Jag kan allt

Alla inlägg den 5 november 2012

Av Isabella - 5 november 2012 16:53

Hoj

Mitt blå ben är tillbaka   Idag tog vi ner min "moppe" och jag for ut på en sväng. Som vanligt fixk jag kicka 2300 gånger för att den skulle start OCH hipps vipps så var mitt "BLÅBEN" tillbaka !

Jag är öm som fan på smalbenet. Någon smart sa till mig att jag skulle låna Rebbes benskydd.

Jag funderar starkt på att kanske köpa mig ett eget.

Bullarna jag fick hos lille Stina var helt gudomliga    Saftiga, gula och fina ! Bullar är något jag kan baka, men om dom blir så himmla goda vet jag inte ?? Tycker att dom blir kanske lite för torra. Jag har provat olika saker som ska göra dom saftigare, men jag har inte riktigt lyckats.

Näää nu ska jag kolla in lite musik och kanske jag till och med tar moppen till Coop!

Hoj !

Av Isabella - 5 november 2012 12:30

Tjena bloggen + läsare   

Måndag idag och jag har hunnit vara ut i tvättstugan och svärrit !! Förra veckan när jag skulle tvätta två veckors tvätt var ena maskinen trasig, och det satt en trasig lapp på den. Problemet är ibland att folk sätter dit en lapp men ringer inte och felanmäler detta. Men jag litade på att den som satt dit lappen hade ringt.

Idag när jag komme ut i tvättstugan satt lapp skrället kvar och jag började koka av ilska. Med håra stamp, stammpade jag upp och ringde till RIKSBYGGEN.

Med min trevligaste röst frågade jag om det hade blivit anmält att en maskin var traskig förra veckan?

Jo det hade tydligen.

-Okej svarade jag, men ska det verkligen ta så lång tid innan någon kommer och tittar på maskinen, man blir lite frustrerad av detta....

Hon förstod och tyckte det var konstig, och hon skulle genast ringa och påminna dom om detta.

Allså upprör i onödan ......   

Sedan har jag oxå hunnit vara och söka jobb på kommunen på älderomsorgen.

Hon var så himmelens gullig och trevlig och det känndes himmelens bra. Men det dom har att erbjuda är bara springvik, men får jag inget av det andra jag har sökt så kommer det att bli det igen. Det är väl kanske inte dröm jobbet att ALDRIG veta när man ska jobbe eller inte, men jag kan då säga att det är det roligaste jobb jag har haft. Att få vara med dom gammla och höra alla historier dom har att berätta,ojojoj det är både roligt och intressant.

Min personliga utvecklin går framåt och denna vecka har jag tänkt införa vissa saker här i hemmet.

Kanske det blir lite frågeteckan runt vissa sker när jag inte gör dom, men det får dom finnas sig i här hemma. För jag är då inte något himmla hembiträde/assistent. När jag är hemma är jag bara ISABELLA LINDGREN och lika mycke ledig som alla andra.   

Nu snart ska jag  fara iväg på min moppe mot gulligaste lilla Stina. Lite snick snack kan vara bra och trevligt.

Så vänner nu beger jag mit mot nya äventyr.

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards