Jag kan allt

Alla inlägg den 29 april 2013

Av Isabella - 29 april 2013 09:46

Nu har jag haft en typ tant blogg läng så nu drar vi till och gör om den till någolite mer tuggare.

Blommor och tjafs kan jag ju inte hålla på med eller ......   

Kanske dax att rka sig när håret kommer utan för byxorna!

     

Denna lilla kabrat har en förmåga att lösa hår och jag vet inte om jag berättat att hon är sjuk. Hon är gammal och har tydligen dragit på sig leuikemi. Tydligen inte ovanlig Men hon har inte ont än och hon kommer nog att stanna med oss ett tag till.


Av Isabella - 29 april 2013 08:43

Nu vänner har min lediga helg passerat och jag känner mig INTE utvilad.   

Vi har druckigt och ätit ihjäl oss denna helg ska ni veta. Vi har haft det mycke trevligt , men nu måste detta ätande få ett stopp!

     

Det är nämligen så att jag ställde mig på vågen nu ihelgen och jag har lyckat så upp typ 3-4 kg på 45 dagar   

Blir jag förvånad ??? NÄÄÄÄ ! Om man hela tiden har  saker i munnen blir det ju så där och man rör sig inte heller!

Nä och så blir det alltid när jag ska sluta röka..........blir så förbannad på mig själv.

Iallafall så i helgen var vi till ett kompis par Anette och Rickhard och vart bjudna på något så JÄVULUSISKT gott kött!!

Han hade gjort Pepperstek i panna med  klyftpotatis och en himmels rödvinsås! Allså hade han varit med i ""Halv åtta " så hade jag gett dom en 10 poängare direkt. Det hade inte spelat någon roll om det har varit en dålig efterrätt eller förrätt, köttet var SÅ JÄVULSKT gott !!!

Efter en toppen middag spelade vi spel.   

Anette tog fram i slutet på kvällen ett spel som hette .....

 

Så hysteriskt roligt det var. Man ska allså vara fyra spelare. Alla har en påse fylld med likadanna figurer. Man vänder upp ett kort på bordet och man ska då ta fram rätt figur från påsen UTAN att titta i påsen.   

Hysteriskt roligt och super stressande . Ska verkligen kolla om detta finns på bokhandeln att köpa.

Sedan i går provad vi något kanske nytt och obegripligt.

Pizza på DON VITO. En ganska mysig resturang med ett super bra koncept men den ligger helt fel till !

Konceptet är att servera lite lyxigare pizzor med olika ostar, kötter osv .

Det var ganska dyrt för en pizza men dom var goda och jag tycker deras ide är fantasktisk. Men är man bakis och vill ha en hederlig pizza rekommenderar jag inte dom.

Men vill du bjuda ut din älskade till en mysig miljö, äte en lyxig pizza och få en gnutta känsla av Italien så åk dit.   

Just nu känner jag mig som en "jabba du hutt" och det går som svallvågor runt mig. Idag MÅSTE det blir förändring på detta och godis/ chips är förbjudet på veckorna. Äta ute på luncher går bort. Ska klä mig och fara och handla nyttiga mat och göra många fina matlådor som jag ska plockamed mig till jobbet!   

Jag är besviekn på mig själv och fattar inte varför jag går i denna fälla hela tidn? Men förmodligen är jag inte smartar än detta !

Chao på er så hös vi sen!





Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards