Jag kan allt

Alla inlägg den 29 oktober 2018

Av Isabella - 29 oktober 2018 07:45

Måndag härliga måndag.

LEDIG efter en jobbarhelg som har vatir BRA. Helgen har vart perfekt för att jag har lärt mig något. Den började på sämsta tänkabara sätt när jag och Micke inte var riktgt överens om vissa saker. Fredgen och halva lördagen bestod av diskutioner och tandgnissel mellan oss. Vi båda två har viljor av stål och tycker kanske alltid att JAG har rätt ( och vem tycker inte att sin partner inte fattar nått ibland)     Men summan av det hela är att vi har en historia bakom oss som vi jobbar med varje dag. Ibland tror jag att jag har lite svårare att släppa och verkligen se dom saker som har förändrats. Jag liksom tillåter mig inte själv att se det nya. Men ihelgen efter många om och men så såg jag det nya och jag har lärt mig något om mig själv. Jag har svårt att ta steget ut och låta mig njuta av vssa saker, utan tror nästan alltid att det finns en baktanke. Men det gör inte det tydligen.

Fick det väldigt bra förklarat för mig och jag kunde relatera och förstå vad problemet var för mig. och även han förstod vad problemet var för mig. Så VI lär oss fortfarande av varandra efter 22 år    och det tycker jag är fantastiskt. Så helgen avslutades på bästa, bästa mysigaste sätt, att man reder ut problemen. Med ren ömhet och kärlek utan krav. Jag har kommit hem till städ lägenhet, vattnade blommor och en glad man.

Alla har vi nog upp och ner gångar, men huvudsaken är att man lär sig något från varandra och att man är villig att kunna se sina egna brister. Jag vet om min och ska absolut jobba på den.    

Iallfall så har helgen varit bra , MEN kylan kom som ett brev på posten.  Fan vad kallt det belv tvärrt och jag fick faktiskt ta fram motorvärmar saldden och kupevärmaren.  Men jag hatar kylan och så även Doris. Igår kväll var vi ut och skulle kasta boll i snön. Men det gick bara en liten stund  innan hon fick kyldkramp i tassarna. Doris har oxå fått vara "hemtjänst hund" lite i helgen då jag jobbat och Rebbe inte har varit hemma. Jag kan säga att det är fantastiskt att se dom dementa som nästan aldrig pratar med oss, men när jag kommer med Doris så skiner dom upp och man ser ett lende från dom. Djur har en viss effekt på dementa. Doris har saknat mig oxå märker man idag.

Hon vägrar låta mig ha datorn i knäet, där ska tydligen hon vara......

 

I lördags så hade jag delad tur, så jag kom hem 12. Då var Micke klar och vi skulle göra stan en stund och äta lunch/middag. Så vi for på stan och shoppade lite. Nu när lönen har kommit så gäller det ju att bränna lite pengar.

I år ska vi ju fara utomlands i Januari med Mickes pappa och hans bror med familj. Så i år har vi sagt INGA julklappar till varandra. Vi har bjudit Rebbe så även hon vet att det blir inga julklappar. MENNNNNN då ville jag ge Micke och Rebbbe en sådand där dyrkalender som finnsa att köpa. Så jag beställde en till Chili kalender tll Micke


 

Micke gillar chili och vad är inte bättre än att få en STARK godis varje dag fram till jul OCH i denna har man tydligen en extra utgåva för NYÅRSAFTON     Är bara lite rädd för vad som finns under lucka 31 .............

Vi var oxå ut i helgen och köpten en kalender till Rebbe. Vi har gett henne choklad kalender varje år, men nu i år ville jag ge henne något bättre och lite större för att v inte ska ge andra julklappar. Så vi köpte Kicks egen kalender. Hon vart så glad att hon tydlgen gav ut kramar fick jag höra av Micke. 

Kände mig  nöjd över den brlljanta iden att dom ska få ha öppning varje dag och bara av att se dom glada blir jag glad   

Igår när jag slutade for jag och hämtade upp middagen på Tatung. Hem och vi åt fram för tv. Jag rastade Doris, vi såg ett avsnitt av en serie, duschade och sedan skulle vi gå till säng. När jag kommer till säng trött och frusen så hittar jag en överaskning ....... under mitt täcke ligger denna skönhet och väntar på mig

 

Rituals kalender bara tittade ut. Åhhh så glad jag blev. Tack älskade Micke för denna . Nu har vi alla en kalender, nu kan vi ha luck öppning varje kväll efter middagen. Alla tre på samma gång.

Men nu i samma stund jag skriver detta så kommer jag på att Rebbe ska ju flytta  slutat av denna månad. Men vi kan ju skypa och öppa alla tre endå  fast hon bor på andra sidan älven (hoppas hon vill det )    

Nu ska jag vila mina armar som har börjat om att jävlas, sedan ut och gå en promenad med lilla Dottan. Fara på stan, hälsa på mamma  och fixa middag till min man som jobbar och troligen fryser om fingrarna idag.

Ha en bra dag idag alla och glöm inte ta fram långkarlsongerna nu idag.

 


Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards