Jag kan allt

Alla inlägg den 15 mars 2015

Av Isabella - 15 mars 2015 15:50

God eftermiddag säger jag med en stor suck och en stor jävla mätthets känsla, för jag och Rebbe har grillat   

Herregud så mätta vi är. Vi till och med gjorde oss en lyx efterrätt på grillen.

Grillad banan med choklad i och glass till.

 

Magen växer och nu kan jag inte låta bli att känna mig lite äcklad av mina "magpung" ! Träning är det ända som gäller och det känns så tungt att inse det. Men jag vet att varje gång jag åker på gymet i motvilja ,så efteråt känns det super bra.

Så i morgon blir det gymet. Hela dagen har varit en ända lång väntan. Väntan på vad vet jag egentligen inte, men efter en helg som "gräs tant" så kommer man  ändå underfun med att det fattas något här hemma. Så nu får Micke gärna komma hem!

Idag har solen lyst som bara den och alla har tydligen varit ute i det vackra vädret och promenerat. Alla utom jag för jag har en STOR jäkla lat mask i kroppen och jag gillar inte att promenera random. Jag och Rebbe var och hadlade och höll på svettas ihjäl för man klädde sig som om det var vinter. Sedan var det dax att ta fram grillen. Och då upptäckte vi att Micke byt lås till föråddet    Så innan jag hittade en nyckel hade jag hunnit bli lite irri. Men en duktig kvinna reder sig själv.

Jag har även flyttat denna hög

  

till soffan och faktiskt vikt den, så nu ryms Micke i sin säng i natt. Klokt gjort av mig !  Har oxå kollat igenom och resant telefonen på kort och en massa bajs. Hittade då dom här bilderna. Jag vet att detta kanske är löjligt men lite roligt ändå.

Tussan opererade sig ju förra året och vart sövd. Då passade Rebbe på att arragera lite bilder på henne när hon var totalt orölig.... hahahahah

   

Stackarn som hon såg ut då med halva ansiktet rakat. Min lilla bebbe !

Idag har jag fixat och trixat lite här hemma mellan allt tv tittande och när jag var på g ut på ballen så ser jag lill puckot ligga i soffan som ett litet pucko. Denna ställning har hon ofta och jag vet inte om det är för att hon är gammal och dement eller om hon verkligen tycker detta är njutbart.

   

Just nu fick jag en smäll på käften ! Sitter och små sneglar på Lyxfällan mellan skrivandet och ser en kvinna som dricker cola ungefär lika  mycket som jag. . . . .summan för detta per är är helt sjukt . . . . .6800kr fy fan varför gör man det? Och ännu värre rökningen ungefär 10000 kr per år? Allså om jag inte röker och dricke en massa jävla cola kan jag åka till Chile varje år?   Och om jag tar det ett steg längre, om jag slutuar med godis och chip kan jag säker ta mig en billig chater 1 gång på år oxå !!! ad är det man tänker på ibland?

Man säger att man inte har råd och gnäller att lönen inte räcker till, men vistt fan har man råd om man vill.

Näää vet ni bortskämd är vad man är och man är nte ens tacksam för det utan man gnäller och köper saker som gör att man dör långsamt ?   

Nä jag måste börja använda klumpen jag har innan för detta hårsvall. Japp jag börjar redan nu med det.

Allt handlar om vilja och jag gör det bara för mig själv ska jag vet.

Nu vänner vill jag ta farväl för idag med en selfi som jag har tagit idag. Tror jag ska börja ta selfis på mig hela tiden för det är mordent och exponerande. Vi lever i exponerande samhället så nu ska jag bli självisk och bara ta en massa kort på mig själv.....

 

Hej hej tills nästa gång !



Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards