Jag kan allt

Alla inlägg den 6 oktober 2015

Av Isabella - 6 oktober 2015 20:39

God afton !

Herre gud vad jag har tänkt blogga länge nu. Men tiden har inte funnit sig riktigt pgr av att livet komme i vägen.

Helgen har passerart och den bestod av inte mindre än JOBB   

Inte alls spännade egentligen, förutom på fredag kväll när det slutade med lite späning. Vi var tvungna att tillkalla polis och ambulans.

Nu låter detta dramatiskt, men det var det inte. Bara lite spännande. I slut ändan komme bara ambulansen för polisen tycktes inte kunna hjälpa oss att bryta oss in i ett hus.

Nu har vi ju NÄSTAN alltid nyklar men ibland går det endå inte som vi vill och när någon behöver hjälp och vi inte tar oss in så måste vi ju ta nödlösningar.

Men allt gick bra och endast en timme övertid blev det.

Sedan har jag hållit på med min renovering. Alltid när jag tänker att nu ska jag göra ett ryck kommer det något ivägen. Men idag har jag spacklat väggarna  i sovrumet klart, så i morgon ska jag fara och köpa väggfärg och börja måla. Vet nu att jag har två underbara vänner som har erbjudit sig att komma och hjälpa och det tackar jag för men jag gör detta gäna själv. Bara för att jag GILLAR att måla och tapesera. Lite som en terapi för mig. Jag tar på mig lurarna och låter hårdrocken insperara mig till hårt arbete   

Idag har jag haft min lediga dag. Så idag har jag pysslat med spackling, tvättning, pyssling och jag har bakat bullar   

Självklart skryt jag på Facebook hur jävla duktig jag var och på direkten skerv en vän att ojoj ge mig enerig..... du är så duktig.

Men om man tänker efter så är det ju inte svårt att hinna allt när man inte har något annat att bry sig om. När man inte har några barn att fixa runt med och hämtningar eller matlagningar, eller karlar att dalta runt så går det ganska bra.

Bullarna måste jag säga vart SUPER god. Jag har sett på ett program någon stans att man ska INTE smälla smöret utan man ska ha rumstempererat smör och man ska sikta i mjölet. För då blir bullarna saftigare. Och tror banne mig dom vart det.

 

Sedan till mitt pyssel idag.

Igår var jag och inhandla en skylt i betong på köp och sälj facebook. Och idag när jag målade sista varvet på min byrå i sovrumet slig det mig.

Jag målar skylten vit och sedadn målar jag bokstäverna i koppar    Åhhh helvete vad nöjd jag vart !!! Den passar perfekt in i min nya hall och budskapet är bara för bra !

Så här vart det

 

 

Jag älskar att återanvända saker och att sätta min egen toch på saker. Nu ikväll har jag varit och sett (eller snarare sovit) hockey hos Micke. Direkt jag stannar av så somanar jag . . . .. hahahahah men det är skönt att vara utmattad på ett bra sätt. Så efter det så gick jag hem nu och har stökat bort här hemma och nu sitter jag fram för datorn med er.

Resten av veckan kommer att vara boka och bloggningen kommer att ligga på is sidan kanske. I morgon blir det jobb, baka en kaka, köpa färg, lagamat och sedan ska jag ha främande av två super trevliga tjejor Linda och Elenore och hinner jag ska jag måla första varvet på väggarna.

Torsdag blir det att fortsätta måla väggarna, och jag hoppas jag inte behöver måla mer än tre varv.

Fredag ska jag tydligen på hotell i Piteå och bara slöa tyckte Micke och äta gått. Troligen en sväng in på Dollar Store   

Lördagen  SKA JAG slutföra målning och möblering för att på söndka SKA jag tapetsera sovrumet !!!

FÖR på måndag ska DET VARA KLART !!!!!!!

Sedan är det fest fest fest och jag ska bara njuta av hur fint det blir.

Sedan har jag  fått en ny ide i huvudet idag oxå........

Jag ska göra en smink hörna. Jag ska hitta ett litet fint bord, en fin spegel och en skit bra lampa och inreda en sminkhörna i mitt sovrum   

Men det ärinte bråttom med det och det får komma när jag har pengar en annan månad. Man kan ju inte göra allt på engång.

Nu mina trogn läsare ska jag vålda migin hur Rebbe och stör prata med henne innan sängen skriker på mig att komma och lägga mig.

Sov gott så hörs vi fram över nu   

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards