Jag kan allt

Alla inlägg den 2 juni 2016

Av Isabella - 2 juni 2016 12:46

..... till tt återgå till heltid   

Att jobba halvtid är ju som att jobba fast endå inte. Skulle jag vinna 127.0000 miljoner så skulle jag direkt gå ner till halvtid.

Jag vill jobba för det sociala och jag vill vara hemma för att njuta av mitt hem och mina familj.

först har jag ju varit hemma 4 veckor på heltid. Sista veckan gav värken med sig och det känndes jätte skönt och jag vart glad över att få åter gå lite till jobbet. Men nu vet jag inte längre vad jag ska tänka om detta. För nämligen nu i helgen började värken komma tillbaka och dom sista dagarna känns det inte alls bra.

Har i veckan varit på röntgen och tagit bilder på händerna och armbågarna få se vad dom säger. Är detta nu arbetsrelaterat så vet jag inte hur jag ska ställa mig i frågan. Jag är int 40 fyllda och jag är inte sugen på att gå runt och ha ont och värk. få fort jag lyfter saker eller ska kram ur en disktrasa så gör det ont, att vakna på nätterna av att armarna är så stela och ömma är inte roligt. Inget dödligt det vet jag, men inte roligt. Så efter jag fått svaren på bilderna så får vi ser vart detta tar vägen och hur jag ska börja tänka.

Idag är det torsdag och jag jobbar kväll och det känns bra.

Sedn knackar helgen på dörren och jag HADE jobbarhelg men var ut och jobbade i måndags kväll så då blev jag ledig lördag istället. Så jag jobbar endast på söndag   

Ett mycket bra byte och detta ger mig då chansen att hitta på något trevligt.

Så vi har styrt i hop en lite tjej träff med två st som jag inte träffar ofta men om står mig väldigt nära på ett konstigt sätt. Så det ska bli så roligt. Lite käk här oc hsedan går vi ut på krogen och tar oss några kalla öl.

Hoppas hoppas solen skiner som idag och det är varm, då blir maju riktigt glad och öl sugen   

Nu ska jag väcka min lilla gris som vilat efter prommisen och gå en mindre kiss sväng med henne.

Ha nu en bra dag alla så träffas vi kanske ute på fredag om ni vågarer ut.

Av Isabella - 2 juni 2016 12:13

Hej hej på er alla hund älskare.

Nu springer tiden iväg och Dottan har hunnit fylla 9 månader. Hon har blivit stor i mina ögon men samtidigt är hon så lite. Hela våren här har vi tränat och tränat för hennes första utställning som var i Piteå. Hon var en riktigt duktig hund måste jag säga (säger förmodlienalla hund ägare om sina egna hundar). Träningen att gå fint runt i ringen gick riktigt bra och hon kunde fokusera på mig. Att Dottan är lite för lång visste jag redan så jag vart inte förvånad när dommaren började kritisera henne.

För kritikt var vad han gav. Hon var inte kompact nog, så där lagomt fint nosparti, svansen var för lång och placerad lite för högt ( hur man nu ska kunna träna till det) hon var för smal. Men hon var en trevlig hund la han till i slutet.....hahahahah

 

Vi åkte ut efter första bedömingen    Känndes väl lite surt men inget att göra åt. Sjlv uppfattade jag att Dottan kanske inte tyckte det var super roligt att bli utställd. Hon blev tjuig när vi stod och väntade på att få komma fram till dommaren och hon vägrade gå. Hon blev helt enkelt en riktig Bulldog. Tjurig och satte sig på rumpan. Till råga på allt så var det super varmt och alla "frallor" är känsliga mot värme. Sånär hon äntligen komme sig fram til"gubben" så hade hon två GIGANTISKA slem häng på båda sidorna av munnen   

 

Men vi tar nya tag och gör ett nytt försök senare i sommar. Alla dommare dömmer ju inte lika. Så vi satsar nu på att göda upp henne lite i vikt och tränar lite mer på att stå på bordet.

Sommaren har kommit och Doris som jag sa är inte riktigt ett en hund som gillar solen. Prmenaderna har jag fått korta ner och nu går vi varje dag nere vid älven.

Hon ÄLSKAR vattnet. Hon blir som tokig när vi närmar oss och hon vet att hon kan bada.

Det känns väldigt bra att hon gillar vatten, så hon kan svala av sig och ha roligt samtidigt.

Igår körde jag och Rebbe till Boviken för att on skulle få bada. dirket vi komme till vattnet kopplade vi loss henne och hon bara sprang ut av lycka   

tur det är lång grunt där. Helt plötsligt fick hon syn på en stor sten en rätt bra bit ut och får försig att det är något annat och bara löper iväg....... herre gud.... han bli rädd att JAG skulle måsta vada ut och hämta in henne. Men tur man har en godis sugen hund för när jag ropade och vftade med godis vände hon och komme in mot oss i 100 km    Jag har verkligen jutit av att vara hemma sjukskriven den här tiden. Att kunna ta ut Dottan på dagen och promenera en lung promenad i henns takt. Att bada henne och vi har varje dag miljötränat på stan. Hon är mycket mer lung nu när vi är på stan och bryr sig inte om andra männsikor. Med hundar blir det bättre och bättre men det krävs att jag som matte fokuserar på att få henne fokuserad på mig och mina godis.

Man läsr sig nya saker varje dag om Doris. Hur hon reagera på olika saker. Som i går var vi och golfade med Emelie och Bassen och vi tog med Doris. Min filosofi med att skaffa hund var att hon ska vara med på allt hon kan vara med på. Hon ska inte behöva vara hemma själv om det går att hon kan följa med. Så igår var vi ute från kl 18 till 21 med henne och hon skötte sig bra, MEN hon blev lite mygg biten under magen insåg jag idag.

Så idag har hon flera röda märken under magen och i armhålorna. Så idag har jag hört mig för lite med både uppfödarna vad dom använder och så har jag googlat. Hittade ett "hemma kok" tips som jag tror jag ska pröva först innan jag köper något. Många rekomenderade detta och sa at det var bra så jag provar.

I sommar ska vi bara njuta av våran lilla krabat och bada varje dag om det behövs för hennes  skull. Vara ute så mycket som det går och förhoppning vis kunna låta hon springa lös så mycket som möjligt.

Nu siktar vi på 1 års dagen då Rebbe och jag bestämt att vi ska bjuda på hundkalas   

Amrikanskt va? Nu har ju Dottan inte så månaga vänner men vi kommer att bjuda Rex och Kayla och vi kommer att baka en tårta för hundar.



Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards