Jag kan allt

Alla inlägg den 27 januari 2015

Av Isabella - 27 januari 2015 13:11

4 st kyckling filer

1½ dl olivolja

3 pressade vitlöksklyftor

1 msk sambal olek

1 msk timjan

1 msk spiskummin

1 msk organo

salt och svartpepper


Gör så här:

Skär kycklingen i små bitar.

Blanda övriga ingredienser och lägg ner kyckling bitarna och låt dom stå i kylen minst 30 min. Ju längre ju mer smak.

Stek sedan kyckling

Fyll ett pita bröd med sallad. tomatkyckling och som sås kan man ha zatsiki eller vilken sås man gillar.

vi använde vitlöksås och bbq sås.

Mums fillibabba kan jag säga !


Av Isabella - 27 januari 2015 12:11

Balsam för själen är något man hela tiden försöker få tag i . Alla vill väl att själen ska må bra och att man känner ett innre lugn.

Igår var just en sådan aktivitet. På kvällen åkte jag och några andra kollegot till Idha och grillade korv ute i mörkret.

Allså så mysigt och trevligt. Detta varade inte så hemskt länge men det var trevligt och det var balsam för själen att pratas vid och skratta.

Min urinvägs infektion har eskalerat så i går eftermiddag ringde jag till farbro doktorn och sa att nu måste jag få komma och visa upp mitt urin.

Tur att man har det jobb man har så jag fixade ett urinrör från jobbet. I natt kl 04.50 typ tog jag provet när jag vaknade och hade ont som bara den.

Kl 9 i morse var jag hos doktorn och visade upp mitt  urin.

Och jo jo nog hade några skit bakterier bosatt sig i mitt urin eller blåsan kanske man ska säga.

Så nu har jag fått lite pencelin som jag har intagit snabbt som bara den för att hoppas på att denna smärta ska gå över så fort som möjligt.   

Dricker oxå vatten med citron saft i för att se om det blir bättre.

Idag hade jag tänkt glänsa på gymet, men jag tror jag väntat tills min västa smärta har gett med sig.

Hade egentligen planerat att glida in i gymet men mina nya träningsbyxor och mitt nya träning linne. Små steppa på gå bandet och små träna lite min mage.

Allt detta lägger jag nu och sidan och magen finns ju kvar ,så jag hinner ju träna den om någon dag.   

Det slog mig oxå idag att vi alla fyller år snart och det stora baket ska gå av stapeln. Vi har ju så himmla tur att vi alla fyller år med under 2 veckor.

fördel att man har allt bort gjort på två veckor, nakdel att det kostar en del pengar och man måste baka en jäkla massa kakor,bullar och tårtor.

Så nu gäller det att börja planera för bak dagen och fylla frysen med allt som ska trås.

Nu mina läsare blir det att dricka vatten, betala räkningar och sedan dra mot jobbet för att jobba kväll. Trevligt och mysigt.

Provade ett nytt recept jag fick av en kollega på en variant av marinerad kyckling i pita. JÄKLIGT gott var det och enkelt.

Kommer att lägga ut receptet till er som vill ha enkel mat och god mat.

Kram på er så hörs vi en annan dag   

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards