Jag kan allt

Alla inlägg den 9 april 2013

Av Isabella - 9 april 2013 20:01

God afton folket !

Tisdag och gud vad det var längesen jag skrev. Har tänkt flera kvällar att ........

-NU ikväll ska jag sätta mig för jag har en dela tt berätta, men NÄÄÄ det har inte blivit. Jobbade till och med natt i helgen och tänkte

-NU ska jag skriva, men jar har fått en nu drog jag måste underhålla.

STICKNING   Allså jag älskar det och det är så avkopplande.

Jag är ju inte alls något proff så jag gör det enklaste man kan. En tub skaffs (eller hur det nu stavas)   

Allså stickat jag bara rakt upp och ner.

Helgen har bestått av jobb så det var väl kanske inte SÅ intressant, men lördag kvällen efter jobbet hoppade jag tvärrt in på en fest och svepte några groggar och snick snackade med gammla vänner. Mickes kompis Bobban fyllde nämligen 40 år och detta skulle naturligt vis firas.

Micke hade varit varit med på middag osv ,men jag slank in där efter nio. Lagomt till tävlingarna.

När jag hoppade in så skulle vi känna i lådor med förbundna ögon......... spännade och en anning otäckt. Men turen i oturen var min grupp sisst och så man han ju pressa och lura ur en del vad det kunde vara i dom   

Cool som jag var hade jag fått veta att i "extrem" lådan som dom kallade det så var det en råtta eller hamster!?

Och jag tänkte nu att detta är min chans att glänsa. Det blir våran tur och jag säger kaxigt att jag kan ta extrem lådan.. jag är inte så rädda av mig. En tjej binder för mina ögon och leder mig in i ett rum. Tar fram en låda och säger att jag får sticka ner händerna eller bara en hand om jag vill.

Jag är då ÖVERTYGAD om att jag ska mötas av ett gulligt mjukt djur, men istället blir det kladdigt och äckligt ?   

Jag frågar upp igen där jag ståer om detta är extrem lådan??

Nä svara tjejorna , den får man ta sisst    

Ja ha ..................där försvann mitt glänskande .......

Idag är det den 9 april oxå!

Detta innebär att det är idag 20 årsen jag fick min lilla älskade Oliver.

Trotts allt man vet nu i efterhand så var detta då min lyckligaste dag i mitt liv. Han var så söt, så perfekt. Så idag har jag bakat en tårta till hans ära och vi har varit till hans grav och tänt ett ljus.

Tyvärr kunde vi inte sätta det vid hans grav för dom var översnöade, så vi satte ljuset i kanten på en snödriva.

 

Grattis mitt älsade barn trotts att du är en ängel. Änglar måste väl oxå få fylla år !

Nu ska jag lägga ifrån mig denna dator och ta fram min stickning och bara njuta.

HOj på er !

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards