Jag kan allt

Direktlänk till inlägg 11 februari 2024

När det är som bäst

Av Isabella - Söndag 11 feb 20:44

Allså, nu har jag krupit i säng och jag har ett stort jäkla smile på läpparna. Vilken helg det har varit. Jag började fredagen med att besöka "Rackarhundarnas" lokal för en timme lite träning och övningar för Doris. Det var både utmanade och roligt. Hon är en mycket orädd hund, som provar allt på hennes lilla sätt. Den största utmaningen för henne och mig är att hon hela tiden vaktar mig och ha koll så ingen kommer för nära.... gulligt, men absolut inget jag vill. Så nu har jag bestämt att ta proffs hjälp med detta. Det kostar en del, men både hon och jag blir rätt stressade av detta vaktande och det måste tyglas eller försvinna. Men timmen var rolig och hon gillar att göra saker med mig.

Lördagen var fullspäckad med saker. Jag klev upp vid 8 och ställde mig på löpbandet och tog 3km löpning. Skönt och jag är stolt över att jag klarade det. Sedan kastade jag i mig frukost och vi åkte ut för att uträtta några ärenden. Först åkte vi så Micke fick klippa sig, sedan mot Solbacken för att köpa tvättmedel som var på extra pris. 10kg för 119kr. Jävlar vad vi kan tvätta nu. Sedan kom shopping jäveln i oss båda och vi shoppade en massa godis. Nu Sedan vi/jag började denna väg mot ett hälsosammare liv så äter vi ju bara godis/snacks på lördagar. Och då är det inte så att vi vräker i oss massa utan vi tar en mindre skål av något vi väljer för oss själva. Detta har nu resulterat i att vi köper på oss en massa godis och chips och så har vi skapat en mindre gotte affär i vårat köksskåp, för att vi bara ska kunna välja vad vi vill ha då lördagen kommer. ALDRIG förr har vi haft så mycket godis och chips orörda hemma. För kanske 1-2 år sedan köpte jag en påsförslutare som nu har blivit ett jätte bra verktyg. Efter som vi bara kanske äter upp en halv påse chips så försluter jag bara resten. BÄSTA KÖPET kan jag säga nu!. Efter vi shoppat åkte vi och veckohandla på Coop och sedan hem. Käkade lunch och rastade Doris. Sedan var det dags för veckans "dejting utmaning". Denna vecka skulle vi baka hjärtan fyllda med nötkräm och jordgubbar. Så vi satte igång och bakade.

Till middag lyxade vi till lite och slängde ihop en plankstek och bjöd in min bror, som alltid är sugen på komma då det vankas mat och denna gång hade vi ju efterrätt oxå, hjärtarna.
Sedan var det bara att bädda till sig i soffan, med min lilla skål chips och lite godis.
Härliga lördag ......
I morse vaknade jag upp med lusten att göra något. Så vi bokade biobiljetter till filmen " ett sista race" svensk komedi. Så nu i kväll har vi varit på bio och vi fick sällskap av Cissi och Robban. Vill ni se en film och verkligen skratta, så se den. Allså det var länge sedan jag skrattade så mycket. Där av har jag ett leende på läpparna än.
Att få skratta är fan livet och något man behöver regelbundet. Så mer skratt till folket vill jag se.

Nu ska jag bara krypa ihop med gubben och slö se någon dålig spansk serie. Men vet ni, det gör ingenting för denna helg har varit en as bra helg för mig. Nu siktar vi mot en ny vecka med nya äventyr.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - Måndag 22 april 21:01


God morgonIgår var det varit dagen D. Igår var det dagen jag har fått börja jobba lite. Jag har fått andra arbetsuppgifter som jag klarar av att göra utan att andvända min arm. Jag ska lära mig samordnar jobbet. Som samordnare samordnar man dagen för...

Av Isabella - Onsdag 17 april 09:33


God morgon     Onsdag har börjat och jag har idag sparkat mig själv i röven och klev upp vid 7 och ställde mig på löpbandet för att göra bort mina 3,5km. Jävligt mottvilligt kan jag lover er det var, men jag gjorde det.  Jag har nu väntat i ca 4,...

Av Isabella - Tisdag 16 april 19:18


Allså man blir ju fundersam och irriterad, när man hör hur människor gnäller och ser problem i saker som inte är problem. Nu går Kommunal ut i strejk! Dom gör det för att vi alla som jobbar inom vården (med äldre) och dom som jobbar med barn ska få v...

Av Isabella - Måndag 8 april 10:10

Förra veckan vaknade jag och kände jag var irriterad över vissa saker som inte har fallti på plats för mig. Lite saker som inte har återkopplat till mig, lite saker som man kan känna sig besviken på. Så jag tänkte att jag skulle göra ett "gnäll inläg...

Av Isabella - Tisdag 2 april 10:30

Ja men nu gott folk har vi gått in i April månad. Detta innebär att jag har nu haft vägning igår. Blev inte som jag tänkte mig. Vågen har gått upp 1,7kg. En jävuls besvikelse infann sig. Men så ser sanningen ut. Jag vet att denna månad så har vi ha...

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards