Jag kan allt

Direktlänk till inlägg 10 maj 2016

Stenålders tider

Av Isabella - 10 maj 2016 19:12

God afton läsare.

Sitter nu här hemma och är mätt, men sugen på chips och annat skit. Men nu får det vara ett stopp på detta så jag har tagit mig en ynka mandarin.

Jag och Rebecca har varit hos min mor och blivit  bjudna på mat på Skelleftehams resturange Irnas.

Medans vi satt där inne så klev det in tre figurer som jag med säkerhet kan säga inte följer alla lagar som finns. Till att börja med så vart en avdom utskickad direkt. Dom andra två beställde en pizza och satte sig och spela på automaterna som finns. Gubben som äger stället hade väldigt mycket att göra så han befann sig i köket hela tiden och helt plötsligt ser jag hur en av figurerna börjar plocka på sig saker   

Självfallet är man en fegis så jag bara gapar och tänker...

-Så jävla fräckt.

Sedan staplar en karl in som jag redan ser när han kommer är påverkad. Han sätter sig och beställer en öl och sveper den rätt snabbt. När han kliver upp så vinglar han rätt bra så INGEN kan ta fel att han har druckit. Herregud säger jag till Rebbe tyst.

-Herregud en del har det verkligen inte roligt om man är så berusad redan denna tid på afton.

-Jaha och nu sätter han sig i bilen och kör....säger Rebbe förvånat   

VA ???????

Herregud han kan ju köra ihjäl någon eller skada sig själv....ringde jag polisen? Nääää för att innan dom skulle ha kommit så hade han förmodligen parkerat bilen och somnat på soffan.

Helt galet hela middagen .....

Dagen har flytit på och jag har tagit två prommisar idag. Regn är inte så roligt men en sak är säkert att Doris går VÄLDIGT fint när det är blött ut och det var rent njutbart att prommenera i regnet.

Jag har oxå tagit i tu med alla bilder jag samlat på datorn och god vad man kan spara ihop en massa jobb   

Nu har jag fram för mig att sotera kort i grupper som är mer än tre år sedan och jaaaa, tror ni man kommer ihåg när man gjorde saker  eller vilket år det var?

Nää när man börja bli i min ålder så känns allt som att det var förra året man gjorde det, fast det kan vara 3 eller fyra år sedan man gjorde det.....hahahahh

Nu när vi åkte hem så frågade jag Rebbe om hon kunde bränna en cd skiva med kort till mig. Svaret vart detta...

-Men för helvet jag är väl inte född på stenåldern!

Så jag får fint försöka själv som vanligt. Senaste tiden har jag lärt mig en massa nya saker. Jag har bytt däck själv, skruvat upp en krok själv, pumpat däck själv och jag funderar på att ge mig på att sätta upp hyllor i hallen med SLAGBORRMASKIN   fattar ni hur jävla läskigt det låter.

Men det är liksom slut provet i min "gör det själv" grej ! Jag kommer säkert att fixa det och jag vet att jag kommer att bli skit glad och nöjd.

Nu tänkte jag visa lite kort jag hittade. När man tittar på kort så inserman att herregud vad man har gjort saker. Så tänkte dela med mig av några till er ......


Mitt jobba är väldigt viktig och framför allt mina kollegor. Här är några bilder jag hitta på olika kollegor och saker vi gjort tillsammans.

   

Jag hittade till och med bilder på älskade Helen    Den tiden hon fortfarade log och vi skrattade högljut.

       

Gud vad jag saknar dig vissa dagar. Tänk vad roligt vi hade kunna ha nu när sommaren knackar på dörren.


Detta är resan till Gran Canaria på flygplatsen och i planet.

   

En blid på Dottan när hon var lill lill Dottan. Det är först nu man ser hur stor hon har blivit.

 

En bil från en sommar fest förra året hos Jörgen och Emelie

 

Jag avslutar detta inlägg med en ego bild på mig i Gran Canaria.

Hoppas alla får en trevlig kväll, för det ska jag ha / Pöss på er

 






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - Söndag 28 april 13:07


God dag min läsare  I dag är det söndag och helgen drar  mot sitt slut. Vi har haft en bra helg. I fredags så blev det inte alls så mycket efter jobbet. Vi tvättade och åt en hemma gjord hamburge tallrik. Kan ha varit den godate tallrik jag gjort h...

Av Isabella - Måndag 22 april 21:01


God morgonIgår var det varit dagen D. Igår var det dagen jag har fått börja jobba lite. Jag har fått andra arbetsuppgifter som jag klarar av att göra utan att andvända min arm. Jag ska lära mig samordnar jobbet. Som samordnare samordnar man dagen för...

Av Isabella - Onsdag 17 april 09:33


God morgon     Onsdag har börjat och jag har idag sparkat mig själv i röven och klev upp vid 7 och ställde mig på löpbandet för att göra bort mina 3,5km. Jävligt mottvilligt kan jag lover er det var, men jag gjorde det.  Jag har nu väntat i ca 4,...

Av Isabella - Tisdag 16 april 19:18


Allså man blir ju fundersam och irriterad, när man hör hur människor gnäller och ser problem i saker som inte är problem. Nu går Kommunal ut i strejk! Dom gör det för att vi alla som jobbar inom vården (med äldre) och dom som jobbar med barn ska få v...

Av Isabella - Måndag 8 april 10:10

Förra veckan vaknade jag och kände jag var irriterad över vissa saker som inte har fallti på plats för mig. Lite saker som inte har återkopplat till mig, lite saker som man kan känna sig besviken på. Så jag tänkte att jag skulle göra ett "gnäll inläg...

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards