Jag kan allt

Alla inlägg den 23 oktober 2015

Av Isabella - 23 oktober 2015 16:21

Sitter på stan med Linda och fikar i lugnan ro. Telefonen ringer och jag känner inte igen numret. Svarar och hör Rebbes röst.

Upprörd ch en gnutta stressad.

-Vi har fått utryma skolan, polisen är här och det har kommit ett hot mot skolan!!

-GÅ HEM DIREKT GUMMAN.

-Nä polisen säger vi ska vänta här.......

-Men varför......jag vet inte..... NÄ nu säger dom att vi ska gå hem.

-Bra gå hem och jag kommer strax.

Som barn, förälder och lärare blir man ju vettskrämd. Vart är vi påväg någon stans.

Jag hör hur alla springer runt och försöker övertyga sig att det är ett tomt hot, någon som tycker det är roligt och spännande.

Och FÖRHOPPNINGSVIS är det så i detta fall, man kan vi vara säkra? Vi här i Norrland har alltid en mentalitet att vi bor så lång i från problem och tjafs, men gör vi verkligen det?

Denna gång hände det ingenting och tacka polis och lärare för deras snabba reaktion. Men man vet aldrig om det händer eller när det händer.

En viss oror känner jag för att skicka henne till skolan, men samtidigt vet jag att jag måste och jag måste föröka lita på att det går bra.

Men jag som redan förlorat ett barn, vill aldrig mer känna den känslan och jag önskar att ingen annan heller ska måsta känna den.

Skulle det inträffa något och hon skulle ryckas bort från mig så skulle jag följa med henne in i döden.

Vem det än är som uttalat dessa hot idag här i Skellefteå så tror jag inte att en vanlig tånoring gör det för att det är kul.

En vanligt funntat männsika vill inte sätta skräck i andra männsikor.

Vi kan bara hoppas att polisen kan spåra vart ifrån och vilken dator som dessa hot har skickat från.

Rädsla är en känsla som kryper sig på en och den är obehaglig.

Så nu har vi alla ett jobb framför oss, att hantera denna känsla och försöka prata med våra barn, att förbereda dom om vad som KAN hända och hur dom ska aggera. Inte ljuga och säga att näää det kommer inte att hända, för det kan vi inte lova.

Jag vill oxå passa på att tacka polis och skolans personal för det snabba beslut att skicka hem barnen. Ni alla gör ett super jobba och ska hyllas för det.

Livet går vidare trots att man hotas och idag är det fredag.

Det innbär fredagsmys och här i hemmet serveras det två rätters middag sedan  chip och godis till Idol.

Imorgon sparkar jag igång sata träningen med Rebbe på 360 !


Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards