Jag kan allt

Alla inlägg den 3 april 2014

Av Isabella - 3 april 2014 09:35

Min lediga dag har börjat och jag börjar med er.

Vaknade av att våran "gammala" klocka ringde idag, för våran nya (den med fågel kvitter och lampa) hade visst inte börjar lysa och kvittra?

Tur som fan att jag var ledig och inte behövde stressa.

Men Micke flög upp yrvaken och funderade mer över varför inte den nya startat.   

Låg vaken, kollade in nyheterna.

Sedan började hjärnana arbeta. Vad ska jag hitta på denna lediga dag?

Jag tänker då inte städa, eller tvätta (fast det kan bebövas).

Jag vill baka, jag vill träffa kompisar, jag vill ut och fota, jag vill så mycket och i slutändana blir jag sittande vid datorn.

Men vad gör det? Det kan väl vara härligt det oxå. Men nu efter fikat har jag funderat över att ta min väska med kameran, gå en prommis och fota, gå förbi Coop, inhandla det ska ska ha till mina gifflar och hem och baka.

Låter väl som en utmärkt ide?   

Igår hejade vi fram SAIK igen. Fast tror vi inte behövde heja så jäklans mycket. Det gick ju som en dans.

Tyvärr så jobbar man Fredag och missar hela matchen. Men på söndag kan jag se den igen och då blir det grillning och hockey.

Nä nu lyser solen och jag ska föröka dra på mig byxorna som är trånga, och bege mig ut i det vackra vädret.

Efter idag kommer det nog bilder och kanske ett recept på gifflar.

Ha det nu bra så hörs vi sedan.


Av Isabella - 3 april 2014 09:18

Den frågan har jag ju ställt mig kanske typ 2000 gånger ? Varför kan man inte bara ställa sig på vågen och den visar 5 kg ner, när man jobbat som fan?

Varför är man inte denna männoska som är född smal och hälsosam, som gillar att vara i skog och mark och träna?

förra veckan efter att jag tränat 10 dagar av 14 och inte köpt godis och inte rökt så visade vågen ingenting?

Fredag så blev det fest. Lördag hade jag inte lite tanke i min hjärna att prommenera? Det gjorde jag inte.

Söndag tänkte jag att , jo men idag ska ajg he mig ut? Det gjorde jag inte.

Helgen bestod av chips ,godis, sprit och läska ?   Detta ledde till att jag triggade igång begäret igen så i veckan har en ostbollsa påse köpts och en godis påse ?

Dumma dumma dumma mig.. . . . . . . . .när jag handlade så skrek min bättre dela av hjärna

-NEJ NEJ .. . . . . . detta är inte bra, gör det inte.

Min andra dela av hjärnan

-Jo men bara denna gång, och om du bjuder på jobbet så äter du ju inte allt själv.

Nu har jag oxå börjat fundera i banan om min rökning.

Helldre röka istället för att äta. När andra fika och äter, så tar jag en rök?

I ärlighetens namn så testade jag i går en cigge.

Testade och testade, som jag inte vet hur det smakar!

Idiotiskt och nu har jag triggat igång rök begäret oxå.

Allå alla begär som finns i min kropp är igångsatta och vill att jag ska misslyckas.

Frågan är nu.


VAD VILL JAG ? HUR VILL JAG ATT


DETTA SKA SLUTA ?



Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards