Jag kan allt

Direktlänk till inlägg 1 juli 2021

Vem blir jag .....

Av Isabella - 1 juli 2021 08:24

Detta inlägg skriver jag med blandade känslor. Mest av allt känner jag rädsla och undar över vad kommer att hända nu? 

För en tid sedan så beslutade jag och Micke att vi ska separera. Jag har inte viljat skylta med det, för att ge honom tid att bearbeta det själv, som jag har gjort kanske lång före han hade möjligheten. Sedan har det oxå med att han har ju behövt söka lägenhet och att få en sådan i Skellefteå är ju näst intill omöjligt. Men igår hade han turen att få en lägenhet. Första visningen han var på i måndags och igår ringde dom och sa att den var hans om han ville. 

Hur känndes det då ? Jag vet inte? 

Jag har inte tagit detta beslut för att jag inte älskar han, eller för att vi har haft det jobbigt. Nästan tvärrt om.  Dom senaste åren har vi haft det super bra och verkligen lungt och skönt. Men på något sätt har jag kännt att vi är inte på samma plats ibland och vi är välldigt olika som människor.  När vi tog detta beslut så valde vi att leva på som vanligt ,som ett par. Vi är absolut inte ovänner eller bittra. Tiden som  har gått nu har vi haft det bättre än någonsin och vi har verkligen njutit av varandra. Jag har frågat mig flera gånger hur det kan bli så här bra när man beslutat sig för att gå isär. Men det är väl som Micke sägar att nu kan vi slappna av på något konstigt sätt. 

Men nu står vi här och han har en lägenhet och vi ska dela på oss. Vem är jag ensammen? Jag har levit med han sedan jag var 17 år och är formad efter våran vardag. Alla rutiner vi har, alla saker vi gjort och allt vi upplevt. Hur ska det bli nu? Han är ju min enda familj. 

Man tar allt som följer med ens partner förgivet. Alla hans syskon med familjer är ju i mina ögon min familj oxå. Jag har inga syskon jag kan ringa och prata av mig med, jag har ingen mamma jag kan ringa när jag är ledsen eller glad och berätta saker, jag har ingen pappa jag pratar med sådanna saker om. Jag blir ensammen, med min hund. Nu ska jag ensammen börja bygga upp en vardag och liv och det känns skrämmande konstigt. 

Hur framtiden ser ut har jag ingenaning om, men jag måste ta en dag i taget. 

Ibland tänker jag att det hade varit så mycket lättare om vi hade varit ovänner och verkligen viljat flytta ifrån varandra, men det är ju bara dumt att tänka så. Men jag ha tagit detta beslut för jag tror att det blir bäst i slutändan för oss båda. 

Vad framtiden blir har jag ingenaning om, men jag vet att detta kommer inte bli lätt, trots att vi är jätte goda vänner och kommer förhoppninngsvis fortsätta vara det. 

Han kommer alltid att ha en plats i mitt hjärta som ingen kan ta. För han är verkligen min person, min männsika   

 


 
 
Amisa

Amisa

2 juli 2021 21:24

Vad tråkigt att ni känner så, samtidigt som det verkar finnas så mycket kärlek och respekt kvar mellan er. Samtidigt är det ju bra att ni båda verkar tycka att det är rätt, att det är dags att gå skilda vägar. Ibland växer man bara isär och vet inte riktigt varför det blir så. Du kommer nog hitta dig själv igen, även om det tar en stund!

Här kommer en liten uppmuntrande kram! Ta hand om dig!
:)

http://min-inre-vagvisare.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - Söndag 28 april 13:07


God dag min läsare  I dag är det söndag och helgen drar  mot sitt slut. Vi har haft en bra helg. I fredags så blev det inte alls så mycket efter jobbet. Vi tvättade och åt en hemma gjord hamburge tallrik. Kan ha varit den godate tallrik jag gjort h...

Av Isabella - Måndag 22 april 21:01


God morgonIgår var det varit dagen D. Igår var det dagen jag har fått börja jobba lite. Jag har fått andra arbetsuppgifter som jag klarar av att göra utan att andvända min arm. Jag ska lära mig samordnar jobbet. Som samordnare samordnar man dagen för...

Av Isabella - Onsdag 17 april 09:33


God morgon     Onsdag har börjat och jag har idag sparkat mig själv i röven och klev upp vid 7 och ställde mig på löpbandet för att göra bort mina 3,5km. Jävligt mottvilligt kan jag lover er det var, men jag gjorde det.  Jag har nu väntat i ca 4,...

Av Isabella - Tisdag 16 april 19:18


Allså man blir ju fundersam och irriterad, när man hör hur människor gnäller och ser problem i saker som inte är problem. Nu går Kommunal ut i strejk! Dom gör det för att vi alla som jobbar inom vården (med äldre) och dom som jobbar med barn ska få v...

Av Isabella - Måndag 8 april 10:10

Förra veckan vaknade jag och kände jag var irriterad över vissa saker som inte har fallti på plats för mig. Lite saker som inte har återkopplat till mig, lite saker som man kan känna sig besviken på. Så jag tänkte att jag skulle göra ett "gnäll inläg...

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards