Jag kan allt

Alla inlägg den 21 oktober 2015

Av Isabella - 21 oktober 2015 19:01

Vad betyder ordet vänner för er?

Sista tiden har haf förunnats av vilka männsikor jag har runt mig. Vilka fantastiska individer och vilka styrkor dom har.

Sista året har det varit ett jobbigt år med förluster, separation och mentalt uttmatning.

Alla männsikor man befinner sig runt har olika ryggsäckar på ryggen och uppfattar saker olika. Det jag tycker är fruktansvärt jobbigt kan en annan tycka är en fis i rymden och tvärrt om.

Kan man komma underfund med all vi alla tycker olika och upplever saker på olika sätt så blir toleransen större.

Jag jobbar varje dag med att själv försöka öppna upp mig själv och inte vara för dömande.

Men vad jag har upptäckt sedan jag började på min senaste arbetsplats är,  mår man dåligt en dag eller är man låg kan man tex få en kram, en blick eller en fråga.

Vill man inte svara behöver man inte och ingen tar illa upp för det.

Grinar man en dag så behöver man inte känna sig löjlig eller tramsig. Man blir tagen på allvar och vi hjälps åt för att männsikan ska få andas lugn och känna sig sedd.

Aldrig har jag varit på en arbetsplat där jag kan säga att jag har verkligen riktigt vänner bland mina kollegor.

Ni är fantastiska och jag går till jobbet för att ni finns där.

Jag har nog aldrig själv varit så uppmärksam på mina medmännskor förut, men ni har lärt mig det.

Troligen för att det gammal ordspråket "Som du vill bli behandla, ska du behandla dina med männsikor" stämmer så in i bomben.

Ordet vänner är ett betydelsefullt ord. Det är ett ord man vill ha många av, ett ord man vill befinna sig mitt i.

För min del betyder inte alltid ordet vänner att det är männsikor jag måste berätta allt till, jag behöver inte vara som en öppen bok till, men jag behöver bry mig och visa dom att jag finns där om dom vill.

Vänner som man öppnar sig för har jag inte jätte många av eller snarare två. Två männsikor som jag kanske inte pratar med varje dag men tänker å varje dag kan jag lova.

Fast min ena vän bor på annan ort så när vi träffas så känns det som vi aldrig har varit i från varandra och det är väl riktigt vännskap?

Min andra vän och jag är egentligen väldigt olika med ganska olika åsikter, med det gör ingenting heller, för vi kan acceptera att vi har olika åsikter. Och det är väl riktigt vännskap?

Jag har nu börjat reparera mig själv efter detta år, och vet ni det känns skönt med vänner runt mig som har stöttat och funnit där på alla olika plan.

Så nu är det min tur att hjälpa till när mina vänner inte mår bra.

Så kära vänner jag finns här om ni vill   




Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards