Jag kan allt

Alla inlägg under maj 2016

Av Isabella - 6 maj 2016 21:16

Ja ha då sitter man här ensamen IGEN    Kanske inte helt ensamen, jag har ju min Doris och min Tussan. Men dom pratar lixomm inte med mig så det är väldigt tyst.

Rebbe har farit på fest. Hela förberedelsen har tagit henne drygt 3½ timme....herregud vad det ska pysslas med hår,smink och kläder. Men iväg kome hon och jag hoppas verkligen hon har en jätte trevlig kväll och att hon kommer hem välbehållen. Iag är det första gången jag har sagt nej till att hämta inatt, för att jag tycker att man kan faktiskt ta sig hem själv om man är 18 år och för att det blir så tokigt för Doris om jag ska kliva upp mitt inatten och åka iväg. Men hon bedyrade att skulle komma hem   

Micke har tagit ihop det med sin metaldetektor. Detta intresse är lite värre än dom som jagar. Dom jagar bågra veckor om året. Detta tar då istället typ 4 månader. Så det känns lite som man sitter och bara väntar på att vi kanske ska hitta på något. Men det är inte jätte synd om mig för jag trivs rätt bra med ensamhet oxå.

Det har hänt endel saker sedan sist. Jag har tagit mig i kragen och lyssnat på min kropp. min värk i händer och armbågar har blivit värre och värre och nu bestämde jag mig för att sjukskriva mig.

Har varit till läkare och hon tyckte desamma så nu har hon förlängt min sjukskrivning 22maj. Efter ett rätt kämpit år oxå med mig och Micke, dotter och även jobbet har oxå tagit ut sin rätt så nu är det vila som gäller.

Allt känns väldigt bra och jag känner att jag behöver det. Mina vardagar ser rätt lama ut. Ligger till ca 8.30, frukost för både mig och djuren, en promis, en vilo stund, kanske lite handling och vardags städning, matlagning och sedan kväll.

Rökningen är tyvärr på listan igen, men jag känner väl att det ordnar sig sedan. Just nu när det är så fint ute är det rätt njutbart att sätta sig på altenen och rök och mysa.....bra ursäkt va?

Att vara sjukskriven en längre tid är något nytt för mmig och just nu oroar jag mig mest för att jag inte ska få pengarna i tid....men även det ordnar sig säkert (försöker jag tänka)   

Men jag ska förska utnyttja denna tid till att vila,blogga och slappa i sängen, så ska nog även jag komma på rätsida igen.

Nu ringer Dottern och skaha skjuds till festen, så det är väl bara att bege sig och agera taxi till 4 ungsommar som har hela livet fram för sig   

Ha nu en trevlig kväll alla läsare så hörs vi i veckan.....



Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards