Jag kan allt

Direktlänk till inlägg 18 mars 2013

Blandade påse av allt

Av Isabella - 18 mars 2013 14:55

God dag bloggen, läsare och alla som vill läsa lite strunt och om en helt vanliga kvinna på 35 år.

Idag är det måndag och jag har hunnit jobba 5 timmar, åktbuss runt hela Skellefteå, handlat, gått hem och städa   Ganska helt vanlig dag allså, ingent spännande hände heller på vägen...alla satt stilla i bussen och den åkte ,stannade, åkte,stannade, åkte och stannade !

Igår kväll lyckades jag få prata med in bror Abrahamn. Han som var här förra sommaren. Nu var det säkert 3 veckor sedan jag pratde med han och oj vad roligt det var. Vi pratde med min knagliga spanska, jag grattade han son Victor för att han fyllde år.

När vi skulle avsluta sámtalet kännde jag och såg även på han att det var jobbigt för oss båda.

Jag saknar han VÄLDIGT mycke, jag saknar alla mina syskon väldigt mycke, men mest han......

Att inte kunna vara nära varandra, att måste vänta kanske flera år innan man ses igen är ju helt sjukt jobbigt i mellanåt.

Han sa att han älskade mig och att han tänkte på mig ofta. Dom frågar hela tiden när jag ska komma......

Det enda svar jag har är .......

-JAG VET INTE ???

Alla mina besparingar jag har har jag gjort slut på när bom var här förra sommaren och nu måste jag börja om från noll igen. Dessutom piper min familj här på att vi ska göra saker oxå........

Jag är splittrad tom och jag vet inte hur jag ska vända mig snart. Jag vill så gärna vara nära mina syskon, var tilllags för min familj här och helt enkelt vara den PERFEKTA frun/ mamman/ dotter/systern.....ja ni vet nog vad jag menar.

Igår kväll efter samtalet satt jag ensammen och bara tänkte......jag blir ledsen av att inte kunna påverka detta avstånd och ledsen av att veta att det kommer förmodligen att dröja innan jag åter ser dom igen.

Jag försöker tänka på att jag har ju mitt här och det ärinte hela världen, men det känns som jag har en bit av mig där oxå.

En rolig sak fick jag då veta att Aracely ska ha en baby igen i oktober. Jag ska allså bli moster igen. Jag skulle så himmla gärna vilja vara där och h jälpa henne när hon får barn.......

Men verkligeheten säger till mig att ..

-Nä du måste först se till att du har jobb och pengar och sedan kan du tänka på det roliga......

Allså ett helt vanligt liv som alla andra har även jag, med toppar och dalar och en massa plana nivåer där i mellan.

Nu ska jag ladda för hockey och främande från Basse och Emelie.


 
 
Ingen bild

Stina S

18 mars 2013 17:46

Du. Måste släppa tankarna på att vara perfekt. Finns ingen som är det.
Kan inte vara lätt att ha familj på två olika ställen långt ifrån varann !

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - Måndag 22 april 21:01


God morgonIgår var det varit dagen D. Igår var det dagen jag har fått börja jobba lite. Jag har fått andra arbetsuppgifter som jag klarar av att göra utan att andvända min arm. Jag ska lära mig samordnar jobbet. Som samordnare samordnar man dagen för...

Av Isabella - Onsdag 17 april 09:33


God morgon     Onsdag har börjat och jag har idag sparkat mig själv i röven och klev upp vid 7 och ställde mig på löpbandet för att göra bort mina 3,5km. Jävligt mottvilligt kan jag lover er det var, men jag gjorde det.  Jag har nu väntat i ca 4,...

Av Isabella - Tisdag 16 april 19:18


Allså man blir ju fundersam och irriterad, när man hör hur människor gnäller och ser problem i saker som inte är problem. Nu går Kommunal ut i strejk! Dom gör det för att vi alla som jobbar inom vården (med äldre) och dom som jobbar med barn ska få v...

Av Isabella - Måndag 8 april 10:10

Förra veckan vaknade jag och kände jag var irriterad över vissa saker som inte har fallti på plats för mig. Lite saker som inte har återkopplat till mig, lite saker som man kan känna sig besviken på. Så jag tänkte att jag skulle göra ett "gnäll inläg...

Av Isabella - Tisdag 2 april 10:30

Ja men nu gott folk har vi gått in i April månad. Detta innebär att jag har nu haft vägning igår. Blev inte som jag tänkte mig. Vågen har gått upp 1,7kg. En jävuls besvikelse infann sig. Men så ser sanningen ut. Jag vet att denna månad så har vi ha...

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards