Jag kan allt

Alla inlägg den 4 april 2014

Av Isabella - 4 april 2014 08:37

Hej vänner. Nu til ldet sista inlägget. Denna kategori staratde jag för längesedan, men har inte änvänt så hemskt mycket. Men nu har jag haft några böcker liggande so jag läst och tänkte  höra om någon är intresserade av dom.



 

En sann berättelse om henne själv och hennes kamp om kvinnersrätt. Hon har växt upp i afrikas skogar och blev omskuren som barn. Hennes minne av detta var så starka och hon bestämde sig för att fly sitt land pgr av att kvinnor inte har något att säga till om.  En myket bra bok och man kan verkligen känna hennes smärta och kamp i detta.


 

Ja jag behöver kanske inte skriva så mycket om denna gubbe. Sveriges egen "Serie mördare" Tomas Quick. Denna bok är en spännande bok dä tomas själv har medverkat till matriallet. Och man får veta hur rättväsnet skulle hitta en synda bock till viket pris som helst.


Är någon av er intresserad så hör av er.


Av Isabella - 4 april 2014 08:19

30 gram margarin

2 ½ dl mjölk

½ paket jäst

1 tsk salt

1 ägg

8-9 dl mjöl

5-6 vitlöksklyftor

olja

valmofrön

16 skivor skinka

16 skivor ost


1.Smällt smöret i en kastrull. tillsätt mjölken och värm till fingervarm 37-38 grader.

2. Smula ner jästen och rör om tills den är smält.

3. Vispa ägget lite gran i en skål och häll ner mjölken.

till sätt saltet och mjölet lite i taget. rör ihop degen och låt den vila under en duk i ca 30 min.

Medan degen jäser så pressa vitlöken och tillsätt en skvätt olja. Ca 4 msk olja. Förberd skinkskivor och ostskivor.

4. Dela degen i två delar och kavla ut en rund fin platta på ca 0.7 cm.

5. Dela  den runda cirken i åtta bitar. Dela den som tårt bitar. Försök ätt få lika stora tårtbitar.

6.Pensla på vitlöken och lägg en skinkiva och ostskiva på varje tårt bit. Och rulla ihop giffeln och lägg på plåten med papper under.

Låt gifflarna jäsa utterliga 30 min.

7.Pensla med ett ägg och strö på valmofrön. Grädda i ugnen på 8-10 min.


Dom går bra att frysa och dom är jätte goda att värma upp lite innan man severar dom.


 



Av Isabella - 4 april 2014 07:55

God morgon läsare. Nu ska ni få höra.

Gårdagen var en "funderarens" dag. Som ni såg så hade jag triggat alla begär som finns i min kropp och var då igår i valt och kvalt om jag ska misslyckas IGEN. Tog min kamer, gick ut en promenad med musik strömande i mina öron. Gick längst med älven och njöt verkligen. Och hipps vips så tänkta jag med det bättre delen av hjärnan igen. Näää jag ska INTE börja röka nu iallafall, och jag ska fortsätta motinera. Denna gång ska mitt beronde inte vinna över mig. Jag ska fan besegra detta, så nu är jag tillbaka på noll igen och det känns skönt!

Så nu sitter jag i träningskläder, redo att fara och träna före jag börjar jobba.

Igår bakade jag oxå gifflar med skinka och ost.

Allså himmelens vad goda dom blev. Receptet kommer efter detta inlägg. Dom är perfekta till ett mellanmål.   

Ikväll är det hockey och böveln att man ska missa den pgr av att man ska jobba. Jag får väl hoppas på att jag har någon vårdtagare som ser hocky. då kan man ju vara kvar lite  lite extra och glutta lite.

Idag har jag nu resnat lite bilder från min mobil. och oj vad man sparar på sig bilder och framförallt Intagram bilder. Jag har inte riktigt kommit överänns med in telefon än. tycker att det verkar skumt att man ska ha ett album som heter "bildstöm" och ett som heter "bilder" och det sparas samma bilder i det ?    Jag fattar oxå att man ska göra någon slagts inställning, men jag orkar inte leta och trycka just nu. Jag ordnar det senare. 

Iallafall så så tänkate jag visa vad jag hittade.


 

Helgens pub runda med en dam och en tjej    Och näää vi satt inte med telefonenerna hela kvällen.


 

Gumman i sina nya glasögon

 

Min vän som fyller år.


Nä läsare nu ska jag ta och skriva och avsluta detta inlägg och på börja dom andra två som kommer. Måste oxå börja på mitt vätske intag för dagen   

Så nu ska ni ha det så bra till vidare, det står jobb på mitt schema i helgen så några inlägg vet jag inte om jag orkar med. Men ni ser väl.

Ha en bra helg och ta det lugnt !



Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards