Jag kan allt

Alla inlägg den 12 september 2011

Av Isabella - 12 september 2011 20:28

Allså denna tv  

DEn förstör för mig när jag tänker så här....

-Nu ska jag sätt mig och skriva ett super roligt och intressant inlägg på bloggen.

Vad händer , jo det är bra pogram på tv HELA tiden !

Igår skulle jag oxå göra det men då vart det att jag kollade in Mia Skäringes teater "Dyngkåt men helig ändå" !

Kan jag verkligen rekomendera att se. Hon är rolig på alla sätt.

Men samtidigt kan jag inte riktigt skratta fullt ut, pgr av att det hon berättar är om SITT liv. En ganska hår barndom med alkoholismen, fettma, mobbing och hemskt dåligt självförtronde. Så egntligen är det inte så himmla roligt. Men hon gör denna teater på ett komiskt sätt och försöker förmedla ett bedskap bakom skrattet. Hon mår förmodligen bra idag och har jobbat sig igenom allt detta, men jag kan ändå inte låta bli att tänka på en grej.

Som tjockis som jag varit själv och i denna värld så måste man ju ta på sig typ en anna roll. Man kan ju inte vara den snygga eller den smarta så man måste vara den roliga och den coola. Man skojar  sig fram om sig själv och hoppar på än själv innan någon anna jävel hinner göra det. Man blir helt enkelt som en clown. Även hon sa att hon gjorde det i ungdomen. Och jag tror att hon även med denna treater fortsätter i samma spå. Driva med sig själv.

Men det är min uppfattning.  Se den gärna på svt play och kom gärna med vad ni tycker!

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards