Jag kan allt

Alla inlägg den 31 maj 2020

Av Isabella - 31 maj 2020 22:06

Jag jobbar natt igen. Jag sa till mig själv natten till fredag att detta med att jobba natt ligger bakom mig. Jag är för gammal för det. Idag kom meddelandet och frågan. Om jag kan tänka mig att gå ut natt i natt.
Jag kan inte säga nej, när jag vet att en svårt sjuk människa behöver mig. Om jag kan bidra till att människan känner sig trygg och lugn av att jag finns där, så självklart ställer jag upp. Så här dotter jag ni i 10 timmar rätt upp och ner på en stol.
Sommaren kom nu äntligen i helgen. Värmer och sol. Igår var vi till min pappa och Kerstin. Det var ju as längesedan vi träffades dom. Vi gjorde en lite försenad gratulationer till pappa som fyllde år i mars. Sedan fikade vi och satt ute, för att inte vara så nära dom. Trevligt och hoppas vi kan träffas mer ute i sommar och grilla.
Idag är det morsdag. Hela Instagram flödar av bilder på mammor. Idag tog vi oss en liten sovmorgon. Sedan åkte vi iväg och handlade tårtor till mammas avdelning. Tråkigt att jag inte kan krama om henne. Men vad gör man. Jag ringde till henne och pratade en stund. Detta med samtalen är inte lätt just nu. Mamma har som inga ord kvar och inget sammanhang i det hon säger. Så samtalen blir väldigt korta. Ibland känner man dåligt samvete för det oxå. Att man inte kan prata länge och fråga vad hon gjort under dagen.
Själv var vi bjudna till Rebecca idag på morsdags fika. Allså hon är en sådan underbar dotter. Av henne fick jag ett halsband med hennes och Oliver (Allså mitt barn Oliver) första bokstav och deras månadstenar. Att hon tänkte på han oxå som mitt barn, fast hon aldrig träffat han ?

Tack älskade unge. Detta ska jag bära på mig så ofta jag inte jobbar ?
Grillen har varit igång i helgen och jag har bestämt mig för att den ska vara igång minst 2 gå ger i veckan med start från och med NU! Sommaren 2020 blir grillen sommar. Har till och med funderat på att köpa en ordentlig gasol grill för att kunna maximera grillandet ? snart kommer ju återbäringen in på kontot och då gäller det ju att spendera dom flitigt och på rätt saker.
I helgen har vi oxå skaffat oss en ny partner till sovrumet. En AC ? prisa denna uppfinning. Nu kan värmen komma och jag kommer sova gott endå.
Och till råga på denna maskin, så måste jag göra om lite i sovrummet. Jag ska möblera om lite och det ska upp en skena i taket. Dit ska det nya mörkläggnings gardiner. Stången som vi har nu släpper tyvärr in ljuset upptill och från sidorna. Så den nya skena ska gå hela vägen så att inget ljus ska kunna tränga in. Ungefär som i rövhålet. Där ska inget ljus tränga in heller.
Så detta blir mitt projekt onsdag,torsdag när Micke är på jobbet.
Han har så svårt med förändringar.
Nu mina läsare ska jag se lite film jag har laddat ner och hoppas på en stilla natt.
God natt på er alla ?

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards