Jag kan allt

Direktlänk till inlägg 3 juli 2020

Vad väljer man?

Av Isabella - 3 juli 2020 16:27

Allså nu har lugnet lag sig för mig. Sedan kl 8.30 i morse har vi haft lilla Elmo hos oss. Det har gått bara fint. Vi har gjort oss en lång promenad, i hopp om att Elmo skulle bli trött ? alla vart trötta förutom han. Allt har gått bra fram till nu efter kl 13. Då var Doris less och började bita ifrån. Så jag tog Elmo under armen och flydde. Sä nu är vi hemma hos Elmo och nu kan vi alla slappna av och sova.

Nu när jag troligen har minst 2 timmar att inte göra nått är det väl läge att vila. Bara knäppa igen ögonen och drömma mig bort.
I veckan köpte jag ju mig en ny telefon. Som vanligt så är jag en utmärkt människa som till 98% skadar skärmen. Så direkt jag köpte den så ville jag köpa ett ORDENTLIGT skärmskydd. Men det var totalt slut i hela Skellefteå. Så jag beställde ett. Som kostade 345kr. Det kom idag ? hag följde monteringen steg för steg.
Det sitter på nu , det sitter som en smäck, MEN limet som man skulle he på skärmen syns på sista ställen. Ja egentligen på ganska många ställen. Så vad gör jag nu? Det är ju förbannat. Om jag nu hittade ett skydd som sitter som ett smäck och touchen är super bra. Ska jag då tåla lim fläckarn mellan skyddet och skärmen ?
Eller ska byta detta mot ett annat.
Ilans problem.
Idag ska jag och Micke handla. Stor handla allså. Vi har inte varit så duktiga på det. Men idag har vi knopat ihop en lista (motvilligt) med mat jag inte alls är sugen på.
Men det är saker vi äter typ jämt och som vi har i frysen. Så det är väl bäst att äta upp det man har.
Om jag skulle bli ekonomisk oberoende så är det första jag skulle göra är att skaffa mig en fantasi full kock.
Nu ska jag googla runt lite på middagar och kanske fylla mitt huvud med ny inspiration.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - Söndag 28 april 13:07


God dag min läsare  I dag är det söndag och helgen drar  mot sitt slut. Vi har haft en bra helg. I fredags så blev det inte alls så mycket efter jobbet. Vi tvättade och åt en hemma gjord hamburge tallrik. Kan ha varit den godate tallrik jag gjort h...

Av Isabella - Måndag 22 april 21:01


God morgonIgår var det varit dagen D. Igår var det dagen jag har fått börja jobba lite. Jag har fått andra arbetsuppgifter som jag klarar av att göra utan att andvända min arm. Jag ska lära mig samordnar jobbet. Som samordnare samordnar man dagen för...

Av Isabella - Onsdag 17 april 09:33


God morgon     Onsdag har börjat och jag har idag sparkat mig själv i röven och klev upp vid 7 och ställde mig på löpbandet för att göra bort mina 3,5km. Jävligt mottvilligt kan jag lover er det var, men jag gjorde det.  Jag har nu väntat i ca 4,...

Av Isabella - Tisdag 16 april 19:18


Allså man blir ju fundersam och irriterad, när man hör hur människor gnäller och ser problem i saker som inte är problem. Nu går Kommunal ut i strejk! Dom gör det för att vi alla som jobbar inom vården (med äldre) och dom som jobbar med barn ska få v...

Av Isabella - Måndag 8 april 10:10

Förra veckan vaknade jag och kände jag var irriterad över vissa saker som inte har fallti på plats för mig. Lite saker som inte har återkopplat till mig, lite saker som man kan känna sig besviken på. Så jag tänkte att jag skulle göra ett "gnäll inläg...

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards