Jag kan allt

Direktlänk till inlägg 30 maj 2020

Styrka att lägga energin på det man kan påverka

Av Isabella - 30 maj 2020 09:19

Det är något jag försöker påminna mig om någon gång då och då. Varför ska jag gå och irritera mig på saker jag INTE kan påverka? Nä sådanna saker försöker jag lägga åt sidan. 

Men då sker jag kan påverka måste man ju lägga ner krut på. 

Igår kväll blev jag bjuden på middag av min man på detta "nya" Lions Bar. För ni som varit där vet exat. Jag hade uj hört av några att det är en lågbudget returang. Vill man äta en matbit och dricka BILLIGA drinkar och öl är detta stället man går till. 

För det första så var det fullt i resturangen. För det första var killarna bak i barnen väldigt ostrukturerade. Såg mest ut som dom snurrade runt och frågade varandra. Kassan var dom inte så jätte haj på, så det blev fel mest hel tiden. Men när vi väl fått vårat bord och skulle till att beställa så kom det värsta nerslaget! Hör nu på detta.....



INGEN ZERO AV NÅGOT SLAG!!!  

 Hur fan tänkte dom ???? Jag dog och beronde som jag är så kännde jag för att ställa till med en scen och fråga hur fan dåm tänkte. Den ENDA läsken dom hade var coca cola. Jag var rikgit nära att gå. Jag behärskade mig nätt och jämt och så vänligt surt.

-Ja men jag tar en vatten ........

Direkt han gått så klev jag upp och gick över på Lidl och köpte TVÅ burkar Pepsi Max. Jag hade bestämt mig för att om någon skulle säga att jag inte fick dricka dom där burkarna där inne SKULLE jag ställa till med en scen. 

Det vart inte så. Vi fick in planksteken. Jag drack mina drickor och allt vart väldigt bra. 

Betyg på denna resturang LIONS BAR 

- inga drickor i zero. Man bör dricka öl allså när man är där.

-rörig personal (troligen lärs sig dom oxå med tiden) 

+ Billig mat (inte lyx men helt okej mat)

+billig öl och drinakar

+Rätt mysig lokal (inte renoverad sedan förra ägaren) 

Så jag skulle verkligen vilja rekomendrar den. Vill man bara gå ut och ta någon öl, surra och äta en matbit samtidigt för en billig peng. Gå dit !! 

Jag och Micke åt 2 plankstek. Han drack en öl och jag tog ju vatten. 177kr tillsammans. Typ lika dyrt som att gå på MAX eller krysset. Att beställa pizza är ju fan dyrare. 

I trosdags började jag jobba kl 12. Att blev väldigt upp och ner så även jag. Jag blev nämligen en nattpersonal. Jag började 12. Jobbade fram till kl 15.30 Hem skulle då slänga i mig mat och åka tillbaka. Men det vart så att jag skulle istället gå ut och jobba hela natten. Så jag skulle tvångs sova nu från 16.30 till 21   Det gick ju SÅDÄR. Jag sov väl kanske mellan 19-20. 

Iväg igen och jobba . Bland det tugnsta jag gjort. Har faktiskt aldrig kännt mig svimfärdig, men mitt in på natten så blev jag det och fick dricka vatten och ta friskluft. Nattpatrullen var inte och hjälpte mig så allt gick över tillslut. Men jag konstanterar att jag var för SLUT. Att jobba sedan 12 och bara sova 1 timme och jobba fram till 7.00 morgonen efter är för mycket. 

Igår var jag som DÖD. Mådde illa och var som en stor zombi. Först idag vaknade jag till och är mig lik igen. 

Nästa gång om jag ska ställa upp på natt jobb blir det inte att vara dumdristig. Jag ska sova ordentligt först. 

 

Idag ska jag till pappa oh fira han i efterskott. Man ska ju  egentligen inte besöka våra föräldrar över 70, men vi ska vara ut och vi ska hålla ite avstånd. Men endå roligt att träffa dom. Sedan ikväll blir det grillen och god mat. Värmen har slagit till i helgen och jag är nu mera förvissad till att gå bara nere vid älven. Doris blir väldigt varm fort nu så hon behöver ha möjlighet att svalka av sig i mellan åt. 

Så nu ska jag klä på mig och ta min lilla hund med mig och gå. 

Ha en underrbarn dag och jag hoppas ni har styra att inte lägga energi på skaer ni inte kan påverka. Lägg den på saker ni KAN påverka istället   

 


 




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - Söndag 28 april 13:07


God dag min läsare  I dag är det söndag och helgen drar  mot sitt slut. Vi har haft en bra helg. I fredags så blev det inte alls så mycket efter jobbet. Vi tvättade och åt en hemma gjord hamburge tallrik. Kan ha varit den godate tallrik jag gjort h...

Av Isabella - Måndag 22 april 21:01


God morgonIgår var det varit dagen D. Igår var det dagen jag har fått börja jobba lite. Jag har fått andra arbetsuppgifter som jag klarar av att göra utan att andvända min arm. Jag ska lära mig samordnar jobbet. Som samordnare samordnar man dagen för...

Av Isabella - Onsdag 17 april 09:33


God morgon     Onsdag har börjat och jag har idag sparkat mig själv i röven och klev upp vid 7 och ställde mig på löpbandet för att göra bort mina 3,5km. Jävligt mottvilligt kan jag lover er det var, men jag gjorde det.  Jag har nu väntat i ca 4,...

Av Isabella - Tisdag 16 april 19:18


Allså man blir ju fundersam och irriterad, när man hör hur människor gnäller och ser problem i saker som inte är problem. Nu går Kommunal ut i strejk! Dom gör det för att vi alla som jobbar inom vården (med äldre) och dom som jobbar med barn ska få v...

Av Isabella - Måndag 8 april 10:10

Förra veckan vaknade jag och kände jag var irriterad över vissa saker som inte har fallti på plats för mig. Lite saker som inte har återkopplat till mig, lite saker som man kan känna sig besviken på. Så jag tänkte att jag skulle göra ett "gnäll inläg...

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards