Jag kan allt

Alla inlägg den 16 september 2011

Av Isabella - 16 september 2011 21:10

Det är med glädje i mitt hjärat jag vill berätta att jag och Rebecca har haft en underbar dag tillsammans.   Alla som har tånåringar hemma vet hur svårt det kan vara att få lite tisd med dom. Och framför allt hur töntiga dom tycker vi vuxna är. Måste verkligen säga att Rebecca tror jag har varit extrem avi mot oss en viss tid. Men under sommaren här så har det blivit bättre och bättre. Hon vill väl kanske inte vara med oss jämt när vi vill men ändå mer nu än förr. Iallfall idag så hade dom en kort dag och hon kom hem kring 12. Ingent att göra gnällde hon om, så jag sa

-Men ska vi dra på stan och kolla in lite kläder. 

Hon svarade

-Ja det kan vi väl

 

Helt otroligt roligt att hon ville. Men innan vi for så var jag och hon och hämtade en bokhylla hos min mamma som Micke skulle ha. Fasen vad roligt vi hade medans vi konkade hem denn hylla. Rebbe skrek

-Jag orkar inget mer STANNA DÅ !!!!

Jag sa 

-MEn kämpa Rebbe kämpa.....

Men lite vilja och tjurighet så fixade vi det efter många pauser.

Sedan mot stan. På stan hittade vi två tröjor på rean, en till henne och en till mig. Sedan köpte vi jeans till henne. Medans vi väntade på att dom skulle sy upp jeansen så jag vi på Max och beställde en LYX milkshake. Allås vilken kalotibomb. KKände riktigt hur Blod venerna drog ihop sig    men den var RIKTIGT god!

 

Sedan bar det av hemåt. Vi mellanlandade hos mamma för att lämna lite varor. Hon är sjuk nu och såg inta alls pigg ut. Väl hemma skulle gumman prova sina nya byxor.

Citat från henne

Mammajaghar så himma stor rumpa!?

Nä det har du inte gumman!

Jo känn på den...!!

Hahahah hur tänkte hon då? Vi slutade denna mor och dotter dag i sängen kollandes på kort.

Jag älskar dig gumman !

Av Isabella - 16 september 2011 08:52

ÅÅÅÅ jag glömmde att berätta för er att nu har det lagt sig  

Igår kväll var smärtan på topp igen och jag bestämde mig för att droga ner mig själv. Tack gode gud för att det finns STORA piller  Gick med bestämda steg mot toans låst skåp, plockade ut en avledon 1 gig och en ipren 600 gram.

Tog min dricka och fick med våld svälja en och en. Jag är ju en ganska konstig kvinna egentligen. Jag gillar nämligen inte att ta medecin. Inte för att jag tror att det är farligt men jag är typ knäpp. Jag tar inte piller i onödan. Men nu kännde jag att det var dax för jag hade hela kvällen suttit och knuggat kinden så att jag var lite rädd snart att jag skulle gnugga bort huden   OCh vilken lättnad efter drygt 20-30 min. Värken försvann och jag kastade mig i säng för att hinna somna innan värken skulle komma tillbaka.

Men det gjorde den inte. Har sovit en super god natt och när jag vaknade nu i morse känns det mycke bättre. Tackar för det

Vet inte riktigt varför jag ogillar medecin. Som när jag skulle föda barn. Jag har fött båda mina barn utan smärtlindring. Inte änns lustgas har jag tagit. Jag kommer ihåg att med Rebecca tvingaden barnmorska in mig i någon dusch för att jag skulle blir lite smärtlindrad, men det vill ju inte jag. Så jag gick in och ut igen och sa

-Här vill jag inte stå!

Jag tror kanske att jag har en ganska hög smärttröskel kanske oxå. Men iallfall så nu känns det mycke bättre idag och jag hoppas detta håller i sig nu hela helgen och hela livet.


Av Isabella - 16 september 2011 07:59

Botten:

75 g smällt smör

150 g fin krossade digistive kex


Smällt smöret, krossa kexen eller kör dom i en mixer till det blir ett fint pulver. Blanda ihop smöret och kexsmulorna och tryck ut kakdegen i en ungsäker form. och grädda i ugnen på 175 grader i 10 min. Ta sedan ut och låt svalna ordentligt.


Kaksmet:

125 g smällt smör

2 ägg

3 dl socker

2 tsk vaniljsocker

½ dl kako

1 krm salt

2 msk kallt kaffe

100 g grov krossad daim

färska jordgubbar


Smällt smöret. Blanda ihop ägg,socker,vaniljsocker,salt,kako med en elvisp ordentligt. Häll sedan ner smöret under omrörning. Grov hacka Daimen. Tillsättet kaffet och daimen i smeten. Häll sedan ut på den svala botten. Och in i ugnen igen på 175 grader i 23-27 min. Ta sedan ut och låtsvalna helt. Om det finns tid så får gärna denna paj stå i kylen över natten. Men det går att bara kyla ner den oxå. Skiva jordgubbar och lägg på kakan. Servera gärna med glass eller vaniljevisp till. Pajen är ganska mastig.

Lycka till 

   

Av Isabella - 16 september 2011 07:45

....säger jag med dålig andesäkt  Morgon är här och det är fredag.

Skönt säger ju många, men för en sketen helg jobbare som mig blir det jobb hela helgen.   Nä det är inte så synd om mig för det, känns rätt lugnt. Det ända som händet i helgen är att Rebecca har match i morgon på förmiddagen. Sedan är hela hela helgen bara ledig. Allså jag tror typ att jag har en inbyggd klocla i mig. Jag sover ALLTID (när jag sover) 8 timmat. Inte mer inte mindre   Därför resultera detta i att jag nästan ALDRIG kan ligga och sova till 10-11 tiden när man är ledig. Jag är ju en super trött kvälls människa så jag går oftast till säng kring 22 på kvällarna. och kl 6 pipp 00 är mina ögon vakna igen. Konstigt eller? då är jag pigg och redo för en ny dag. Ja det var väl roligt för er att veta   

Har oxå haft en del nyfikna som vill se min tatuering. Ha inte tagit mig för att fota den, men nu har Rebbe hjälpt mig. Så att så hä ser den ut

     Igår bakade jag en kladkaka med digistivbotten och jordgubbar. DEn vart super god och jag tänkte att jag skulle bjuda er på receptet. idag vet jag inte vad som händer. FÖRMODLIGEN nåste jag vika denna tvätt jag tvättade i onsdags. Skit tråkigt och jag vill verkligen inte det   

Men jag åter kommer väl till er vänner.....puss puss

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards