag hade med mig en mjuk och varm dyna till henne som hon kunde sitta på för att inte behöva stå i snön hela tiden, men hon var inte allts lika road av tillställningen. Men hon fick ju korv i mellan åt och det blev ju roligt för henne. 

   

På lördag kväll var vi bjudna till Emelie och Jörgen på middag. När vi kom så fick vi en välkomms drink, jag en alkoholfri   och den var super god.

 

 

Sedan blev vi serverad god mat och Emelie är ju så JÄVULSKT duktig på att göra efterrätter. Hon hade gjort en hemma gjord glass och den var gudomlig god. Vi spelade hela kvällen och snackade om livet och vi kom oss hem kl 1.15 typ. 

Under veckan så pysslade jag ihop lite rosor som hade godis i sig, som jag skulle ge till ungarna på lördag. Det blev glada över dom och jag är rätt nöjd själv över reultatet   

 

Söndag blev det lite segt. Vi låg och diskuterade i sängen vad vi skulle fixa till middag. Micke var lite bakis och jag föreslog att vi skulle baka pizza hemma. Då trillade iden ner i huvudet. Vi skulle köpa färdig pizzadeg från Pizzera Viking. Men för att få den så tog vi oss en prommis dit och köpte den. Vädret var skönt  och vi fick ju ihop en massa steg då. 

Vi drog även ett nytt "deting kort" för denna vecka. Denn vecka ska vi bygga ett kuddfort / koja   och vi ska ta någon ljusslinga och pynta och vi ska ha lite snacks och mysa ner oss i kojan och se en film. Detta kan bli intressant. Vi kommer att bygga kojan i sängen så vi kan se film sedan, men hur vi sk få ihop en koja blir troligen väldigt roligt. Men jag ser farmimot denna uppgift. Jag kan lova er en bild på våran koja nästa vecka. 

Nu i skrivnde stund så ringen min läkare på ortopeden. Han berättar nu att han sett bilderna från Umeå och att det är en sena som har slagit av, två andra senor som går mot armbågen ligger på fel ställen och verkar inte vilja lägga tillsig rätt och detta medför oxå smärta. Så nu blir jag remiterad till "hand kirugen" för en bedöming om operation    

hur kunde detta gå så fel...... känns så onödigt och jävligt drygt. så nu måste jag vänta vidare på att få komma till kirurgen. Rehab tiden efteråt är flera månader, så jobbet åker längre och längre bort från mig. Känns skit oxå när man nyss bytt jobba och nu inte kan jobba på flera månader, känns pinsamt ......, men dettta var ju en olycka och jag kan inte göra något åt det. 

Nu ska jag fixa mat och sedan ta min hund och gå en prommis. 

Ha en bra dag alla läsare   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - Måndag 22 april 21:01


God morgonIgår var det varit dagen D. Igår var det dagen jag har fått börja jobba lite. Jag har fått andra arbetsuppgifter som jag klarar av att göra utan att andvända min arm. Jag ska lära mig samordnar jobbet. Som samordnare samordnar man dagen för...

Av Isabella - Onsdag 17 april 09:33


God morgon     Onsdag har börjat och jag har idag sparkat mig själv i röven och klev upp vid 7 och ställde mig på löpbandet för att göra bort mina 3,5km. Jävligt mottvilligt kan jag lover er det var, men jag gjorde det.  Jag har nu väntat i ca 4,...

Av Isabella - Tisdag 16 april 19:18


Allså man blir ju fundersam och irriterad, när man hör hur människor gnäller och ser problem i saker som inte är problem. Nu går Kommunal ut i strejk! Dom gör det för att vi alla som jobbar inom vården (med äldre) och dom som jobbar med barn ska få v...

Av Isabella - Måndag 8 april 10:10

Förra veckan vaknade jag och kände jag var irriterad över vissa saker som inte har fallti på plats för mig. Lite saker som inte har återkopplat till mig, lite saker som man kan känna sig besviken på. Så jag tänkte att jag skulle göra ett "gnäll inläg...

Av Isabella - Tisdag 2 april 10:30

Ja men nu gott folk har vi gått in i April månad. Detta innebär att jag har nu haft vägning igår. Blev inte som jag tänkte mig. Vågen har gått upp 1,7kg. En jävuls besvikelse infann sig. Men så ser sanningen ut. Jag vet att denna månad så har vi ha...

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards