Jag kan allt

Direktlänk till inlägg 17 september 2012

God natt

Av Isabella - 17 september 2012 01:57

Hej min tappra läsare   

Troligen ligger dom flesta av er och sover och det gör ni rätt i tycker jag. Helgen har passerat och det han ju banne mig inte änns bli helg så var den slut.

Fredag blev det bio på hemma plan. Vi såg....Snövit och dom sju dvärgarna. En ny verstion och kanske en lite mer vuxen vertion. Inte den absolut bästa filmen jag sett men helt klart rolig att se när man läst sagan typ tre tusen gånger som lite.

Lördag var det fullt upp. Vi klev upp kring 9 och fikade. Sedan blev det att fara till Rovön och ta lite kort. Min modell var Rebecca och Micke fick vara med på ett hörn oxå. Hade tänkt ha bilderna klara till idag så ni hade fått se men tyvärr har jag inte hunnit, så dom kommer väl förmodligen i veckan någon gång.

Efter det drog vi vidare till Medle på "skörde" markand. Ja stort var det inte men vi lyckade hitta snittgurka,lingonsyl och honung. Jag älskar verkligen att köpa när producerat och hemmagjort. Då vet man att allt vad EE meddel inte finns i maten. Jag är nämligen helt övertygad om att allt sådant och konserveringsmedel vi stoppar i oss lagars och frambringar cancer och mycke annat skit. Så hädan efter ska jag FÖRSÖKA handla och göra skaer så mycke som möjligt själv   

Efter Medle pep vi iväg till Lena och Tonys nya stuga i Långviken och plockade äpplen. Så himmla trevligt och så himmla fint det var där. En super gullig stuga, men många super gulliga småhus. Snäll som Lena är så hade vi fått lov att plocka äpplen, och vi plockade och plockade och plockade......

Tre påsar med äpplen resulterade i 5 liter "ÄPPEL MUST" som vi har gjort idag.

För er som inte vet så är ÄPPELMUST ren äppel saft, utan socker och bara full med vitaminer. Super enkelt att göra och det håller länge på flaska. Jag kommer att skriva ut receptet på min blogg oxå.

Så allså idag vart det must fabrik, fotbollsmatch, middag och sova för mig. Och just nu sitter jag på jobbet och lurar på min farm i telefonen   

Pöss på er!    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - Lördag 11 maj 16:05


....... Isabella och jag är alkoholist. För 6 månader sedan vaknade jag upp en lördags morgon, bakis och med totalt minnes förlust sedan kl 23 kvällen före. Ångesten var enorm och kroppen skrek. Jag har lyckats igen bli as packad. Stort jävla gratti...

Av Isabella - Söndag 28 april 13:07


God dag min läsare  I dag är det söndag och helgen drar  mot sitt slut. Vi har haft en bra helg. I fredags så blev det inte alls så mycket efter jobbet. Vi tvättade och åt en hemma gjord hamburge tallrik. Kan ha varit den godate tallrik jag gjort h...

Av Isabella - Måndag 22 april 21:01


God morgonIgår var det varit dagen D. Igår var det dagen jag har fått börja jobba lite. Jag har fått andra arbetsuppgifter som jag klarar av att göra utan att andvända min arm. Jag ska lära mig samordnar jobbet. Som samordnare samordnar man dagen för...

Av Isabella - Onsdag 17 april 09:33


God morgon     Onsdag har börjat och jag har idag sparkat mig själv i röven och klev upp vid 7 och ställde mig på löpbandet för att göra bort mina 3,5km. Jävligt mottvilligt kan jag lover er det var, men jag gjorde det.  Jag har nu väntat i ca 4,...

Av Isabella - Tisdag 16 april 19:18


Allså man blir ju fundersam och irriterad, när man hör hur människor gnäller och ser problem i saker som inte är problem. Nu går Kommunal ut i strejk! Dom gör det för att vi alla som jobbar inom vården (med äldre) och dom som jobbar med barn ska få v...

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25
26
27
28 29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards