Jag kan allt

Alla inlägg den 17 mars 2015

Av Isabella - 17 mars 2015 08:50

God morogn på er.

 Jag ska tjata ihjäl er denna vecka om min stid mot mina dåliga vanor så stå ut eller lämna.

Idag ska jag FÖRSÖKA lägga in väger 10 för att hålla humöret upp. Igår gick det ju jätte bra att vara rökfri, men jag hade ju en mat/godis intag på det dubbla typ.

1 mandarin, 3 chokladkakor, 1 winerbröd, 1 påse godis, 40 grams chips påse, 2 smörgåsar, 1 lunch,1 middag, 1 frukost !  Vet ni hur länge jag var tvungen sitta och bajsa idag? Trodde inte detr skulle ta slut.

Vad tror ni ? Kalori intaget sköt ihöjden, MEN jag rökte inte.   

Har lovat mig själv, att i tre dagar  får jag ersätta mitt rökande med ätande för att komma ifrån dom värsta topparn. MEN endast i tre dagar.

Redan idag har jag en plan. Jag ska skal typ 200 morötter och ta med mig till jobbet. Skära dom i fina små stavar och ha dom med mig i jackan idag. Så när jag tänker godis ska jag i första hand ta en morot. Men om jag blir så här . . . .

 

Så är min plan att köpa lite godis eller nått för att lindra mitt lindande och för att lindra för mina med människor.

Igår gick det rätt bra en då. Men när jag komme hem så rann det över lite. Jag fattar ju att man är lite känsligare men ibalnd kanske det behövs oxå.

Dotter har fått sin skit dyra bikini, som hon skulle betala själv, men den beställdes i mitt namn. Hon har då bara slitit upp packetet och lämnat skräpet på bordet. Då jag frågar vart fakturan är, snäser hon lite och säger att inte vet hon . . . . .

Jag hade just slängt skräpet hon lämnat.

-Den kanske var  i det DU slängde. . . ?

-Men om du köper en sak med faktura är det väl ganska viktigt att kolla i packetet vart fakturan är som man ska betala! Man kan inte bara ta grejen och tro att någon anna fixar resten. . . .   Lyxfällan varning!

 JAG ÄR TRÖTT PÅ ATT GÅ EFTER SOM EN SKUGGA OCH STÄDA UPP !!!!  Även gubben fck sig en släng.

Och det värsta med allt är att man ALDIG får ett enda jävla tack! Till 95% är man bara dum i huvudet.

Så igår fick jag höra att jag var bara grinig och kunde fan gå och lägga mig. . . . .jo jag var grinig men var det inte lite befogat?

Så nu har jag lättat på hjärtat lite lite lite . . . ..

Har i natt haft en skit natt. Vet inte om det är en biverkning av avgiftingen eller om jag bara hade skit natt. Jag drömde om kaos och sjukdommar. Det var cancer, jag missade möten, ingen lyssnade på mig och jag vaknade helt svettig två gånger? Allt väldigt osammanhängade men otroligt jobbigt .

Hörde idag på tv att om man är glad så blir man mer smart.   Nu tänker ni nääää, men jo så är det.

För när man är glad så är man harmonisk och mer motaglig för information runt om oss och vi har mycket lättar att ta in och bevara, än om man är arg, frusterad och bitter.

Så försök inte lära mig något idag.   

Nu min läsare ska sminka mig och snart göra mig klar för lite lunch med Sara och Johanna på Birsto.

Min dag kommer troligen att bli som alla andra bra dagar och idag får jag jobba med dom galnaste (finns det där ordet?)

Kram på er alla och pleas stå ut med mig. . . . . ..


JAG SKA FIXA DETTA !



Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards