Jag kan allt

Alla inlägg den 27 april 2013

Av Isabella - 27 april 2013 17:12

1 creme fraiche

2 msk majonäs

2 stora vitlöksklyftor

salt och vitpeppar.


Pressa i vitlöken och sedan rör om och smaka av. Låt gärna såsen stå i kylen någon timma innan servering så smkerna har blandat sig.

Denna passar till all slags grillning!


Av Isabella - 27 april 2013 16:56

1 gul lök

4 vitlöks klyftor

2 msk olivolia

2 msk frarin socker

2 stora msk tomatpure

1 burk krossade tomater

0,5 dl balsamvinäger

1 dl mörk sirap

0,5 dl worchestersås ( Finn på vanliga affärer)

1 msk dion senap

1 msk oregano

1 tsk timjan

salt och peppar efter smak


Fin hacka löken och vitlöken. Stek i en kastrull med olivolian en lite stund. Sedan häller man ner resten av ingredienserna och låt det puttra i ca 15 min. Ta en mixerstav om du har och gör såsen så slät som möljigt. Om du inte har en kan man föra den i en mixer oxå. 

DEnna sås serveras kall eller rumms tempererad. går oxå att frysa in!

Skit god till grillat kött/ kyckling

   




  
Av Isabella - 27 april 2013 16:42

God dag min läsare !

Idag Lördag den godkännda godis och chips dagen och ja...jag ska äta. Det ända felet är jag jag är rätt kriminell och bryter mot denna dag i tid och otid   

Igår var ju dagen de "LEDIG" på mitt schema och jag hade ju bjudit över några arbetskamrater. Vi grillade och spelade spel och i slutet på kvällen/natten blev det kanske en aningen lite överförfriskat med både dricka och så rökte jag !   

Japp jag erkänner direkt! DEt var JÄVLIGT gott, men idag blir det inget sådant ska ni veta.

Iallfall så tod det en del bilder och här är då några!

           

Tevligt som böveln hade vi och jag ser fram imot till nästa gång vi träffas !

Ikväll min vänner har jag turen att få gå bort på middag till en gammal vän.

Hur lyxit är inte det när man är så där "bakissugen" på gott och så slipper man göra det själv oxå  VA heltJävla perfekt allså   

Nä nu kompisar skajag tränga ner fläsket i en byxa och tuttarna i en tröja! Så vi hörs förmodligen senare !




Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards