Jag kan allt

Direktlänk till inlägg 21 januari 2021

Mitt i stormen simmar jag i ett stim

Av Isabella - 21 januari 2021 18:46

Men halljo där ute i bloggvärlden.

Allså nu slog denna jävla vinter in mitt ansikte igen. Storm och en klass 2 varning här uppe i västerbotten. Dom flesta som läser min blogg är ju här ifrån så ni vet ju alla hur jävla jobbigt, tråkigt, äckligt, kallt och blåsigt det är. 

Tanken var att jag och in kompis Anna-Karin skulle fara på en rodtrip till Söderhamn idag och leverera en hund. Men igår kväll tog vi beslutet att inte åka. Micke var orolig och ville absolut inte att vi skulle åka och sedan såg vi ju vart detta väder skulle bära iväg. Vilken tur att hjärnorna fungerade och vi sa NEJ till denna rodtripp. Så nu har jag istället 2 dagar semester och det känns helt rätt i detta väder. Jag hoppas till gudarna att det är bättre tills på lördag, då vi ska ner till Umeå för en hotell natt. 

Men trots denna stom och tråkiga vädret så är jag i ett bra fittstim. Allt går enligt mina planer och jag har snart hållit mitt nya lite nyttigare liv i tre veckor. Godis, skräpmat och chips fri på veckorna, jag gör mina sittupps 5 dagar i veckan och idag tog jag ett till steg. Jag var ut och joggade   Japp ni hörde rätt. Efter min oturliga kväll på jobbet när bilen gick sönder i söndags och var tvungen jogga runt mina vårdtagre, så fick jag lite blodad tand och tänkte att nu jävla börjar jag. Så denna vecka har jag satt upp som mål att sprina en mindre strecka 2 dagar denna vecka. 

Så idag tog jag oskulden på den utmaningen. 

Jag trodde inte att jag skulle orka springa hela sträckan, men jag gav mig inte och jag lyckades. känslan när man överträffar sig själv är banne mig den bästa känsla som finns. 

 

Så jag klappade mig själv på axeln och tar en tur imorgon oxå. Jag är så spännd över vad vågen ska stå på när jag ska väga mig i månads skiftet. Jag har som mål 2kg i månaden och det är väl rätt sunt. 

Efter min jogging runda så var det dags med frukost. Då hände det som jag verkligen hatar.  

Hatar är ju ett verkligt starkt ord, men så illa är det. 

 

Micke har öppnat ett nytt smörpaket och inte tagit bort det här skyddet som finns ovanpå. Allså jag HATAR det. Varför drar man bara upp det lite och fiker tillbaka det sedan. Vad är grejen??    för det första så blir det bara kladdigt under det och sedan är det ju ivägen. När man öppnat paketet så ska man klet öppna det igen.....varför......

Så jag rev av det med ett argt ryck och kastade bort klet papperet. 

Igår köpte min dotter sin egna fösta bil alldeles själv. Allså hon är så underbart klok och duktig. Tyvärr idag så var vi tvungen att besikta den och det gick inte helt bra. Nu hon byta någon del i den och besikta om den. Men vi hoppas att den ska gå som en klocka sedan i några år. 

Men hon har som blivit en klok tjej med åren. Hon har oxå gått och förlovat sig med kanske världens snällaste kille och vi är så glada för deras skull. 

Jag kan inte vara stoltare som mamma än vad jag är. 

Idag när vi skulle besikta bilen så hade jag gjort mig lite snyggare och lagt på lite smink och maskara. Jag tror ja fortfarande att man kanske kommer undan några tvåor om man är lite snygg....hahahah 

Ikväll har jag och Micke plumsat oss fram till Coop för att sätta i en motorvärmar kabel som Micke köpt till henne i hennes bil på jobbet. Innan vi gick frågade jag Micke om han inte tyckte jag var lite snyggare än vanligt idag    Jo svarade han och vi gick ut i stormen. När vi kom hem och jag kollade i spegeln så hade jag helt plötsligt förvandlats till Alice Cooper under ögonen. Men herre gud visst kan du säga något Micke. Snyggare my ass......

Nu ska vi pusta ut efter promenaden och slö se lite tve. 

Ha nu en bra dag och skit i bilen om ni verkligen inte måste. 

 

 
 
Amisa

Amisa

21 januari 2021 21:01

Lyckades kvinnolisten på Bilprovningen?
Garvade gott åt din liknelse med Alice Cooper!
:)

http://min-inre-vagvisare.bloggplatsen.se

Isabella

22 januari 2021 06:22

Hahaja, nä tyvärr hjälpte inte smink trixat ?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - Söndag 28 april 13:07


God dag min läsare  I dag är det söndag och helgen drar  mot sitt slut. Vi har haft en bra helg. I fredags så blev det inte alls så mycket efter jobbet. Vi tvättade och åt en hemma gjord hamburge tallrik. Kan ha varit den godate tallrik jag gjort h...

Av Isabella - Måndag 22 april 21:01


God morgonIgår var det varit dagen D. Igår var det dagen jag har fått börja jobba lite. Jag har fått andra arbetsuppgifter som jag klarar av att göra utan att andvända min arm. Jag ska lära mig samordnar jobbet. Som samordnare samordnar man dagen för...

Av Isabella - Onsdag 17 april 09:33


God morgon     Onsdag har börjat och jag har idag sparkat mig själv i röven och klev upp vid 7 och ställde mig på löpbandet för att göra bort mina 3,5km. Jävligt mottvilligt kan jag lover er det var, men jag gjorde det.  Jag har nu väntat i ca 4,...

Av Isabella - Tisdag 16 april 19:18


Allså man blir ju fundersam och irriterad, när man hör hur människor gnäller och ser problem i saker som inte är problem. Nu går Kommunal ut i strejk! Dom gör det för att vi alla som jobbar inom vården (med äldre) och dom som jobbar med barn ska få v...

Av Isabella - Måndag 8 april 10:10

Förra veckan vaknade jag och kände jag var irriterad över vissa saker som inte har fallti på plats för mig. Lite saker som inte har återkopplat till mig, lite saker som man kan känna sig besviken på. Så jag tänkte att jag skulle göra ett "gnäll inläg...

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards