Jag kan allt

Alla inlägg den 4 november 2011

Av Isabella - 4 november 2011 08:44

Helg helg helg...kan inte bli bättre.  

Morgonen började med att jag fick gå hem lite tidigare, så jag fick som spring-gå ner till bussen. När jag hade typ 200 meter kvar ringer pappan i huset och säger

-Håll i dig nu för nu kommer bussen.....

Jag känner paniken och ser busskuren framför mig, jag börjar springa för jag hör bussen komma bakom mig. Flåset är inte på g och jag inser när den åker förbi mig att NÄÄÄÄÄ jag hann inte. MEN då plötsligt så svänger bussen in på ett helt annat ställe och pakerar?

Jag skyndar ner till busskuren och flåsar ur lungorna. Sätter mig ner och väntar. Efter en stund kommer denna buss och som oerfaren bussåkare frågar jag om denna går till stan.

-Nä det gör den inte ler den unga busschafören, den kommer snart.  Hahahah så jag fick mig en löp runda extra idag och det var ju inte helt fel. Bussen kom och jag kliver på och säger snällt

-En vuxen till stan.

Busschafören som denna oxå var ung och ganska snygg säger glatt

-Jag får inte igång betalgejen så det är bara att kliva på idag.

Man tackar säger jag och kliver in. Under buss resan försöker jag komma på när första bussen går från stan till a-torp. Jag känner mig ganska säker att den inte går förr än 8.45 och inser att jag kommer att få vänta i stan i ca 30 min eller så går jag hem. Känner mig lat och tänker att nu har jag ju åkt gratis här så varför inte vänta? Vi kommer tillstan och då ser jag att det står en buss där till a-torp som går om typ 2 min. Jag springer igen över vägen och hoppar in. Pluss att busschafören i denna buss patar med någon annan åkare och dom pratar spanska. Så jag sätter mig rätt nära och lyssnar. Så otroligt roligt jag fattar det mesta dom pratar om  

Så sammanfattningen av denna morgon är ju att allt flöt på som en dans. Nu när jag kom hem mötes jag av min älskade lilla kisse.

Hon kommer VARJE morgon och möter mig när hon är ute. En katt är verkligen en trogen HELA livet, dom sviker ALDRIG (så länge man ger dom mat) och det bästa är att dom kommer inte med några krav av en.

ÄKTA KÄRLEK kan man säga.

Här kommer det bilder från igår när barnen bakade tårta och en bild på min "bebbe Tussan"

Ha nu en bra dag så syns vi

         

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards