Jag kan allt

Direktlänk till inlägg 26 mars 2013

Att vara arbetslös är inte lätt!!

Av Isabella - 26 mars 2013 15:17

Allså ALLVARLIGT hur är dett nu med denna värld? Man blir ju snart galen. Man ska typ tänka på allt mellan himmel och jord hela tiden.......  

För det första om man är eller står som arbetslös på Arbetsförmedlingen, fast man jobbat som springvikarie (som jag) ska man allså söka jobb.

Och när man är springvikarie så ska man oxå var med i något som heter "Timepool", detta är allså en internett tjenst som vi vikarier kan skriva in när man KAN jobba. Och då kan kommunen se och ringa ut oss när vi är tillängliga. En ganska bra uppfinning i mina ögon, men.........

När man då går på schema som jag, så lägger man ju sig tillänglig dom dagar man vill jobba och det brukar ju vara dom dagar man är ledig för att få komma upp i tid. TeX:

Måndag: jobb

Tisdag: Tillgänglig från kl 12-21.30 typ

Onsdag: jobb 7-12 jobb  tillgänglig 12-17

Torsdag: osv.....

Om det nu skulle vara så att jag byter pass med någon eller tar på mig extra på någon anna arbetsplats och GLÖMMER att tabort min tillgänglighet, så ringer dom eller smsar mig och vill jag ska jobba och jag redan är bort lovad så blir dom typ sura, jag fattar det för är jag tillgänglig så ska jag ju kunna jobba, det är ju jag själv som har satt mig det.Men även jag kan glömma eller typ jag har häcken full av jobb och tänker jag inte på denna sida! Men när man är arbetslös och ska ha en del från a-kassan ska man allså både tänka på kassa kort, arbetsgivarintyg men jämna mellarum, fylla i T3 till jobbet och timepool, PLUS att man ska jobba där i mellan OCH så försöker man ju fan hinna med sig vanliga liv oxå, med man,barn, mor,bror..........................................
......JAG ORKAR INTE !!!!

JAG HATAR PAPPER;JAG HATAR ; JAG HATAR ,JAG HATAR..........................!!!!   

Man ska som ha kolla på allt....

Som i veckan. Mamma har ett möta på GERATRIKEN. Jag jobbar den dagen och måste boka av. Telefontid mellan 9-10, just när det är som mest att göra på jobbet. Jag ringde mellan mina vårdtagar och fick en då inte tag på någon!!   

Har fått oxå att jag ska göra cellprov, jag jobbar denna dag oxå, har försökt avboka den och, kommer inte fram för dom har oxå telefontid 8-9.........  

Jobbar man som jag i detta yrke är det nästan omöjligt att kunna komma ifrån och ringa dom tiderna. Så jag ringer växeln förklarar att jag jobbar och har försökt ringa på tele tiden men han inte få någon kontakt, och att jag vill avboka en tid  I TID!! Tanten tycker jag ska prova i morgon, jag förklarar att jag jobbar då oxå och att jag kan prova men jag har svårt att komma ifrån på morgonen!! Hon blir irri på mig och tycker säkert jag är dum, men det tycker jag hon oxå är! Allså man ska ju typ ta ledigt för att få boka och av boka tider på lassa/ hälso centraler ?? !!

Vem har råd med det???

NÄÄÄ vet ni vad att vara arbetslös fast endå inte är ett helvete. Hade jag varit kanske 20 år och ingen familj,ensammen och inte andra problem än att kamma hår och sminka mig hade detta liva kanske varit betydligt mycket bättre!!

Jag är slut och hopas på att jag får en tjänst på 100% så jag slipper vara med A-kassan och Timepool!!

LÅT MIG VARA I FRED !!!

Jag är för gammal för detta , men tur att man tydligen ser ung ut, för jag fick visa lägg på systemet idag!   trots att jag inte sminkat över svart ringen runt ögonen!!

Nu ska jag fixa mat och sedan ikväll ska jag slappa med mina kompisar på Stigs konditori!

Vi hörs sen !






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - Måndag 22 april 21:01


God morgonIgår var det varit dagen D. Igår var det dagen jag har fått börja jobba lite. Jag har fått andra arbetsuppgifter som jag klarar av att göra utan att andvända min arm. Jag ska lära mig samordnar jobbet. Som samordnare samordnar man dagen för...

Av Isabella - Onsdag 17 april 09:33


God morgon     Onsdag har börjat och jag har idag sparkat mig själv i röven och klev upp vid 7 och ställde mig på löpbandet för att göra bort mina 3,5km. Jävligt mottvilligt kan jag lover er det var, men jag gjorde det.  Jag har nu väntat i ca 4,...

Av Isabella - Tisdag 16 april 19:18


Allså man blir ju fundersam och irriterad, när man hör hur människor gnäller och ser problem i saker som inte är problem. Nu går Kommunal ut i strejk! Dom gör det för att vi alla som jobbar inom vården (med äldre) och dom som jobbar med barn ska få v...

Av Isabella - Måndag 8 april 10:10

Förra veckan vaknade jag och kände jag var irriterad över vissa saker som inte har fallti på plats för mig. Lite saker som inte har återkopplat till mig, lite saker som man kan känna sig besviken på. Så jag tänkte att jag skulle göra ett "gnäll inläg...

Av Isabella - Tisdag 2 april 10:30

Ja men nu gott folk har vi gått in i April månad. Detta innebär att jag har nu haft vägning igår. Blev inte som jag tänkte mig. Vågen har gått upp 1,7kg. En jävuls besvikelse infann sig. Men så ser sanningen ut. Jag vet att denna månad så har vi ha...

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards