Jag kan allt

Direktlänk till inlägg 27 december 2021

Julen i sin högglans

Av Isabella - 27 december 2021 19:35

Måndag kväll och jobbet har dragit igång igen. En otroligt trevlig dag. Där mina vårdtagare verkligen var glada att se mig och sa att dom verkligen hade längtat efter mig. Det är värdefullt för mig, att känna att dom här fina individerna verkligen vill ha min hjälp i sin vardag.  Bara några få dagar kvar på detta år    

Men nu var det denna jul helg jag skulle skriva om. Ja jag har firat jul som många andra och jag har fått vara ledig fredag, lördag och söndag.     Vi tjuvstartade redan jul firandet hos pappa och Kerstin redan förra helgen. Jätte mysigt och pappa har som vanligt över köpt en massa klappar till oss. Pessentkort på kläder (love love love) lite tränings saker som jag ska börja andvända nu efter nyår, och lite praktiska saker som man behöver i köket. 

Rebbe och Oliver var oxå med och så klart lilla Doris. 

 

Sedan på självaste julafton, på dagen började jag och Micke med att slöa i sängen ända fram till kl 11 och sedan blev det brått som  fan. Vi hade bokat tid att vara hos mamma kl 11.30, så iväg till Coop och hämta ut jultallriken jag beställt till oss. HERRE GUD så stora dom var och mycket mat det var. Det hade räckt lungt med 2 st till oss fyra. 

Dom hade gjort mamma jätte fin. Lagt hennes hår och tagit på henne en röd fin kläninga. 

Mamma vart jätte glad av att se oss. Vi åt och mamma öppnade julklapp. 

 

Nu ser hon inte så jätte glad ut på bilden, men hon var det mellan åt stunderna. Men det blir för mycket för henne märks. Efter vi ätit och lyssnat på jul musik gick vi in till hennes rum och då helt plötsligt tog alla batterier slut. Rent sagt slut. Hon somnade /small av på 2 sekunder och vi fick tillkall personl för att få hjälp med att få henne till sängen. 

Så vi bädda ner henne i sängen och kramade om henne och begav oss hem för att jag hade ju lite att göra innan kvällen. 

Jag är ju en sista minuten tjej, så jag hade kvar att baka limpa   Var ju as jobbigt att göra men jag gjorde det och dom vart jätte goda. Så när dom vart klara var klocka slagen för att åka till min dotter Rebecca för att fira julafton. 

Vi hade på Kalle medans vi gjorde i ordning maten. Jag tyckte inte vi hade så mycket mat, men när vi plockande fram allt så ser jag så förbannat mycket mat vi hade...... blir rent svettig när jag tänker på det. Felet med allt var att vi tryckt julmat till lunch oxå, så det vart lite antiklimax när orginla julbordet kom fram. Tror jag inte ens backade. Rebbe hade gjort en massa julgodis och jag matade godis hela kvällen, så när vi kom hem efter 23 så hade jag en socker mage delux. När jag äter för mycket socker och dricker en massa dricka blåser magen uppsig som en luft ballong. Tur man inte är vaken på natten när kroppen ALLA muskler slappnar av (om ni fattar vad jag menar). 

Men vi spelade Oliver nya VR spel med glasögonen. Roligt om fan är det och han hade även ett spel där man åkte bergodalbarna på olika platser. Jag avskyr ju allt som har med karuseller , berodalbanor att göra. Men jag var ju tvungen att testa. 

Herre jävlar vad läskigt det var och fram förallt VERKLIGT det var. Det känndes precis som om jag var i en riktig bergodalbarna. Jag var på rikigt riktigt rädd och det känndes flera gånger om jag ville dö. 

Jag både skrek och höllfast mig krampaktigt i stolen jag satt på    Ögonen kan verkligen lura hjärna helt. Får ni chansen att prova VR glasögon gör det. Sjukt roligt upplevelse.  Jul tomten har varit god med mig detta år oxå. 

Micke hade som vanligt maxa klappar till mig. Jag fick en biljett till Joe Labero trolleri show, en ny "Gammal" leksak "Kalle Anka", parfym, elvisp, filt, ljuslyckta och säker något mer jag glömt. Jag är otroligt tacksam för allt jag fått av alla. 

       

resterande dagar av helgen så slappade vi inomhus, då kylan har slagit till här uppe igen. Igår tog vi en sväng till Innansjön och träffade Mickes pappa och fick äta julmat igen. Så nu är jag mättad till 200% av julmat och vill varken se eller höra talas om några korvar, köttbullar eller ägg på mycket länge. 

Nu denna vecka ska jag börja knopa ihop ett tränings schema på min träning jag måste på börja för att nå mitt mål det nya året. "2022 kommer at bli ett jäkla corona år det oxå så jag har inte förstora förhoppningar på resa till Chile. Men jag hoppas iallfall .....

Det finns tre grejor jag ska genomföra.

1. springa tjejmilen

2. Göra dreads 

3. BÖRJA spara pengar 

Och det viktigas av allt, lära mig att inte trassla in mig i saker jag egentligen inte vill göra. 

Så jag väntar med späning på 2022 och välkommnar det. 

Ha en super bra kväll på er alla så hörs vi fram över .......


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - Söndag 28 april 13:07


God dag min läsare  I dag är det söndag och helgen drar  mot sitt slut. Vi har haft en bra helg. I fredags så blev det inte alls så mycket efter jobbet. Vi tvättade och åt en hemma gjord hamburge tallrik. Kan ha varit den godate tallrik jag gjort h...

Av Isabella - Måndag 22 april 21:01


God morgonIgår var det varit dagen D. Igår var det dagen jag har fått börja jobba lite. Jag har fått andra arbetsuppgifter som jag klarar av att göra utan att andvända min arm. Jag ska lära mig samordnar jobbet. Som samordnare samordnar man dagen för...

Av Isabella - Onsdag 17 april 09:33


God morgon     Onsdag har börjat och jag har idag sparkat mig själv i röven och klev upp vid 7 och ställde mig på löpbandet för att göra bort mina 3,5km. Jävligt mottvilligt kan jag lover er det var, men jag gjorde det.  Jag har nu väntat i ca 4,...

Av Isabella - Tisdag 16 april 19:18


Allså man blir ju fundersam och irriterad, när man hör hur människor gnäller och ser problem i saker som inte är problem. Nu går Kommunal ut i strejk! Dom gör det för att vi alla som jobbar inom vården (med äldre) och dom som jobbar med barn ska få v...

Av Isabella - Måndag 8 april 10:10

Förra veckan vaknade jag och kände jag var irriterad över vissa saker som inte har fallti på plats för mig. Lite saker som inte har återkopplat till mig, lite saker som man kan känna sig besviken på. Så jag tänkte att jag skulle göra ett "gnäll inläg...

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards