Jag kan allt

Alla inlägg den 17 juni 2016

Av Isabella - 17 juni 2016 14:06

Allså pratade med in vän Stina igår om att vi skulle styra upp en fest i sommar. Ja men oj ja sa jag och tänkte jag har ju semester nu så det går ju bara fint.

Sedan igår kväll började jag tänka

Middsommar veckan då har en vecka gått, festival helgen då har två vecckor gått, stockholmshelgen då har tre veckor gått och utställning på doris sista helgen ..........sen är semester slut ??    Alla helger är redan bokade ....... hur vart det så ........

Men tur ä ju att man behöver kanske inte hålla sig till helger när man har semester. Man kan ju ta det mitt i veckan och bli vecko alkis.   Allså 4 veckor av mitt liv kommer allså att springa iväg och så måste man vänta ett helt jäkla år igen. TYPISKT !

Idag upp täckte jag något fruktansvärt. Vågar knappt säga det. Vi har köpt nytt foder till Doris och har börjat ge henne av det blandat med hennes gammla så hon får en fin övergång. Idag när jag skulle mäta upp hur mycket hon skulle äta av det nya fodret så inser jag att jag har gett Doris hälften av vad hon ska ha varje måltid   Hur länge vet jag inte jag har gjort det, men jävla tur att Rebbe oxå utfodrar henne och hon har gett rätt. Vi har ju kämpat med att vilja få upp henne i vikt och jag har tyckt det inte har gett resultat. Jag har ju gett henne rätt förr det vet jag men tydligen har jag fått en större sinnes förvirring och fått för mig att ge henne 1 mått istället för två.......

Stackars gumman .....har så jävla dåligt samvete att jag håller på död. Så idag har jag kompenserat  henne med MYCKET mat. Hur har jag tänkt........

Regnet öser ner här i Skellefteå och säkert på många andra ställen oxå. Tur i oturen så ringde min chef igår och fråga om jag inte kunnde tänka mig att jobba 16-21 istället för 6.45-11.45 och det tackar man ja till. I morse var det väldigt skönt att bara kura ihop sig i sängen och höra blåsten och regnet mot rutan och vetat att ...nääää jag behöver inte ut och jobba just nu iallfall   

Nu närmar sig jobbet men det känns helt okej och jag känner mig verkligen peppad på att jobba av mina tre dagar nu innan min hektiska semester börjar.

Stor kram och puss på er till nästa gång vi pratat vid.

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards