Jag kan allt

Alla inlägg den 29 april 2016

Av Isabella - 29 april 2016 08:33

God morogn på er läsare.

April går mot sitt slut och nu ska vi i helgen sjunga in SOMMAREN !

Jäkla var trevligt. I love sommaren och kan inte slut fantisera om alla fester, promenader och fina sommar kvällar jag ska ha.

I år kommer jag att ha första perioden semester och dom senaste åren har det regnat,såjag kan  RÄKNA med regn och kyla. Men jag ska fixa till min altan med lite ljus och mys och sedan se till att man kan sitta där och ha det lugnt och mysigt även om regent faller ner. Jag längtar till semester   

Nu i veckan tog jag beslutet att sjukskriva mig. Något jag tycker är lite jobbigt. Men har kommit till insikt att det är ju igen som tackar mig. Min värk jag har i armbågarna och händerna har som blivit ihållande och vill inte ge med sig. Sedan har jag kanske inte mått riktigt bra senaste tiden och behöver dra lite i bromsen.

Sprungit in i kaklet har jag väl kanske inte gjort helt , men varför ska jag göra det först? Jag drar i handbromsen nu och försöker styra upp lite saker i mitt liv och hoppas att detta ger med sig.

Har börjat på att äta en "kur" Ipren......men märker ingen skillnad. Nu har jag ju bara gjort det i tre dagar, men det lindrar inte ett dugg   

Jag gillar inte piller men måste ge detta en chans, för annars kommer farbro Dr säga att man ska börja med att prova det. Så nu ligger jag ett steg före han.

Igår när jag komme hem från Micke på morgonen så stannade jag upp och kollade mig omkring..... inser rätt snabbt att jag är en stor jävla slarver.....

           

Jag lämnar saker överallt och sedan helt plötsligt så ser det super stökigt ut? När man då redan är lite slut blir detta ett jätte berg att bestiga VARJE dag. Men varför lämnar jag då ??

Så igår tog jag mig i kragen stökade till allt. Men det finns vissa hel konstiga spärrar i min skalle som har kommit på seaste året.

Typ när jag har ätit. Jag lämnar tallriken och tänker varje gång att jag tar den om typ 30 min...ska bara vila lite.....

Tror ni jag tar den?

NÄÄÄÄ oftast står den kvar till nästa dag och stör mig. Visst är man sjuk...jag vet att jag inte kommer att ta den och jag vet att jag kommer att störa mig, MEN endå orkar jag inte ta den????

Hur fungerar min hjärna   

Nu när jag är sjukskriven och har slutat röka så har jag iallfall förstått att jag MÅSTE ta promenader varje dag. Både  för lilla Doris skull och givet vis för min egen skull. Både psyke och kroppen mår ju bra av detta. Så igår drog jag på mig mina ny tvättade skor och gick  ut och gick 1 timme. Detta resulterade i att jag har nu dragit på mig Skellefteås största skavsår   

Troligtvis blev skorna lite mindre efter tvätten och orsakade detta. Så nu idag funderar jag på hur i helvete jag ska göra för att kunna komma mig ut och rensa tankar och göra mig av med lite fläska.

Igår fick jag oxå ett mycket trevligt besök.

Idha min älskade kollega komme och hjälpte mig att färga till mitt hår. Jag valde en blå svart färg för jag tänkte att nu jävlar ska det bli svart svart.....

Vad jag inte tänkte på var att mina grå strån växer ju ut och då kommer dom att lysa VITTTTTTTT som fan i håret.

Men har grubblat på detta nu och tänker fara och köpa en likadan färg som jag kan färga på utväxten direkt den försker sticka upp

  

Nu mina vänner ska jag lägga upp min dag och försöka ta mig genom bekymer som skavsår och handling.

Kommer att gå bra när mina armar har kommit i gång.

Ha nu en trevlig helg för det ska jag ha 




Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards