Jag kan allt

Direktlänk till inlägg 19 april 2016

Start skottet har gått av !

Av Isabella - 19 april 2016 19:28

Hej hopp min tappara läsare.

Tisadag och jag har varit tacksam hela dagen att jag kan sitta hemma ensam i min soffa och se hockey. Rebbe och Micke har taigt sig upp på ladan för att kolla in AIK krossa Frölunda (vad jag hoppsa på iallfall).

Helgen har passerat med en väldans fart och vi har dragit igång "Halv åtta hos oss" !

Jag var först ut så på lördag morgon klev jag upp halv åtta  och började förberedelserna.

Allt flyt på väldigt bra och jag kännde jag var i fas med alla moment.

Många har ju då frågat vad jag bjöd på, så här kommer menyn.


Förrätt:  Mango coktail med kräftstjärtar och koriander. Till detta serverade jag parma chips och chile chees.


Varmrätt: Grillad skinkstek som legat i marinad 24 timmar. Steak house potatis och tre olika såser. 1 Hemagjord bea-sås, 2.En bbq sås med lite sting, 3 en vitlökssås.

Pluss att jag grillad en halv majkolv på varje tallrik.


Efterrätt: Friterad banan, med en kula after eight glass (hemma gjord) i en hemma gjord rånskål.

Alla verkade väldig nöjda och jag hoppas dom gillade maten. Men poängen jag fick vet jag inte förrän vi har sista bjudnigen då vi öppnar alla kuvert och räknar ihop poängen.   

Allt var väldigt trevligt och vi avslutade kvällen med en mindre pubrunda och sist men absolut inte minst världens starkaste kebab   

Alla hade vi trevligt under kvällen och till och med Dottan fick främande av Rex och Kayla. Själv trodde jag att det skulle bli livat och att Doris inte skulle kunna lugna ner sig, men jag hade fel. Vistt busade dom en lite stund men sedan tröttnade dom på varandra och jag platsade Doris i hennes säng och där stannde hon.   

 

Sedan på kvällen kunde inte Stina hålla sig så Doris fick vara med och spela lite oxå.   

Rebbe var så snäll och tyckte jag kunde sova hos Micke så skulle hon ta hand om Doris dagen efter. Så jag hade turen att få ligga och dra mig tills kl 12. Det hönde ju typ inte det senaste seklet. Dedan for vi hem till mig, städade , hämtade mat och kastade oss i soffan fram för tv för att kolla in hockeyn.

Vi gjorde inte alls många knop denna dag.

Fördelem med denna hundras är att om man är lat en dag så är det okej. Hunden får inte damp och rättar sig efter sina mamma. Så även hon tog det lugnt och chillade i min famn.

 

Idag är det hockey igen och jag sitter nu själv här och smyg tittar. Just nu leder sata Frölunda så just nu är det inte så mycket att se.

I morgn har jag en kort dag och har kanske tänkt fortsätt min biografi om jag infinner stäming och framförallt tid.

Ha nu en bra kväll alla så syns vi en annan dag.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - Söndag 28 april 13:07


God dag min läsare  I dag är det söndag och helgen drar  mot sitt slut. Vi har haft en bra helg. I fredags så blev det inte alls så mycket efter jobbet. Vi tvättade och åt en hemma gjord hamburge tallrik. Kan ha varit den godate tallrik jag gjort h...

Av Isabella - Måndag 22 april 21:01


God morgonIgår var det varit dagen D. Igår var det dagen jag har fått börja jobba lite. Jag har fått andra arbetsuppgifter som jag klarar av att göra utan att andvända min arm. Jag ska lära mig samordnar jobbet. Som samordnare samordnar man dagen för...

Av Isabella - Onsdag 17 april 09:33


God morgon     Onsdag har börjat och jag har idag sparkat mig själv i röven och klev upp vid 7 och ställde mig på löpbandet för att göra bort mina 3,5km. Jävligt mottvilligt kan jag lover er det var, men jag gjorde det.  Jag har nu väntat i ca 4,...

Av Isabella - Tisdag 16 april 19:18


Allså man blir ju fundersam och irriterad, när man hör hur människor gnäller och ser problem i saker som inte är problem. Nu går Kommunal ut i strejk! Dom gör det för att vi alla som jobbar inom vården (med äldre) och dom som jobbar med barn ska få v...

Av Isabella - Måndag 8 april 10:10

Förra veckan vaknade jag och kände jag var irriterad över vissa saker som inte har fallti på plats för mig. Lite saker som inte har återkopplat till mig, lite saker som man kan känna sig besviken på. Så jag tänkte att jag skulle göra ett "gnäll inläg...

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards