Jag kan allt

Alla inlägg den 4 december 2012

Av Isabella - 4 december 2012 16:16

Tjena mittbena !

Tisadag och jag har jobbat i dag. Men bara 5 timmar. Men det kändes helt okej för mig för jag har jobbast hela denna helg oxå så jag grinade inte precis när klockan slog tolv och jag fick åka hem.

Igår körde jag moppe till jobbet, jag trotsade mina rädslor att köra omkull så här på vintern och tog ett stadigt grepp om styret och börrnade. Gick ju alldeles utmärkt. MEN när jag skulle hem......   

Startade moppis, hade den på fotstödet så den fick bli lite varm, rökte en cigge i väntan. Så skulle jag då bege mig hemåt.....satte mig och började gasa.....men den gick knappt framåt. Jag fick som knuffa på med fötterna och jag skulle nog ha krypit om den om jag viljat. Vad i böveln hände??? Jag jukade och gasade omvart annat och till slut komme den igång...... vad hände?

Jo i morse vart jag varse om vad som hade hänt....någon typ vajer till chocken hade gått sönder tydligen. Så i morse när jag hade buntat på mig alla kläder, hjälmar och vanntar och kickat typ 20 gånger förstod jag att NÄÄÄ den kommer inte att vilja starat. Och jag tänkte inte heller TVINGA Moppis till det. Så jag skrämde upp bilen och drog till jobbet   

Nu när man har börjat jobba dagtid så är det oxå en omställning. Att MÅSTA vakna på morgonen. Så jag är typ super trött redan nu. Ska försöka plåga mig och vara vaken tills kl 20   

Sedan idag så har vi hunnit baka pepparkakor hela familjen Lindgren och jag har lagat mat. Satte mig till bordet och åt och när jag skulle resa mig så knäckte det till i foten och jag fick SKIT J-A ont......vad hände?

Så nu haltar jag och hoppas det finns personal här hemma som kan hjälpa mig ikväll    Troligen INTE men man kan ju hoppas iallfall. Nu ska jag lägga omkull mig i soffan och kolla in tv och försöka att inte somna.

Chao mi amigos !

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards