Jag kan allt

Alla inlägg den 6 oktober 2017

Av Isabella - 6 oktober 2017 09:28

Idag har vi kommit fram till den 6 redan. Var just ut och kollade in tvätt tider och inser att det var den 19 senast jag tvättade.

Varför undrar jag jämt varför det bir så mycket tvätt? Det är ju för böveln nästan 3 veckor sedan jag tvättade    

Igår viftade jag med den vita flaggan och bstämde mig för att nu är det dags att sjukskriva mig. Så nu gäller det att vila kroppen till max och kontakta läkare. Idag är första dagen då jag Vaknade med realistiska tankar om vad jag skulle åstakomma under dagen.

Det vart bara tre saker. Promenerna, handla och laga mat. Känns helt tillräckligt för min kropp just nu.


 

Iblan när jag är ute och promenerar så tänker jag väldigt mycket, mycket på saker om vad jag ska ta upp på bloggen och saker jag vill tycka till om. MEN när jag sitter här få finns inga tankar eller funderingar kvar.

Allt som jag känt, funderat på och tänkt känns verkligen inte viktigt och bara trams. Men nu ska jag ta tagit i en sak jag tänkt på LÄNGE och förmodligen känns som trams för vissa och jag hoppas jag inte trampar någon på tårna. Men känner du att jag trampar dig lite på tårna så ska du veta att detta är inte riktat till någon utan detta är MIN egen uppfattning och min känsla.

Jag vill prata om FACEBOOK och INTAGRAM !

Dessa två appar är nog dom som tar mest tid av våra liv även mitt. Ibland kollar man dom så jäkla ofta att man blir fustrerad varför det inte kommer nya bilder och inlägg att man nästan blir sur. Men hur fan ska det  kunna komma nya saker när man öppnar den med 30 sek mellanrum? När detta med Facebook började var det en regelrätt plats där man kunde skaffa sig nya eller gammla vänner, och hålla kontakt med släkt och vänner på andra delar av världen. EN super bra ide vill jag påpeka och ett fantastisk verktyg för oss alla.Sedan kom Instagram med buller och bong. En jätte trevlig sida där man postar sitt liv i foton, för vem gillar inte att snoka och se hur folk har det?

MEN dom senare åren har det börja smyga sig in JÄVLA mycket reklam i alla former. Olika klipp med roliga texter och sakerm an ska relatera till.

Jag är SKIT trött på allt detta, jag har flera månader funderat på att lägga ner facebook bara på grund av allt som flurerar och all jäkla reklam. Nu har ju även Instagram börjamed reklam klipp och det gör mig TOKIG.

Visst det finns vissa roliga klipp men 9/10 klipp är bara tröttsamma. Den här hetsen på att bli gillad och att folk ska gilla vad man gör och vad man lägger ut. Jag tror jag säger NEJ till det snart. Allt är väldigt ytligt och jag vill ha tillbaka den personliga kontakten. I detta nu när jag skriver detta så bestämmer jag mig för att göra ett prov i i någon månad.

Jag kommer att ha kvar in facebook sida för att kunna hålla kontakten med min släkt i Chile men kommer att ändra sidan så ingen kan skriva eller tagga mig. Kommer att finnas på min mobil eller så får man skriva på messegern om man vill ha mitt nummer.

Jävla nu känner jag mig peppad till att exprementera. Jag tror att det är viktigt att vi börjar gå tillbaka till den vanliga världen och lär våra barn att det är inte viktigt att man måste bli gillad av ALLA, det är inte det som räknas.

Jag höjer ett glas för den vanliga människan och den vanliga telefonen. Så fram över ...ring mig omm ni vill prata.

Kram nu på er alla och ha en trevlig helg.

Själv blir det god mat, vila och träff med någora underbara tjejor.


Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards