Jag kan allt

Alla inlägg den 28 november 2011

Av Isabella - 28 november 2011 21:15

God kväll mina läsare. Idag har min blogg blivit super uppdaterad. Har inte kanske varit så himmla duktig på det på sissa tiden, men det finns typ annat i mitt liv som tar tid.

Min sömn har blivit mycke bättre och jag känner mig på väg uppåt nu. Det stora bekymret jag har nu är att för första gången i mitt liv har jag inte julpyntat innan första advent. Dåligt samvete nej, men en stress facktor JA. Men ska försöka hinna det i veckan.

Nu till mitt mindre roliga bekymmer.

Jag har en återkommande dröm jag drömmer ofta.

Jag och min mamma är på något ställe och hon blir dålig. Då menar jag Jätte dålig. Som i natt var det skit hemskt. Mamma och jag var i något typ vänte rum. Mamma börja små ullka och jag går för att hämta något hon kan hålla under hakan. Hon säger till mig att hon känner sig yr och mår dåligt. Jag går för att hitta en hink eller nått och när jag kommer tillbaka är mamma svårt sjuk. Hon har tom blick nästan som hon är död, fast hon är inte det. Hon spyr kaskader och är alldeles svettig och livlös. Någon försöker hjälpa mig med det går inte och jag börjar skrika på hjälp!! Jag skriker flera gånger men ingen kommer. Det känns som mamma håller på att dö och ingen hjälper mig. Som tur är att jag vaknar oftast i detta sked. Men känslan jag har då är olustig och otrevlig. Det tar tid innan jag kan somna om.

 

En anna dröm jag drömmer ofta är att jag befinner mig på ett sjukhus. Som är ganska öde. Jag har fått veta att min son Oliver inte alls är död utan att han lever och har tagit omhand av människor där. Jag hör hur han grinar och jag springer för att hitta han, men jag hittar aldrig han. Jag träffar på personal som säger att jag är en konstig mamma som inte har tagit hand om han. Men jag försöker förklara att jag trott han varit död. Men att nu vill jag verkligen ha hem han. Men ingen släpper in mig till han. Ibland får jag träffa han, men inte röra i han, och ibland springer jag bara runt runt detta sjukhus och kommer alldrig fram till han. När jag vaknar igen ibland känns drömmen så himmla verklig och jag tänker snabbt att han kanske lever? Men efter en stund fattar jag att NÄÄ en dröm IGEN!

Bör jag vända mig till en dröm tydare eller??

Av Isabella - 28 november 2011 20:35

1 stor fläskfilé

1 paket bacon

salt

peppar

oregano

basillika


Dela filen i två längs med. MEN skär inte igenom den. Man ska kunna öppna den och fylla den.

Salta, peppra och strö oregano och basillika i den och lägg en eller två skivor bacon i den.

Stäng filen och linda runt bacon av det som återstår i paketet.

Salta lite lätt på filén. Stek filén i pannan så den får färg runt om.

Nu REKOMENDERAR jag er starkt att ha en ungstermometer till hands. Köttet blir mycke saftigare om man har rätt temperatur på köttet.

Stick in termometer i mitten av köttet och in i ugenen.

Fläsklött ska ha en temperatur av 60-65 grader När den är klar.

Så när tempen är det så ta ut köttet och låt den vila i aluminiumfolie i ca 10 min. Skär köttet i en cm skivor och servera.

Har man rätt temp på köttet blir det saftigt och mört.

Prova denna file tillsammans med fyllda bakpotatisar. Super gott   

 


Av Isabella - 28 november 2011 20:20

4-5 bakpotatisar

1 creme fraiche

1 bit mögelost (välj en med lite smak)

organo,basillika, salt och peppar

riven ost


Börja med att dela på potatisarna i halvor.

Lägg dom på en plåt och in i ugnen på 200 grader i tills dom är mjuka helt.

Det tar ca 30-50 min beronende på hur stora dom är. Ta ut dom och gröp ur som FÖRSIKTIGT så att inte skalet går hål på. Potatisen som du gröper ur lägger du i en bunke med en klick smör och rör om ordentilgt, så att det nästan blir klumpig potatismos.

Smula ner mögelosten i creme fraichen. Salta,peppra och ta gärna rikligt med oregano och basillika.Rör ihop allt och blanda sedan med potatisen.

Nu tar du dom tomma sklen och fyller dom med potatis röran igen. du kan om du vill strö lite riven ost på topparna.

In i ugen igen i ca 15-20 min. Bara så dom blir varma igen och röran har fått lite färg på topparna.

Allså detta är nog banne mig den godaste potatis jag ätit.

REKOMEDDERAS STORT PROVA FÅR NI SE!

 


Av Isabella - 28 november 2011 11:24

Helgen har passerat och allt detta har den innhehållit och mycke mer.

Allså så trevligt det har varit. Fredagen vart lugn och sannsad med teve tittande. Lördag klev jag upp och gjorde iordning alla objektiv och kameran för att fota familjen Berggren/ Hedlunds (tror jag det var) i studion. Allt känndes super tills man ska börja fota. Nervöst och svårt med ljuset. Fan vad mycke man har att lära.

Men tänk vad roligt at lära oxå. Iallfall så fotade vi i två timmar och efter den första timme kom jag på en bra inställning. MEN MEN det var många fina bilder och jag känner mig rätt nöjd.

     

Resterand bilder kan ni se på min fotoblogg fotomamma.ploggplatsen.se länken finns oxå här brevid i menyn.

Efter fotogaferingen vart det hem och lata sig en stund. Lördagkväll bestod av lite alkoholintag i trevligt sällska. Micke,Jonas och Camilla. Vi gjorde en mini pub runda. Allt var ganska stilla lugnt med många skatt.

Vi funderar nu på om det Kan vara så att vi är förståndshandikappade allihop? Söndag vaknade jag kring 8 med sen satans värk i mitt ena ben. Kan typ inte gå i treppor normalt? Har nu funderat på vad har jag gjort hel snöndagen.

Till slut gick ljuset upp eller om ni vill säga hissen upp går det bra oxå. Det är ju från fotograferingen. Det är jobbigt att fota eller så är jag SUPER ORTÄNAD! Jag skulle gissa på det sissta förslaget. Söndag var vi på loppisar på förmiddagen, eftermiddagen bestod av redigera lite foton OCH så lagade jag typ en NOBEL middag. NI kommer att få recept på detta i kväll. Detta måste ni prova!

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards