Jag kan allt

Alla inlägg den 18 februari 2015

Av Isabella - 18 februari 2015 06:51

Puh. . . .   

Klockanär redan 6.53och jag har redan fikat, fyllt på spolarvätska i bilen och skjutsa Micke till jobbet.

Denna dag är bara kaos och stress.

Kl 8 städa hos Rolf

Kl9 Mäklare hos är  Rolf för att ta kort

Kl 9.50 Besiktning av bil

Kl 12.10 Tandläkaren

Sedan har jag ett spann på några timmer innan jag börjar jobba. Skulle vilja hinna  träna men det kommer inte att hinnas. För att i morgon fyller nämligen min stor tjej 17 år och jag har inte bakat en kaka eller bulla eller tårta   

Känner lite panik faktiskt. Förr brukade jag vi denna tida har ett minder kakförådd i min frys och tårtan vara planerad.

Men nu finns inget av detta och det är det jag måste ordna på mina tre timmar innan jag börjar jobba ikdag kl 16.


 . . . . . . . SPRING BELLA SPRING !!!


Rökning dödar det vet vi alla och det kostar samhället en jävla massa pengar. Samtidigt så finns det en lite guldgruva för staten av alla pengar vi rökare lägger på cigg. Att förbjuda rökning i lokaler, utanför entrer är helt ok för mig faktiskt och skulle oxå kunna tänka mig att i parker och på ställen där det vistas mycke barn skulle ett förbud oxå bli, tycker jag. MEN att nu förbjuda det utomhus på serveringar är ju löjligt. Att Sverige ska vara rökfritt någon gång under 2027eller vad dom snackade om är ju konstigt?

Ska vi oxå förbjuda snabbmat, godis och chips sedan. All övervikt kostar oxå samhället en massa pengar. Alla följd sjukdommar som kommer med övervikt.

Hur ska vi göra med det då??

Och att tänka nu att . . .jamen rökning skadar andra i omgivningen. . . . . .det gör ett ohälsosamt ätande oxå. En mamma/pappa som äter ohälsosamt, lär sina barn oxå att göra det. Ett barn som växer upp i en sådan familj har en ganska hög procent chans att fotsätta sitt ätande i vuxen ålder.

Hur vill vi Sverige ska se ut om 50 år ?

Hur tror ni att det kommer att se ut?

Sedan är det ju jäkligt tråkigt att få veta att mamografi inte är så där jätte säker. En undersöknng som jag nästan längtar till.

Nu har det framkommit att det missas en del knölar pgr av att det är inte alltid lätt att se knölar på yngre kvinnor.

Men man kan väl kanske inte begära allt av tekniken kanske. Men bara så ni vet nu tjejor och kvinnor som läser detta. Det är SUPER viktigt att vi känner och klämmer på våra EGNA patta och i våra armhålor minst 1 gång i månade. Det är vårat ansvar och våran chans till att hitta knölar i tid. Hittar man en knöl, ring och be dom undersöka den och INTE bara med mamografi, utan att det ska ta ett prov på knölen! Komihåg det ! Det är våran rättighet ska ni vet och det kan vi kvinnor kräva av vården.   

Nu har jag lyckat framföra det jag ville med lill hjärtat i halsgropen, då jag nu ska bosta tändet , gäspa och försöka varva upp och se om jag kanske behöver bosta litemed nitro i röven sedan.

Jag hoppas jag överlever denna dag och att jag kan åter komma till er EFTER kalaset.

Känns som jag behöver helg snart !


Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards