Jag kan allt

Alla inlägg den 5 september 2011

Av Isabella - 5 september 2011 21:06

Här kommer bilderna från helgen

  Kvälls fika vid den STORA bron.

      Djurgården vid kajen

       Fortfarande tycker Micke att det är roligt här.

   Vi träffade Piff och Puff oxå.

 Vilo paus på en bänk och för att kolla hur vi skulle gå på skansen.

         Björnarna var lite busiga denna dag.

Lördag och Parken Zoo

                  Här har ju då en flamingo rosa. Det finns även vita men jag tog inte kort på någon, men det var en mamma och en pojke som var hemskt fråg vis.

Pojken frågar mamman när han står och kolla på dom rosa fåglarna.

-Men mamma vad är dom vita fåglarna för något?

-Ja lilla gubben det är storkar.  ?????

VA!!!!

Hur tänkte hon nu?

  Päron trädet i trägorden, med fullt av päon. Dom var jätte goda oxå.

   Detta är nog det ända kort på mig på hela semestern. Och det tog Micke genom fönstret när jag lagar mat.


Av Isabella - 5 september 2011 20:31

Tjo ho på er

Nu mina läsare och bloggen kommer helgen. I torsdag vart jag ju hämtad i Bjästa av Micke och Rebecca vid åtta tiden på kvällen. Lilla vita faran styrde då mot "stor stánnn" Stockholm. Vi insåg ganska snabbt med gps att vi skulle vara frame kl 1.15 på natten i Stocholm  nej nej nej nej .....

det gick ju inte, vad skulle vi göra fram till morgonen. Ringde förbryllat runt till några släktingar för att kanske kunna få sova på en soffa och bara vila någon timme innan fredagen skulle börja. Men inte det. Några svarade inte och några var upptagna. Så vid Huddiksvall parkerade vi och kurade ihop oss som bollar i bilen och försökte sova. Fy fan vad kallt det blev efter en stund. Men vi lyckades väl kanske sova två timmar. Sedan bar det av mot Stockholm igen.

 

Iallfall så var vi framme kl 8 på morgonen. Våra tankar gick mot att gå in på Skansen akvariumet. Men det öppnade kl 10, så vi var lite vilda och galna och hoppade på en spårvagn och drog in till Sergelstorg typ en timme och gick på hötorget. Sedan tillbaka igen och så vart det djur för hela slanten. En sak som hände där var att man får ju gå in i "lemurvärlden" och vara mitt i bland dom. Vet inte men dom vart som galna i Micke. Det började med att en hoppad på han. Det tyckte han ju var lite roligt men innan detta var klart så hade han fyra stycken på sig samtidigt och en skötar sa till han att han var tvungen att skaka av sig dom. Men det var ju lättar sakt en gjort!    Med deras klammer fötter och händer, dom höll ju i sig krampaktigt i hans jacka. Rebecca var livrädd att dom skulle ta henne oxå...hahahah roligt! Efter Skansen bar det av mot Eskilstuna. Vi installerade oss i våran lägenhet som var mitt på landsbyggden. Himmla vackert och mysigt. På gården fanns det hur mycke äppelträd och päronträd som helst.

Fredagkvällen var vi bjudna på mat till Rebeccas kille föräldrar. Super trevliga om gulliga människor. Men trötta som vi var efter dagen så for vi hem och la oss kring tio. Och jag ska erkänna att jag kommer nästan inte ihåg att jag la mig ner. Lördagen bestod av Parken Zoo me Rebecca och Axel. Det var roligt och vi fick se en flodhäst unge. Kvällen köpte vi godis och såg på tv med ungarna. Söndagen blev det städa och sedan en lunch hos Axels familj. Mycket snälla var dom och god mat fick vi oxå. Sedan komme det tråkiga hej dået för barnen.Oj vad ledsna dom var...det skar till i mamma hjärtat att se dom så ledsna. Men sådant är livet när man bor långt bort från varanndra.Söndags resan var LÅNG LÅNG LÅNG och hemma var vid ganska exat 00.00 på söndag natt.


Av Isabella - 5 september 2011 10:08

Hej på er alla min få läsare som är kvar  

Äntligen hemma efter en vecka borta. Dessutom har jag ju haft en helt data fri vecka oxå. INGET INTERNET!!!   

Men det har gått det med. Men där har ni förklaringen till varför jag inte har pratat med er. Veckan började med att jag fick ju fan världens tandvärk och var TVUNGEN att ringa min tandläkare  

Allt detta slutade i att jag är TVUNGEN att rotfylla en tand som tydligen hade blivit inflamerad i roten. Så på måndag gjorde dom första steget i att borra bort NERVEN i tanden..... 

Men gud för baskat vad det gjorde ont !!!!!

Sedan berättade han oxå att när den är inflamerad så där så tar inte bedövnignen så himmla bra heller. Känner mig stolt ändå för tydligen är det där det mest smärtsamma man kan göra hos tandläkaren, och det är gjort nu   

Så nu återstår bara att fylla tanden sen om två veckor.

Sedan mot Bjästa för att jobba i tre nätter. Gick super, men besvikelsen var att det inte fanns internet på rumet på motellet. Men vem har sakt man kan få allt man önskar?

Torsdag var rastlösheten ENORM och jag hade en hel dag på mig innan Micke och Rebbe skulle hämta mig. Så jag for i väg och tattuerade mig        

Lite vild och galen va??? Nä men jag har tänkt göra det länge och nu hade denna kille tid så att så vart det. Ett hjärta med mina barns namn på ryggen. Och nä det gode INTE ont. Facktum var att jag nästan höll på att somna en stund där. Tanden var MYCKE värre än detta. Vet inte om det är att jag har en fet rygg eller, men ont gjorde det inte. Det brännde till lite när han var vi ryggraden men inte så farligt var det.

Så nu har ni lite insikt i vad jag har haft för mig förra veckan. Bilder kommer men jag måste få kolla ingenom alla bilder jag har tagit i helgen först. Helgen kommer senare i ett eget inlägg. Nu fika sedan träffa min bror på stan för lite fix.

Kram på er och nu behöver ni inte sakna mig mer  för nu är jag här....hihihih


Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards