Jag kan allt

Alla inlägg den 14 oktober 2015

Av Isabella - 14 oktober 2015 10:53

Hej nu har jag en stund över och tänkte blogga om dagens status.

Vaknade med en knutta känsla av att jag har ont i halsen. Vet direkt vad detta problem är. Inte att jag ska bli sjuk, utan att jag är tydligen inne i en SNARK period. Dom här perionderna kommer oftas när jag röker för mycket.

Igår kväll satt jag och Rebbe och såg tv och givet somande jag till.

Rebbe slog till mig och sa irriterat....

-Men fan vad du snarkar !!!!!   

Efter enstund slumrade jag till igen och en likvärdig situation upp stod. . . .

-Men fan vad HÖGT du snarkar.......

Så att så är det ,och jag finner det inte njutbart när man vaknar och har ont i halsen när man vet att detta beror på rökning.

Idag har jag legat och myst i min säng och bara beskådat mitt verk i sovrummet.

Sedan fikade jag hastigt och tog tag i sista väggen som jag spacklade klart i går. Så nu är den vit/brun och det känns så härligt att veta att i morgon är den klar och jag har innget mer målande att göra.

Men så här vart resterande sovrummet för er som kanske bryr er   

     

Jag skulle ju måla denna bänk hel vit, men problemet var att det var oljad ekbänk och när jag målade ytan på skivan så for färgen av på vissa ställen. Så då lösta jag det med att tapesera den på skivan. Vart rätt nöjd och kommer sedan att kolla vad det kostar att skära till en tunn glaskiva att lägga på.

 

Nu har jag ett ljust och finnt sovrum och med mycket utrymmen. Har redan planerat en "smink och göra sig snygg" hörna, men även det kommer att bli en anna månad.

Nu blir det bara detta lull lull som ska göras klart och lite pyntande.

Seconhand kommer attt vara mitt första hands val för att få ihop tyger, lampor och kanske till och med mattor.

Idag är det onsdag och det brukar innnebära "dejting" dag med Micke. Kommer att trängas med han i hans lilla säng i natt och jag tycker väldigt synd om han om jag nu ska ligga och snarka han i örat.   

Det slog mig idag oxå att i helgen har jag en trevlig fest att se fram imot.

Min vän Jessica fyller år (jämt oxå   ) så en sväng på stan blir det idag och kolla in pressent. Denna fest kommer väl till hands när jag har varit lugn ett bara tag nu och känner att detta behöver jag.

Nu ska jag sminka  till ansiktet, hänga upp tvätten och cykla in till stan.

Sedan måste jag förbi en affär för Tussan har slut kattmat och detta tycker hon är ganska trevligt. I går tex serverades hon ryggbiff, idag blev det ryggbiff och leverpastej.

Hon är så nöjd och hon slickar sig LÄNGE runt munnen efter hon ätit.

Så nu är det bäst jag skyndar mig att inhandla kattmat så hon inte blir för bortskämd.

Hoj på er !!   


Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards