Jag kan allt

Direktlänk till inlägg 1 februari 2024

Jag checkar av det första

Av Isabella - Torsdag 1 feb 09:12

Ja men vi börjar med litet skryt till en början. Idag är det den första Februari och det var vägnings dag. Jag har kört på om fan hela hela månaden med att öka min mål för varje veckan. Hållit mig till godis 1 dag i veckan och låtitbli skräpmaten. Samanlagat har jag gått 339193 steg denna månad   

Mitt mål i Januari var att ta 2 kg. Ska jag vara helt  ärlig så trodde jag aldrig att jag skulle ta 2 kg. 

Men det gjorde jag   -2 kg och jag kan inte annat än vara glad och stolt över mig själv. 

Tänk att jag fixade det, när jag började med detta så var det detta med godis som var sjukt svårt. Jag har under flera års tid typ köpt en godisbit/chokladbil varje gång jag gått in på en affär. Eller så har jag sett till att gå förbi en affär för att köpa det FLERA gånger per dag. Dricka och godis har stått stånde på mitt dagliga intag. Nu dricker jag mindre dricka och inget godis. Trodde alldrig jag skulle klara mig utan godiset    hur fan kan hjärnan intala en själv att man verkligen behöver detta och att det är en belöning?? Det heter beronde hjärna och jag har en sådan, MEN bara för at man har en sådan hjärna så går det att styra den med medvetna val. 

Genom att inte utsätta mig själv för visa situationer. Som tex detta med alkohol. Det finns vissa saker jag inte längre eller just nu kan utsätta mig för. Som att gå på konserter. Där det lixom går ut på att dricka öl och se musik. Där jag själv inte kan välja när jag vill avsluta och gå hem. För köper man en biljett och vill se något och befinna sig bland en massa folk som dricker och stojar blir för jobbigt för mig. Därför väljer jag bort dessa saker för att inte göra det för svårt för mig, ett medvetet val, fast jag älskar att gå på festivaler och konserter. Kanske någon gång i framtiden kan jag göra det men inte just nu. Alkohol är en ganska lätt sak att välja bort och styra för det är inget som man behöver. Lite trixigare är det med socker saker. Men det går att begränsa det och är inte alls omöjligt att styra lite själv. 

 

Idag blåser det jävla storm här. Grannen har två stolar och bort här på loftgången och dom har hållit på att flyga hit och dit hela morgonen, så jag har varit ut och försökt att ställa ihop det så det inte ska blåsa runt. Tanken var att jag skulle träffa Donna för en lunch, men det blåser så in i bomben så vi skjuter på det tills i morgon. Jag har kört på hela veckan på max fart, så idag tar jag mig en liten vilo dag från löpbandet och från styrke passen. 

Doris mår lite illa idag så det blir  bra med en vilodag för henne oxå. Jag har lite nytt pyssel i min pyssellåda som jag ska börja med och det är kanske en bra dag att börja med det. Lite svårt att pyssla med denna skena på, men får göra mitt bästa. 

Till veckan kommer jag att börja ringa kirugen för att tjata till mig en tid för bedöming av vad dom ska göra med min handled. Vill få detta ur världen och börja min rehabelitering för att få komma tillbaka till jobb igen. 

Nu ska jag bara njuta av at jag klarat mitt mål och mysa med Doris en stund. Få se om vi vågar oss ut i detta blås väder efter lunch   


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - Måndag 22 april 21:01


God morgonIgår var det varit dagen D. Igår var det dagen jag har fått börja jobba lite. Jag har fått andra arbetsuppgifter som jag klarar av att göra utan att andvända min arm. Jag ska lära mig samordnar jobbet. Som samordnare samordnar man dagen för...

Av Isabella - Onsdag 17 april 09:33


God morgon     Onsdag har börjat och jag har idag sparkat mig själv i röven och klev upp vid 7 och ställde mig på löpbandet för att göra bort mina 3,5km. Jävligt mottvilligt kan jag lover er det var, men jag gjorde det.  Jag har nu väntat i ca 4,...

Av Isabella - Tisdag 16 april 19:18


Allså man blir ju fundersam och irriterad, när man hör hur människor gnäller och ser problem i saker som inte är problem. Nu går Kommunal ut i strejk! Dom gör det för att vi alla som jobbar inom vården (med äldre) och dom som jobbar med barn ska få v...

Av Isabella - Måndag 8 april 10:10

Förra veckan vaknade jag och kände jag var irriterad över vissa saker som inte har fallti på plats för mig. Lite saker som inte har återkopplat till mig, lite saker som man kan känna sig besviken på. Så jag tänkte att jag skulle göra ett "gnäll inläg...

Av Isabella - Tisdag 2 april 10:30

Ja men nu gott folk har vi gått in i April månad. Detta innebär att jag har nu haft vägning igår. Blev inte som jag tänkte mig. Vågen har gått upp 1,7kg. En jävuls besvikelse infann sig. Men så ser sanningen ut. Jag vet att denna månad så har vi ha...

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards