Jag kan allt

Direktlänk till inlägg 12 juli 2015

OJDÅ !!!

Av Isabella - 12 juli 2015 13:36

Men herre gud vad händer. Idag vaknade jag med ett ryck kl 05-46 och upptäcker att Micke redan smitit iväg. Han och hans kompajon Joel äkte tydligen tidigt i morse för att resan upp alla pengar av alla  ni 3000 som besökt Byske strand pary     Tydligen hade han mockasiner på sig för jag märkte då aldrig när han for. Pgg som bara den och glad klev jag upp, satte ihop lång svalet och klädde mig. Samlade ihop tvätten och mot tvättstugan.

Så nu ska jag få skryta lite och klappa mig på axeln. Kl är nu halv två typ och jag har hunnit

1.Tvätta 6 maskiner OCH VIKT DET !!!!

2.Damsugar

3.Blockar  bort madrasserna från sängen jag har tänkt börja måla

4.Varit på loppis och fyndat

5.Stor handlat för två veckor

6. Gjort en paj vi ska äta till middag   

Känner mig hel nöjd för i morgon är jag OXÅ ledig och då kan jag bara fisa runt som en dromedar.

Igår var vi på en loppis sväng och vi tvingade med oss Rebbe. Inte för att hon ville på loppis men hon har ju börjat övnings köra och det var ju perfekt väg att köra landsväg. Hon är super duktigt och jag känner mig inte orolig eller så där hysterisk när jag åker med henne. Det finns fördelar med att hon övnignskör.

1.Snart kan man fixa gratis skjuds hem från krogen

2.Hon MÅSTE följa med oss om hon ska få träna på att köra

3. Det är pricken över i:et när hon lyssnar på vad mamma säger !

Igår kväll blev det inget gjort. Vi lat åt köpes middag från Coop och låg i soffan och såg film.

Helgen loppis fynd då . . . . .

Ett par öljettgardiner vita 40kr (till mitt vita sovrum som ska påbörjas snart, tre kuddar för 15kr till soffan, ett spel 5kr,ett par skor 30 kr, en söt party topp 10kr.

Allt detta har jag fått för 100kr   I LOVE loppisar.

 

Idag när jag klev upp drog jag på mig mina sköna byxor jag köpte i Chile i Januari. Har faktiskt inte andvänt dom så där jätte mycket sedan jag komme hem. Typ kanske två gånger. Tvätta dom en gång.

Sliter på mig dom och njuter av det mjuka tyget och hur pösiga dom är. Åker iväg och går på loppis och sedan åker jag och stor handlar. När jag kommer hem upptäcker jag detta    

Vill man inte se mitt underrede så blunda. . . . .men jag har faktsikt trosor!

 

Har allså gått runt och visat hela murrvan typ !!!! Hur gick mina fina byxor sönder på detta vis?

Tur att jag har haft en lång kofta på mig så jag tror jag har skonat skellelfteås medborgare från min tros chock!

Så efter denna dag kommer dom här byxorna att åka i soptunnan.

Jag har oxå lyckats tvätta ett typ nytt cigg pack. Har letat ciggen igår men hittade dom inte. När jag kom till tvättstugan och skulle hänga en av tvättarna så blir jag väldigt medveten om att dom var i maskinen. Det var tobak ÖVERALLT så det var bara att tvätta om den maskinen.

Men nu kommer jag att lära mig till nästa gång.

ALDRIG mer tvätta ciggareter!   

Ikväll har jag tänkt ta mig en promenad för att få igång mitt förbränings system. Upptäckte när jag satt och rökte att badringen runt magen har tydligen fått lite mer luft i sig på sista tiden. Jag kan ju simma så jag behöver den inte.

Nu mina läsare ska jag försöka hitta lite ny musik till min spellista så  jag kommer i form.

Sköt om er tll nästa gång !




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - Söndag 28 april 13:07


God dag min läsare  I dag är det söndag och helgen drar  mot sitt slut. Vi har haft en bra helg. I fredags så blev det inte alls så mycket efter jobbet. Vi tvättade och åt en hemma gjord hamburge tallrik. Kan ha varit den godate tallrik jag gjort h...

Av Isabella - Måndag 22 april 21:01


God morgonIgår var det varit dagen D. Igår var det dagen jag har fått börja jobba lite. Jag har fått andra arbetsuppgifter som jag klarar av att göra utan att andvända min arm. Jag ska lära mig samordnar jobbet. Som samordnare samordnar man dagen för...

Av Isabella - Onsdag 17 april 09:33


God morgon     Onsdag har börjat och jag har idag sparkat mig själv i röven och klev upp vid 7 och ställde mig på löpbandet för att göra bort mina 3,5km. Jävligt mottvilligt kan jag lover er det var, men jag gjorde det.  Jag har nu väntat i ca 4,...

Av Isabella - Tisdag 16 april 19:18


Allså man blir ju fundersam och irriterad, när man hör hur människor gnäller och ser problem i saker som inte är problem. Nu går Kommunal ut i strejk! Dom gör det för att vi alla som jobbar inom vården (med äldre) och dom som jobbar med barn ska få v...

Av Isabella - Måndag 8 april 10:10

Förra veckan vaknade jag och kände jag var irriterad över vissa saker som inte har fallti på plats för mig. Lite saker som inte har återkopplat till mig, lite saker som man kan känna sig besviken på. Så jag tänkte att jag skulle göra ett "gnäll inläg...

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards