Jag kan allt

Direktlänk till inlägg 10 maj 2016

4: En destuktiv tid med ändå den bästa.

Av Isabella - 10 maj 2016 14:40

Jag hade nu kommit till sjuan. Min roll i klassen var att vara den där cool kanske lite dumma tjej som gjorde allt man inte skulle.

Jag rökte, hade börjat dricka lite och umgicks med folk som var äldre och inte alltid gjorde rätt saker.

Varannan helg var jag hos pappa i Boliden och min bästa vän Åsa bodde där. Vi höll ihop i vårt och torrt. Fester var på helg schemat och med en pappa som ofta var borta hos sin tjej så var det fritt fram att festa och sova hos killar.

Den största önkskan man har som mobbad är att bli godkännd och omtyckt och jag valde helt fel väg till att bli omtyckt. Jag valde sex. Jag som 13 åring trodde att om jag gjorde det killarna vill så skulle dom tycka om mig. HELT fel fel fel......

Först fans det en kille i samma ålder som jag var DÖÖÖÖ kär i. Han och jag var med varandra några gången och jag ville inget annat en att det skulle bli vi men tror ni det blev vi? Nä givet vis inte. Jag tror att han gillade mig lite, men det blev som aldrig vi. Sedan fanns det en anna kille som var betydligt äldre och hade bil som vi festade rätt mycet hos. Han fixade sprit och vi ungdomar hade alltid en plats att vara på. Jag visste att denna kille hade känslor för en anna men endå låg han med mig och jag trodde VARJE jävla gång att NU kommer han att bli min..... Nää han stampade ner mitt självförtronde i backen och rent ut av pissade på mig ordentligt. Skulle jag träffa han idag skulle jag nog ge han några väl valda ord och kanske en käft smäll.

Det fanns en del killar i min tonårstid som jag hela tiden trodde skulle vilja vara min kille men det vart aldrig så.Sex var grejen får dom, men för mig vart det alltid kärlek och att bli godkännd som männsiska. 

Efter jag fattat att killar inte var min grej så tänkta jag att då är jag väl kompis med killarna istället.

Jag gjorde revolt hemma och rakade av mig håret och begav mig in i punk världen...

 

Punk tiden varade inte jätte länge och det var ju väldigt skönt för mamma som höll på skämma ögona ur sig när hon var tvungen ha med mig någonstans. Jag började åttan och ett nytt kapitell startade.

Jag träffade Lennart.

Lennart var tre år äldre än mig och jag tyckte han var lite cool, men fram förallt var han jätte snäll. Det vart han och jag och jag vill väl kanske påstå att detta var första killen som jag kan säga tyckte om mig på riktigt.

Vi hade mycket roligt ihop med våra vänner och vi festade och hade vanliga hemma kvällar framför tv. Han började få sova hos mig. Mamma hade fått för sig att om vi hade två täcken så skulle allt gå bra och jag skulle inte bli med barn. Egentligen så tror jag inte att hon trodde det men jag tror det var hennes sätt att säga att man ska vara försiktig. Min mor har ALDRIG prata med mig om sex eller p-piller. Allt sådant har jag fått förstå själv och ingen har hjälpt mig att boka tider. Jag har aldrig kunnat prata med min mamma om sådana saker och har alltid fått ta reda på saker själv. Nu vart det inte riktigt rätt denna gång heller utan helt plötsligt fick jag inte mens. For och tog ett gravtest på ungdomsmotagningen och JAPP jag var med barn......

Hur i helvetet skulle jag nu göra......

Jag pratade först med Lennart och han sa ganska direkt att det är du som bestämmer. Så bollen var i mina händer som 15 åring. Jag funderade ett tag men komme fram till att jag skulle behålla detta barn. Jag och Lennart hade det ju rätt bra och han ville ställa upp och vara pappa till 100%

Nu återstod det att berätta det för mamma.

Under denna tid hände det att jag snattade ibland små saker och en dag när mamma hade kommit på mig och skällde på mig som satan så tänkte jag att nu har jag chansen att säga det, lix när hon redan är arg.

Så jag kastade ur mig....

-Jag är med barn !?

Mamma vart alldeles tyst. Så där ja nu vart det ute i luften. Självklart blev inte mamma överlycklig att hennes 15 åriga dotter är med barn, men hon lovade att göra det bästa av situationen och hjälpa till.

Detta år 93 var det inte så vanligt att var ung mamma och jag kan lova er att det var ine ungdomarna som var jävliga. Det var dom vuxna som la komentarer och tyckte sig ha rätt att påstå att jag var lösaktig och otänkt.

Min graviditet var rätt jobbig. Jag hade uvi hela tiden och fick gå på pencellin hela tiden. Vid ett tillfälle så blev det att åka akut in på lassa för jag hade fått njurbäcken inflamation och blev inlag 5 dagar på lassa. Jag hade en del blödningar och kramper i magen. Men jag kämpade på och gick i skolan fram till förlossnigen.

Den 9 april -94 kommer den lilla killen Oliver till världen kl 3.42 på morgonen.

Nu som 16 åring började ett nytt liv och där jag skulle ta hand om detta lilla liv........

 
 
Ingen bild

Johanna Ågren

10 maj 2016 19:42

❤️

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - Söndag 28 april 13:07


God dag min läsare  I dag är det söndag och helgen drar  mot sitt slut. Vi har haft en bra helg. I fredags så blev det inte alls så mycket efter jobbet. Vi tvättade och åt en hemma gjord hamburge tallrik. Kan ha varit den godate tallrik jag gjort h...

Av Isabella - Måndag 22 april 21:01


God morgonIgår var det varit dagen D. Igår var det dagen jag har fått börja jobba lite. Jag har fått andra arbetsuppgifter som jag klarar av att göra utan att andvända min arm. Jag ska lära mig samordnar jobbet. Som samordnare samordnar man dagen för...

Av Isabella - Onsdag 17 april 09:33


God morgon     Onsdag har börjat och jag har idag sparkat mig själv i röven och klev upp vid 7 och ställde mig på löpbandet för att göra bort mina 3,5km. Jävligt mottvilligt kan jag lover er det var, men jag gjorde det.  Jag har nu väntat i ca 4,...

Av Isabella - Tisdag 16 april 19:18


Allså man blir ju fundersam och irriterad, när man hör hur människor gnäller och ser problem i saker som inte är problem. Nu går Kommunal ut i strejk! Dom gör det för att vi alla som jobbar inom vården (med äldre) och dom som jobbar med barn ska få v...

Av Isabella - Måndag 8 april 10:10

Förra veckan vaknade jag och kände jag var irriterad över vissa saker som inte har fallti på plats för mig. Lite saker som inte har återkopplat till mig, lite saker som man kan känna sig besviken på. Så jag tänkte att jag skulle göra ett "gnäll inläg...

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards