Jag kan allt

Direktlänk till inlägg 5 september 2012

Nu ska ni få höra .......

Av Isabella - 5 september 2012 01:34

God natte på er alla läsare.

Har väl kanske varit lite sen med min uppdatering idag pgr av att det finns så OTROLIGT mycke saker att se på tv just nu. Alla det sorters serier har ju börjat nu så här till hösten (och det tackar vi för)   

Idag kära vänner undrar jag hur jag ser ut när jag rör mig ute bland folk?? Troligen ser det ut som jag är super stel och har kanske skitit ner mig.

TRÄNINGSVÄRKEN är ett faktum idag och det känns ONT men otroligt bra en då. Men lite förvånad att det vart så himmla mycke en då, jag tyckte att jag la ner en hel del tid på att sträcka på mina muskler efter träningen   

Iallfall så idag var jag tvungen vakna till en frustrerad mor. Och tyvärr klara jag inte riktigt av detta när jag är nyvaken. Mitt humör är inte på topp   och det behövs så himmla lite för att jag ska liksom elda upp mig. Men jag behärskade mig så gått jag kunde. Denna himmlan alzaimer är fan förjävlig ibland och jag hoppas verkligen att det kommer att bra botemedel inom några år.

Som dom flesta av mina läsare vet så är min brist på sömn ganska stor när jag jobbar och det har liksom blivit värre och värrde med åren. Flera människor har sakt till mig att man OFTAS inte klara så många år med att BARA gå natt, och jag har nu förstått det själv oxå. Så nu mina vänner beger jag mig ut på ARBETSMARKNADEN igen! Kommer verkligen inte sluta mitt jobb innan jag har något annat. Men jag har fått lite tips och i morgon ska jag lämna in en ansökan. Så håll nu tummarna för att jag få iallafall komma på interjuv.

Jag blev så himmla glad idag när jag fick detta vykort i postlådan idag.....kungen som oxå håller tummarna för mig!

Tack kungen för det   

 

Men får jag inte jobbet så kommerjag att fortsätta söka med lykta och ljus. Jag kan nog tänka lite av vad som helst just nu, bara inte natt. Jag vill verkligen få ordning på min sömn och mina matvanor nu och känna att det finns tid för att umgås och vara vaken när övriga familjen är vaken. Sedan att inte behöva gå helg vore ju typ ett dröm senarium för mig men absolut inte ett krav. Jag kan jobba kväll, eftermiddag, helg men bara inte natt!

Jag har trivts med mitt jobb och mina brukare, men nu är det dax att prova mina vingar på ett annat håll. Så håll nu tummarna för min framtid!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - Lördag 11 maj 16:05


....... Isabella och jag är alkoholist. För 6 månader sedan vaknade jag upp en lördags morgon, bakis och med totalt minnes förlust sedan kl 23 kvällen före. Ångesten var enorm och kroppen skrek. Jag har lyckats igen bli as packad. Stort jävla gratti...

Av Isabella - Söndag 28 april 13:07


God dag min läsare  I dag är det söndag och helgen drar  mot sitt slut. Vi har haft en bra helg. I fredags så blev det inte alls så mycket efter jobbet. Vi tvättade och åt en hemma gjord hamburge tallrik. Kan ha varit den godate tallrik jag gjort h...

Av Isabella - Måndag 22 april 21:01


God morgonIgår var det varit dagen D. Igår var det dagen jag har fått börja jobba lite. Jag har fått andra arbetsuppgifter som jag klarar av att göra utan att andvända min arm. Jag ska lära mig samordnar jobbet. Som samordnare samordnar man dagen för...

Av Isabella - Onsdag 17 april 09:33


God morgon     Onsdag har börjat och jag har idag sparkat mig själv i röven och klev upp vid 7 och ställde mig på löpbandet för att göra bort mina 3,5km. Jävligt mottvilligt kan jag lover er det var, men jag gjorde det.  Jag har nu väntat i ca 4,...

Av Isabella - Tisdag 16 april 19:18


Allså man blir ju fundersam och irriterad, när man hör hur människor gnäller och ser problem i saker som inte är problem. Nu går Kommunal ut i strejk! Dom gör det för att vi alla som jobbar inom vården (med äldre) och dom som jobbar med barn ska få v...

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25
26
27
28 29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards