Jag kan allt

Direktlänk till inlägg 22 oktober 2015

Vuxen världen

Av Isabella - 22 oktober 2015 06:44

God morogn på er !

Sitter i soffan i mörktet och hör hur det bjäbbas om pension på nyhetsmorgon.

Känner bara att sluta tjata . Hur fan vet man om man ens lever???? Eller så har man blivit sjuk, eller så har rikstan lekt bort alla våra pengar.   

Idag har jag fått mig en mini sovmorgonen för att idag ska jag nämligen få gå en kurs i psykisk ohälsa bland äldre och folk.

Kommer att bli förbaskat intressant OCH troligen ska vi käka lunch på Scandic   

Kan man önska sig ågot mer? Nä det kan man inte , så då vet ni att JAG inte har så höga krav.

Igår trädde jag in i "måste vila mitt på dagen" modet! Slutade kl 12, moppade till Coop och handlade, mopade hem och kopplade in min dator till min tv i sovrumet.

Allt gick verkligen bra och jag var så överlycklig för att jag kunde se ikapp på en serie som jag hade missat två avsnitt av.

Det jobbiga var att dator helvetet orkade inte riktigt med jämt så det hackade REJÄLLT (det är min gammla dator jag kopplade in) så det vart så himmla jobbigt att se så jag blundade istället och lyssnade bara   

Det vart typ som en ljudbok . . . . hahahaa

Gick ju så där för mig.

Jag hade krypit under täcket kosat till kuddaran, så det var ju rätt kört. Jag somande en timme typ.

Hahahaha så skönt.

Sedan fixade jag middag och fick främande av Micke. Efter maten så la vi oss i sängen och jag skulle skryta för han att jag hade kopplat in datorn och sett. . . . . .

-Ja men kan vi inte slå på Sverigequisen då och se?

-Ja men okej då. Hopppas hoppas hopps det inte hackar och hoppar lika mycket.

Men det gjorde det. . . . .   och Mickes rekation var.

-Men gumman har du legat och sett två avsnitt på detta sätt. . . . . ?

-Nja jo men ibland blir det bra en stund. . . . . .

-Men du måste ju knäcka denna dator och kasta bort den.

-JOOOO JAAAA jag vet, får väl lov att göra det då. . . .'

Till skaen hör att jag har väldigt svårt att riva sönder något som typ fungerar, fast jag vet att den gör det bara korta stunder eller bara ibland så det känns så ohult.

Men jag har bett Rebbe om hjälp nu så hon ska få knäcka den bära den till soprumet   

Nu ska jag sminka på mina bulldog ringar under ögonen och börja göra mig klar för en dag med lärorik lära.

Hej hej så hörs vi en anna dag.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - Söndag 28 april 13:07


God dag min läsare  I dag är det söndag och helgen drar  mot sitt slut. Vi har haft en bra helg. I fredags så blev det inte alls så mycket efter jobbet. Vi tvättade och åt en hemma gjord hamburge tallrik. Kan ha varit den godate tallrik jag gjort h...

Av Isabella - Måndag 22 april 21:01


God morgonIgår var det varit dagen D. Igår var det dagen jag har fått börja jobba lite. Jag har fått andra arbetsuppgifter som jag klarar av att göra utan att andvända min arm. Jag ska lära mig samordnar jobbet. Som samordnare samordnar man dagen för...

Av Isabella - Onsdag 17 april 09:33


God morgon     Onsdag har börjat och jag har idag sparkat mig själv i röven och klev upp vid 7 och ställde mig på löpbandet för att göra bort mina 3,5km. Jävligt mottvilligt kan jag lover er det var, men jag gjorde det.  Jag har nu väntat i ca 4,...

Av Isabella - Tisdag 16 april 19:18


Allså man blir ju fundersam och irriterad, när man hör hur människor gnäller och ser problem i saker som inte är problem. Nu går Kommunal ut i strejk! Dom gör det för att vi alla som jobbar inom vården (med äldre) och dom som jobbar med barn ska få v...

Av Isabella - Måndag 8 april 10:10

Förra veckan vaknade jag och kände jag var irriterad över vissa saker som inte har fallti på plats för mig. Lite saker som inte har återkopplat till mig, lite saker som man kan känna sig besviken på. Så jag tänkte att jag skulle göra ett "gnäll inläg...

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards